Gå til innhold

fluefisketreff i Barduelva.....2010??


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Har til vannsker med å finne i bedre snelle til prisen av den jeg er i besittelse av: Slate Elite etellerannet (den med grønn fot for feste i stanga, og resten er sølvfarget. du så den på treffet)

 

Koster bare 1000 kr og, og tåler juling som fy. Bremsen er litt diskutabel (relativt jevn og fin, men har en tendens til å få backlash med mye snøre ute, og dobbeltdragene speedes opp) Det er det eneste jeg har å utsette på snella.

 

Så det blir vell denne jeg skal prakke på ham

 

 

MB

 

Hvilken klasse skal han ha på stanga?

 

#4-5-6???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 562
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest staffan@epost.no

Han stilte noen spm angående treffet. Her et et av mange: Hvis vi (han og jeg) er der ei hel uke, er det mulig å ikke komme borti fisk av 2 + -  format?!.... lurer kanskje litt på dette selv.

 

MB

 

Dersom han er 16 år og nybegynner, er ikke dette litt vel store forventninger?

 

magnus som oddbjørn sier, det er mange som ike får fisk som er så stor hele livet. Du kommer iallefall til en elv hvor det finnes så store fisker, og da er muligheten der, da er det fiskerens dyktighet å få den til å ta og om du har flaks å klare å berge den. Og jeg er ikke sikker på om en 16 åring i mange av disse situasjonene klarer det enkelt.......dette blir som 220 kilos kveita det, tid, sted og anledning......det kan sågar hende at vi blir fiskelause alle sammen, selvom det er lite tenkbart. Egentlig så var dette et av de dummeste spørsmålene jeg har fått. Nesten på lik linje at visst jeg var i samme rommet med 30 plateprodusenter i en uke skå ville JEG få platekontrakt og garanti et salg på 500 000 plater ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihvertfall ikke 6, og heller ikke 4... Da må det bli 5, da det er en fin alround stang... Håper på å finne ei stang til 2/3000 kr og snelle til 1000kr... Snøret blir jo på ca 500kr, og da er mann oppe i 3/4000, og maksbeløp for "klienten" min

 

 

 

MB

 

Sjekk her...

http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=49674

 

Jeg har ikke prøvd denne.. Men mange skryter av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han stilte noen spm angående treffet. Her et et av mange: Hvis vi (han og jeg) er der ei hel uke, er det mulig å ikke komme borti fisk av 2 + -  format?!.... lurer kanskje litt på dette selv.

 

MB

 

Dersom han er 16 år og nybegynner, er ikke dette litt vel store forventninger?

 

magnus som oddbjørn sier, det er mange som ike får fisk som er så stor hele livet. Du kommer iallefall til en elv hvor det finnes så store fisker, og da er muligheten der, da er det fiskerens dyktighet å få den til å ta og om du har flaks å klare å berge den. Og jeg er ikke sikker på om en 16 åring i mange av disse situasjonene klarer det enkelt.......dette blir som 220 kilos kveita det, tid, sted og anledning......det kan sågar hende at vi blir fiskelause alle sammen, selvom det er lite tenkbart. Egentlig så var dette et av de dummeste spørsmålene jeg har fått. Nesten på lik linje at visst jeg var i samme rommet med 30 plateprodusenter i en uke skå ville JEG få platekontrakt og garanti et salg på 500 000 plater ;)

 

 

Ja, jeg vet det er umulig å svare på dette. Men generelt sett, er det kanskje en teknisk mulighet

 

 

 

 

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

For å gi oppholdet flest muligheter så har jeg idag vært i kontakt med denne bedriften  http://www.furoyferiesenter.no/  og hørt om batleie var mulig. Stedet ligger ca 1 time fra Setermoen og er i et område med mye kveite.

 

Har også fått etablert en kontakt  som kan skaffe oss rettighet til to vann som det går fisk på opptil 5-6 kilo ørret og røye......den kontakten videreformidles bare til de som kommer på treffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være greit at du presiserer at totalkostnaden er 350,- pr. døgn på den invitasjonen Staffan. For det var vel sånn det var? Altså hvis det kommer 35 stykker er det 10 kr. pr. døgn pr. hode? (pluss fiskekort da selvsagt)

Vi er jo ikke laksefiskere. 350,- pr.døgn høres ut som ett ran!!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som skal dit og som skal leie bil (og har plass til flere)?

 

Vet ikke om jeg skal enda, men hvis det skal være aktuelt må jeg ihvertfall være med på en leiebil. Blir litt for dyrt å leie alene.

