Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

Takk for tilbakemeldinger folkens :D

Synes det er hyggelig og motiverende med tilbakemeldinger, kommentarer og spørsmål.

Det er det som driver et forum og gjør det verdt å bruke.

Jeg kan vel nesten si at det er her jeg har lært meg fluefiske.

Takk til alle som deler av sin viten, glede og frustrasjon om denne vidunderlige galskapen som fluefiske er <<l

Hærlig Gard!!

Jepp nå er e i gang!!!!!

Gratulerer med fantastisk fisk Dan.

Ser ut som tvillingbroren til den jeg fikk.

Vi er heldige som bor på et slikt hærlig sted.

Frode S (2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godtfolk:-)

Var ute en tur i blåsten i dag.

Litt for mye vind etter min smak, men uansett godt å komme seg ut.

Har brukt vinteren på å sjekke ut flere steder som jeg har klokkertro på i tiden fremover nå.

I dag testet jeg ut den første av disse plassene.

Resultatet ble 2 stk sjøørret. Begge var blanke og velfødde. Begge var i størrelsen 700-800gr. Begge fikk slippe ut igjen.

Hadde også en del følgefisk og hogg i flua.

Håper å få testet neste plass i morgen, og at det blir grunn til å skrive rapport.

Frode S

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoppet opp på en ikke ukjent odde i Asker på vei hjem fra nattevakt i dag. Fornuftig disponering av tid, søvn er for pingler.

Fisket av odden men en rosa reke og kroket en racer av en ørret på niende kastet.

 

blogger-image-491641956.jpg

 

Filmet ørreten da den svømte avgårde, legger inn en link til snutten..... http://vimeo.com/89538786

 

Ble med denne fisken i dag, så et par andre fisker oppe, men fikk ikke de til å ta.

Vi har gode tider i vente nå:)

 

blogger-image-2129195759.jpg

 

Gard

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare to uker til årets Bornholm tur nå, så undertegnede må sørge for at kastearmen er innkastet. Dermed ble det en formiddagstur i dag mens barna lærte viktige ting på skolen.

 

blogger-image--2114916464.jpg

 

Det tok ikke lang tid før ørret nummer en satt, den tok en jiggy med dødsforakt.

 

blogger-image--291538253.jpg

 

Ørreten hadde vist seg et par ganger før den tok.

 

blogger-image-1034706402.jpg

 

Jeg var egentlig fornøyd med dagen og begynte å fiske av ett grunnere område med en reke. Det viste seg å være lurt:)

 

blogger-image-409868650.jpg

 

 

blogger-image--1879541802.jpg

 

Ørretfruen luktet på to kilos grensen, og kjørte et skikkelig show for undertegnede, trillemødre samt en barnehage på tur.

 

Livet er hardt dere........

 

Ligger noen flere bilder på bloggen min.

 

Mvh Gard

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fin-fin fisk Gard

Du er i siget ser jeg.

Inne å så på bloggen din også. God lesing:-)

Høres ut som du lever gode dager for tiden.

Du fisker mens folk flest sitter inne og drømmer om å fiske.

Heldigvis helg nå så da byr vel anledningen seg for oss andre også:-)

God helg og godt fiske!!!

Frode S

Bare to uker til årets Bornholm tur nå, så undertegnede må sørge for at kastearmen er innkastet. Dermed ble det en formiddagstur i dag mens barna lærte viktige ting på skolen.

blogger-image--2114916464.jpg

Det tok ikke lang tid før ørret nummer en satt, den tok en jiggy med dødsforakt.

blogger-image--291538253.jpg

Ørreten hadde vist seg et par ganger før den tok.

blogger-image-1034706402.jpg

Jeg var egentlig fornøyd med dagen og begynte å fiske av ett grunnere område med en reke. Det viste seg å være lurt:)

blogger-image-409868650.jpg

blogger-image--1879541802.jpg

Ørretfruen luktet på to kilos grensen, og kjørte et skikkelig show for undertegnede, trillemødre samt en barnehage på tur.

Livet er hardt dere........

Ligger noen flere bilder på bloggen min.

Mvh Gard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens..

 

Fisker mye i drammens ommrådet (sandebukta, drammesfjorden omeng.). Er godt kjent her.

