Gå til innhold

Maur på vingene


Bånngjedda

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
  • 2 år senere...

Nåja har vært maur i marka i en uke nå... oppe hver dag... nytter ikke å sitte inne selvom det blåser litt...

Hehe... Sant det. Men det var først i går at jeg så noe særlig antall. Og jeg har vel fisket 4 av de siste 7 dagene. Men det er jo ikke alle vann som er maurvann, mulig jeg gikk glipp av litt når jeg storkoste meg med vespertina ;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant nok sant nok...

Utrolig hva som klekker i fjøsfiskvannene dine hehehehehe... Hørte dere fikk noen fine fisker...  ;D ;D sorry måtte bare...

Men har vært flyvemaur i marka helt opp i 450 m.... Var der første dagen det skjedde... omtrent som det man ser på film eller leser i en bok fra 70-tallet hahahaha og det er tidlig...  Men så er jo igjen markasesongen like vrang som ifjor.... Moder jord moder jord... sier ikke mer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Er vel ikke noe mer fjøsfisk her enn i "marka" eller andre steder, men det er jo vann langs hovedveien som har litt stor settefisk det er det. Men den overlater vi til de som er lite oppfinnsomme. Når en ørret blir satt ut som 1 åring og vokser seg til å er det langt i fra fjøsfisk. De blir like fine og ville som hva som helst. Bare vannet de havner i som  setter begrensningen.. Vi setter faktisk langt mindre stor fisk her enn det som blir gjort i romeriksåsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Rune på denne :) Har vært med han på noen forskjellig vann, og vet at han ikke fisker på fjøsfisker. Fiskene er ikke lette å lure, i motsetning til de vanna med "fjøsfisk". Man kan også tydelig se forskjell på fisker som er satt som små og de som er satt som store. Dette har jeg også sett i andre vann rundt omkring. De som blir satt ut som små får også en finere kondisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...
  • 3 år senere...

Nå nærmer vi oss selve maurtiden og det er fullmåne i dag. Tiden nå fram til nymåne 16 august skal man være på alerten på maurfiske.
Jeg har allerede sett noen få på vingene, dog de bittesmå sorte som ikke er så aktuelle. Men de andre kommer også snart.

Historisk så er 8-10 august veldig HOT, da kommer svært ofte de første skikkelige svermingene og det har de gjort 8 august 2 år på rappen. De sværmer ikke i pøsregn, men klamt/lømmert er beste sort og ellers ganske lite vind er fint. Tempen i marka rundt om er ganske ok nå så det skal gå fint å drive litt fang og slipp. 

STAND BY for ACTION!

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...