 

Hvordan var det med andre elver i området Staffan? Er de fleste private, eller ligger det bra elver på statsgrunn eller hvor man får kjøpt fiskekort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

vi har en fellesutgift på 3500- jeg kommer til å lage en ny plakat med mere info....jobbe for tiden for å lete opp en minibuss som kan kjøres på vanlig sertifikat og har funnet det i Lofoten, en caravelle diesel for 500.- Men en avtale går jeg ikke inn på før jeg vet hvor mange som deler på prisen, og om jeg har fått igjen lovlighet til å kjøre grunnet sykdomsforløpet. Det er litt mere å admsree enn på rena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

de andre elvene rundt der er lakseførende og for det meste private, målselva har en fantastisk stamme stor harr, men da må det løses laksekort for å fiske harr, forsøker å få til en avtale med grunneier på en god strekning for harr og røye men dårlig med laks. og vil da ha avtala om annet kortpris og at dersom laks fanges så får han laksen, ett eller annet sånt....[attachimg=1]  

 

Andre elver som har åpent fiskekort og ligger på statsgrund ligger et stykke unna og blir Rostaelvas øvre deler med andre elver også, hvilket er ukeseksped......det er så inn i granskauen mye å fiske på i Barduelva

post-0-13949869044638_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

jeg har en alternativtur med fly oppover, til gjengjeld kan jeg love en opplevelse.......

 

fly til bodø

hurtigbåt eller fly til Svolvær ca 400.- og en opplevelse av klasse

billig leiebil ca 400.- døgnet 2009 priser, med fri kjørelengde og sikkert en prisavtale ved 10 dagers leie f.eks

hvilket kan deles på flere.......  http://www.rentacar-lofoten.com/  og det vil man ha mange ganger igjen for i forhold til

å leie bil i Bardufoss som har bilutleie av dyrt kjøretøy, Avis blandt annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brrr... Den elva der vekker guffne minner... har kava meg over etpar ganger i iskaldt vann i boxershorts med alt utstyret i søppelsekk over hodet  >:(

EDIT:

Tenkte bare jeg skulle nevne for turdeltakerne at jeg fant et øvingskart over dette området, 1:50 000, ekv. 20m.

Nedre venstre hjørne: 68°45'00''N, 17°59'55''E (Cierrunvarri)

Øvre høyre hjørne: 69°00'00''N, 18°37'05''E (Nord for Istindan)

Vet ikke hvor nyttig det er, det er datert oktober 2000 og brukt 2001-2002, men alle øvingsfelt etc er avmerket ihvertfall, greit om man vil bevege seg litt i området uten å risikere å havne i øvingsfeltet for F-16 f.eks (jepp, der øver de med skarpe bomber  :o).... Tror ikke det er stor nyetablering av øvingsfelt her, så kartet gir nok en noenlunde oversikt ihvertfall.

Men som sagt, bare nyttig om man skulle ønske å bevege seg rundt i området. Dere er nok trygge på Staffans angitte plass ved Barduelva sålenge dere holder dere unna de lokale damene ;D

Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som vurderer og ta leiebil sørfra allerede så burde dere velge en vw bluemotion bil.. Makan til lavt forbruk skal man lete lenge etter.

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2758529.ece

Min Peugeout 207 bruker også 0,38 liter pr mil om jeg ikke kjører for fort (maks 90) og ikke for mye bakker og ujevn kjøring. Fra Rena til Gardermoen kjørte jeg på 0,34. Hadde brukt tre tanker (3 x 45 liter) fram og tilbake til Bardufoss fra Stavanger (1842 km hver vei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

har kjørt fra ca. drammen opp til essopå Setermoen, da hadde jeg under en liter igjen, med en slik......da tok citroengen rett i overkant av 0.5  liter pr diesel [attachimg=1]mil......kunne da også sove i bilen isteden for en stusslig natt nord for mosjøen i plaskregnet

post-0-13949869443376_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som vurderer og ta leiebil sørfra allerede så burde dere velge en vw bluemotion bil.. Makan til lavt forbruk skal man lete lenge etter.

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2758529.ece

Min Peugeout 207 bruker også 0,38 liter pr mil om jeg ikke kjører for fort (maks 90) og ikke for mye bakker og ujevn kjøring. Fra Rena til Gardermoen kjørte jeg på 0,34. Hadde brukt tre tanker (3 x 45 liter) fram og tilbake til Bardufoss fra Stavanger (1842 km hver vei)

Matematisk ja, i virkeligheten neppe!  ;D

DF

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...