Gå til innhold

Ørretfiske i Trøndelag 2009


Anbefalte innlegg

Faktisk ikke sjokkert heller.. ikke dritt som kommer med elva nedover? bare at folk kaster dritt ifra seg der?

Korsen kommer man seg dit? parkerer hvor osv tenker jeg på :P må ta en tur i elva å se hvordan det er.. har null peiling på nidelva og hvor man kan fiske osv osv..eneste å gjøre er vel å finne likesinde der og prate med dem..

 

man kjører til svean (klæbu). du kan se på norge i bilder alt som er nødvendig.

 

det er dritt som folk kaster ja, av en eller annen grunn er det tung å bære med seg søppel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 139
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Okej.. no har eg googla meg fram tel sånn ca hvor det blir.. Fant på norge i bilder og hvor det er så da er det vel bare å se om man finner fram der opp.. Ikke alt for ofte eg e atmed klæbu området, så kan fort bi ei utfordring før en nording :P

 

Elendig at folk driver å kaster søppel rundt seg da.. fort tungt å ta med ja.. pussig at de får det med seg dit da.. som regel mer vekt i det før det blir til søppel.. Håpløst av folk ikke ta rede på søppla etter seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Var nok en tur i Nidelva idag, dro i 12tiden og kom til noen døgnflueklekkinger og tordenskyer. Elva har steget en del, aldri sett den så høy som nå. Tempen var rundt 8 grader i vannet og jeg så 2 forskjellige døgnfluer som klekte. Registrerte noen brutale vak, så jeg begynte å fiske meg nedover. Tok ikke lange tiden før den første var på, liten pinne på 200g vil jeg tro. Beveget meg videre nedover og så en ok fisk vake steady. Kastet ut og den tok på første forsøket, den fikk til og med prøvd bremsen på snella. Morro! Var vel i overkant av halvkiloen, fin og feit. Mens jeg kjørte fisken, så vaket det 5m ovenfor meg og den fortsatte å vake etter jeg var ferdig. Prøvde 2 kast oppstrøms, men ingenting skjedde. Beveget meg ovenfor vaket og slapp snøret nedstrøms, og bang, der satt'n. Var vel rundt 400g vil jeg tro. Seff måtte jeg på foreldremøte i barnehagen, akkurat nå som det begynte å bli morro. Så flere vak mens jeg pakket sammen, flere som tok døgnisene virkelig brutalt. Alt i alt en morro tur, men hvor er kilosfiskene?

 

Bilder av den største, beklager for dårlig kvalitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ihvertfall fisk Storfemti :D

 

Var en tur oppi her for noen år siden Igor (er det samme plassen som du snakker om? )Parkerte rett etter brua og fulgte stien (markert med gult) fiska hele strekket langs stien oppover, nydelig plass men ikke så mange fiskene (ei heller størrelsen) :) Observerte bever som plaska rundt på motsatt side av elva 8) Fant noe brukerutstyr :-\ og en håv på turen, brukerutstyret gikk i søppla men håven ble med hjem. Men kunne absolut tenkt meg å teste ut plassen igjen ;)

[attach=1]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ihvertfall fisk Storfemti :D

 

Var en tur oppi her for noen år siden Igor (er det samme plassen som du snakker om? )Parkerte rett etter brua og fulgte stien (markert med gult) fiska hele strekket langs stien oppover, nydelig plass men ikke så mange fiskene (ei heller størrelsen) :) Observerte bever som plaska rundt på motsatt side av elva 8) Fant noe brukerutstyr :-\ og en håv på turen, brukerutstyret gikk i søppla men håven ble med hjem. Men kunne absolut tenkt meg å teste ut plassen igjen ;)

[attach=1]

 

det der ser ut som om det er litt under svean, storfemti har visst vært der og sett noen pene fisk vake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ihvertfall fisk Storfemti :D

 

Var en tur oppi her for noen år siden Igor (er det samme plassen som du snakker om? )Parkerte rett etter brua og fulgte stien (markert med gult) fiska hele strekket langs stien oppover, nydelig plass men ikke så mange fiskene (ei heller størrelsen) :) Observerte bever som plaska rundt på motsatt side av elva 8) Fant noe brukerutstyr :-\ og en håv på turen, brukerutstyret gikk i søppla men håven ble med hjem. Men kunne absolut tenkt meg å teste ut plassen igjen ;)

[attach=1]

 

Hei !

