Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

Vi sier det sånn Geir!

Etter nattens ørretjakt rakk jeg et par timers søvn før barna måtte vekkes, mates og sendes til skolen. Fornuftige mennesker ville gått på jobb, evt lagt seg til å sove, men med sol og 7 m/s fra sydlig retning hadde jeg egentlig ikke noe annet valg enn å komme meg ut en tur.

P4220338.JPG

Etter kun noen få kast dunket det på en vinterslank ørret, som etter et raskt knips i hoven fikk friheten tilbake. I rask rekkefølge kroket jeg to ørreter til, begge slo seg av før hoving.

P4220325.JPG

Nå er det bare å komme seg ut!

Gard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Gard!

Den der var jaggu fin.

Selv får jeg mest torsk i indre oslofjord, noe jeg begynner å bli litt lei.

Greit med en torsk i ny og ne, om man har stått en hel dag eller fem uten ett napp.

Men de tilstandene som vi har her nå, er jo helt på tryne...

Satser på noe ordentlig til helgen, med 100% fullmåne og greier  ;D

Uansett, det er meget oppløftende å se at andre får det til. Det øker håpet til oss andre "torskefiskerne"  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom dere noen mil utover fjorden,ørreter hver dag-finfine str ;)

Er nok ikke dumt det pistus.

For undertegnedes del går sjøørretfiske hånd i hanske med daglige plikter rundt familielivets utfordringer - lekser, treninger osv - greit å runde av kvelden med 10 min kjøring og noen timers fiske når barna har lagt seg.

Du fisker mest på østsiden av fjorden eller?

Gard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Gard!

Den der var jaggu fin.

Selv får jeg mest torsk i indre oslofjord, noe jeg begynner å bli litt lei.

Greit med en torsk i ny og ne, om man har stått en hel dag eller fem uten ett napp.

Men de tilstandene som vi har her nå, er jo helt på tryne...

Satser på noe ordentlig til helgen, med 100% fullmåne og greier  ;D

Uansett, det er meget oppløftende å se at andre får det til. Det øker håpet til oss andre "torskefiskerne"  <<l

Takk for det Håkon.

Er nok lurt å satse litt ekstra i helgen, kan fort bli kamp om plassen da....

Fisker du i Osloområdet?

Gard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig Renahåkon. Ønsker ikke å fremstå som en torskefantast. Torsken er og forblir en bifangst. Har dog på følelsen at kilos SØen er rett rundt hjørnet nå, for oss som ikke har bikka kilon i år...Pistus har vel et poeng, men er i samme båt som Gard ift. småbarnsutfordringer. Bor i byen og tiden strekker liksom ikke helt til, samt at man ikke vet helt akkurat hvor mange mil ut fjorden man må..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Gard!

Den der var jaggu fin.

Selv får jeg mest torsk i indre oslofjord, noe jeg begynner å bli litt lei.

Greit med en torsk i ny og ne, om man har stått en hel dag eller fem uten ett napp.

Men de tilstandene som vi har her nå, er jo helt på tryne...

Satser på noe ordentlig til helgen, med 100% fullmåne og greier  ;D

Uansett, det er meget oppløftende å se at andre får det til. Det øker håpet til oss andre "torskefiskerne"  <<l

Takk for det Håkon.

Er nok lurt å satse litt ekstra i helgen, kan fort bli kamp om plassen da....

Fisker du i Osloområdet?

Gard

Ja, har skjønt at det er mange som skal ut under fullmånen :) Gleder meg til å høre fangstrapporter etter denne helga :)

Jeg fisker mye ved Fornebu, men har også prøvd meg litt lenger sør, ved Asker. Der var det også torskebonanza. Fikk noen små 200grammere bare. Men skal nok ut denne helga ja, må jo smelle på en fin en i enden av lina mi snart også, hvis det er lov å si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det smeller snart Håkon! For hver time du lufter fluen øker sjansen for sølv........

For meg er løpet kjørt frem til søndag, kona er på fylletur til Berlin med jentegjengen og jeg er hjemme med småjentene. Må legge inn litt aksjer frem mot tørrfluesesongen vet du......

Gard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en tur i finværet i kveld. Ikke et sted med mye fisk men flott natur og et stykke å gå. Ingen ørret, men faktisk to torsker. En ti cm over minstemålet, en ti cm under. Begge svømmer fortsatt. Masse småsei. Men hvor lenge får de leve? Mange år siden sist vi fisket litt stor sei fra land. Vet ikke om det var en sildesnurper som lå utenfor Holmestrand.

Godt å skaffe seg bonuspoeng Gard, og rundt Friluftsfjorden er det for tiden like stille som det den var i kveld.

Friluftsfjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

1220g på Jeløya lørdag :-D som fersk sjøørret fisker var det jævlig morro.

den som gir seg er en dritt!!

Blir bare slappfisk i sofaen

Vidar

Grattis med fangst.

Hehe, var vel aldri snakk om man skulle gi seg, men heller om #7 skulle bli til #5 og saltvann til ferskvann...  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i tvil om at det er for sent for fiske på dagtid kan du fiske fra for eks. 21.00 til 07.00. Fin tid, stille både hva folk og vind angår.

Skitt fiske

Friluftsfjorden!

Friluftsfjorden ja! Keep it up!  gggood-luck

Har vurdert nattestid og det er ok det, men av familiepolitiske hensyn kommer jeg ikke helt godt ut av det, men men..

Noen steder du vil anbefale mer enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute igår i indre oslofjord, fikk årets første sjøørret, en smal sak på 450g :)

Torsken var på hugget, ble 6 stykker, 2 gulpa opp børstemark da jeg fjernet flua.

Fikk også 5 200gram'ere, av type sei eller hvitting, litt usikker på art.

Hadde i tillegg et sinnsykt take, 3 sekunder senere røk fortommen, fikk helt skjelven  ???

Må huske å sjekke fortommen med jevne mellom rom.

Kul Tur

Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også 5 200gram'ere, av type sei eller hvitting, litt usikker på art.

Jeg har også fått "et par slike" i år.

Jeg har ikke helt klart å artsfeste de. Har tenkt på alt mellom sei, hvitting, lyr og til og med sypike, men den ene mangler det som den andre har osv...så jeg har ikke bestemt meg for hva jeg egentlig har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...