 

stedet jeg ikke er godt kjent er oslofjorden. Vært en del på huk, paradisbukta osv.

 

Jeg reiser en del ut etter jobb for å prøve litt før mørket knekker meg. Normalt tar jeg med utstyret i bilen og reiser fra asker til sande feks. 

 

Men så tenker jeg, hvorfor ikke reise rett fra asker her jeg jobber og ut i fjorden her ? Altså askers skjærgård. 

 

Det jeg da lurer på er evt noen ålreite plasser noen evt kan dele. Jeg er ikke kjent her somsagt så alt hjelper :)

 

/eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens..

 

Fisker mye i drammens ommrådet (sandebukta, drammesfjorden omeng.). Er godt kjent her.

 

stedet jeg ikke er godt kjent er oslofjorden. Vært en del på huk, paradisbukta osv.

 

Jeg reiser en del ut etter jobb for å prøve litt før mørket knekker meg. Normalt tar jeg med utstyret i bilen og reiser fra asker til sande feks. 

 

Men så tenker jeg, hvorfor ikke reise rett fra asker her jeg jobber og ut i fjorden her ? Altså askers skjærgård. 

 

Det jeg da lurer på er evt noen ålreite plasser noen evt kan dele. Jeg er ikke kjent her somsagt så alt hjelper :)

 

/eirik

Hei Eirik!  sjekk ut hvalstrand, blakstadbukta,spirabukta, sjøstrand, børsholmen elnestangen kjente plasser hvor du sikkert møter på andre fiskere men finnes masse andre spots i asker. Sjekk ut satellitbilde/flybilde! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tur i fjorden ble ganske dårlig. Fisket rundt hele Konglungen i går, med kun en torsk som resultat.

Den var stinn av børstemark. Fisket fra pontong med interm. line men så på ekkolodd at de fiskene jeg så

lå nede på 2-5m. vanntemp. varierte fra 5.2-7 grader.

Vurderer meg ut en tur i dag også (søndag). Noen fler med pontong som skal ut i indre oslofjord?? så kan vi jo treffes.

 

Tørrflua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur med http://www.ramnessportsfiskere.org/index.html fra fredag ettermiddag til søndag formiddag. To av oss fiska på fredag kveld, to små ørreter. Seks stk fiska i mange timer på lørdag, resultat 1 liten. Kort tur på tre stk i dag ga null fisk. Fiska rett sør for Horten. Alt for fint vær,lavt og klart vann kan være unnskyldning, men sannheten er nok heller den at det er svært lite fisk i denne delen av fjorden. Når man ikke engang får en torsk på denne strekningen med svært flott leopardbunn må man ikke være marinbiolog for å skjønne at her er det mye som er galt.                                                                                                                                                                               Hytte og hyggetur på en fin,og nyoppusset kystledhytte.

Fredag og lørdag er det oslofjordkonferanse i regi av NJFF i Horten hvor sportsfiske og friluftsliv skal diskuteres. Foredrag av mange interessante personer. http://www.njff.no/portal/page/portal/ostfold/nyhet?element_id=239698108

Friluftsfjorden!

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen konkrete tips til fiskeplasser etter sjøørret i fjorden her? Eller om det går å henge med noen på tur en dag.
Er pokka lei av å se på flyfoto og kart for så å komme frem å det er satt opp gjerder og merket privat over alt eller at det kommer noen å jager meg for at dem eier sjøkanten og havet utfor. 
Tenkte å få sendt ned belly boaten min fra trondheim nå så jeg slipper gjerder og sinna grunneiere. 
Har vært tre turer nå og har kanskje fisket i 15min totalt. 

Er en lofotværing i midten av tjueårene.
Flyttet til Oslo før jul, har før det nodd i trondheim og fisket mye der. 

Hadde vært fint om noen hadde noen gode tips eller om noen skal ut en søndag og kan ta med en stakkars fisker som sliter med å finne gode plasser. 
Har stor bil selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

To turer i helgen på hver 6+ timer, fisket over mange plasser. Lav vannstand usikker på hva det har å si. På søndag fikk jeg noen fisk i det det mørknet. Torsk på 1,5 og sei på 5-6hg ble med hjem, resten svømmer videre. En del fisk å å se på meget grunt vann etter at mørket har begynt å falle på. Spennende sightfiske. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...