Du må gå litt lenger ned, der elva blir smalere. Under klekkinger kan det være festlig her.

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satans hælvetes fisk og insekter og meg som har fluer på mustad signature dryfly!

 

ute i nidelva idag. kom til lite vak, men dette tok seg opp etter hvert og jeg fant en jævlig pen fisk som slurpet i seg aurivilli. vel det var ikke mange, siden hælvetes fuglen plukket opp de fleste, men nok til at jeg klarte å lokalisere fisken.

 

etter å ha prøvd alt jeg hadde i boksen som kunne lignet på en aurivilli, hadde jeg igjen et par fluer på nevnte krok.

 

ja ja kan vel ikke skade å prøve, kan ta det rolig med å få fisken inn tenkte jeg.

 

første fly og slurp, den er på. litt større enn jeg trodde. da får vi sette på litt press så den kan slippes ut igjen.....

 

den slapp ut, men ikke fordi jeg gjorde det, men pga den hælvetes kroken som rettet seg halvveis ut! nedtur!

 

fikk noen til på nymfe (3 hekto) som smakte jævlig godt.

 

nå skal jeg binde noen av de samme fluene på en skikkelig krok, tmc 102y!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes bra ut Igor :D Krysser fingre og stenger ;) Og venter med spenning på snasen rapport og flotte bilder fra Nidelvens bredder ;D

 

blir det samme forhold som idag, så regner jeg emd det blir stoooooooooooor mulighet for kilos fisk :D

 

krysser alt som går an ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg vært i nidelva idag med de samme døgnisene som igår, men denne gange på tmc krok.

 

når jeg kom, ble jeg litt lei meg siden elva har steget enda mer. trodde ikke dette var mulig.... men det gikk fort over da de første aurivilli kom seilende ned, og de som slapp unna fuglene, ble slurpet av fisken.

 

det vaket en del, men ikke alle var lett å kaste på. ikke så nøye egentllig da det vaket noen fine ikke langt unna land.

vadet meg i posisjon og tok første kastet, flua seilte nedover og slurp så sitter det en ørret på :D

 

veide den til 600g

[attachimg=1]

 

synd at de røde prikkene på fisken ikke synes så godt på bildet, de var nesten selvlysende :)

 

vadet meg ut på samme plassen og en fisk sto og slurpet i seg døgniser 5m unna. kaste flua litt oppstrøms, la den drive og slurp en fisk til. denne veide jeg ikke, men ca. 400g

[attachimg=2]

 

så måtte seff vinden komme og føkke til alt! kunne sikkert tatt 5 fisk til på samme plassen.... men men

 

så dro jeg og storfemti til et annet sted, der han fikk en fin en på ca.350g og jeg mistet en i samme size

 

på et nytt sted i en bakevje var det en lliten panne-size fisk som sto og ryddet litt. satt på en devilbug, kastet ut nappet den litt til meg og der satt den :D like artig hver gang. fikk meg en liten a-ha opplevelse nå jeg såg hva den lille hadde spist. blandt noen nymfer og andre insekter var det to småfisk, den største er på bildet

[attachimg=3]

post-2543-13949865751192_thumb.jpg

post-2543-13949865751548_thumb.jpg

post-2543-13949865751916_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - det var gøy. Har fiska i nidelva noen år og aldri vært i nærheten av noe så stort - har dobla persen. Den ble pent satt ut igjen:-)

 

Da vil jeg si det var velfortjent, og tenker meg at iveren etter å fiske mere i Nidelva ikke direkte har avtatt noe ;D ;D ;D Kanskje du tar'n en gang til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en snartur i nidelva idag. var mer stillevannsfiske enn elvfiske, men men

 

var ikke mye liv, men det vaket her og der. siden det var så stillestående vann satt jeg på en liten sømmepuppe med caddis green fire star dubbing. kaste på vak to napp fisk :D

 

fikk to stk på de to vak jeg såg. ikke store, men nok for god kveldsmat :D

 

[attachimg=1]

post-2543-13949865855575_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...