Gå til innhold

Gjedde i Kristiansands området...


Anbefalte innlegg

Det er jo gjedde i Grotjønn. 20 min å gå fra deg :)

 

Har vært der, men det er aldri noe fisk å få der. :-[

Nå er det vel 15 år siden jeg fiska der sist :rolleyes: Var ikke så vanskelig å få gjedde der da. I utløpet av bekken var det bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en på jobben om dette i pausen og han hadde fått gjedde der for 2 år siden. Så den er der nok enda.

Vil annbefale deg å prøve noe annet en vårkåt froskefrueimmitasjon.

Hvis du da ikke er litt "på kanten" og synes dette er litt pirrende ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er jo gjedde i Grotjønn. 20 min å gå fra deg :)

 

Har vært der, men det er aldri noe fisk å få der. :-[

Nå er det vel 15 år siden jeg fiska der sist :rolleyes: Var ikke så vanskelig å få gjedde der da. I utløpet av bekken var det bra.

 

 

Var det noe størrelse på de gjeddene du fikk der da ruffen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er jo gjedde i Grotjønn. 20 min å gå fra deg :)

 

Har vært der, men det er aldri noe fisk å få der. :-[

Nå er det vel 15 år siden jeg fiska der sist :rolleyes: Var ikke så vanskelig å få gjedde der da. I utløpet av bekken var det bra.

 

 

Var det noe størrelse på de gjeddene du fikk der da ruffen?

 

På Sørlandet begynner det nok å bli litt seint uansett for de helt store gjeddene på flue. Regner med at de har trukket seg tilbake i dypet der nede... Men man vet jo aldri  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er jo gjedde i Grotjønn. 20 min å gå fra deg :)

 

Har vært der, men det er aldri noe fisk å få der. :-[

Nå er det vel 15 år siden jeg fiska der sist :rolleyes: Var ikke så vanskelig å få gjedde der da. I utløpet av bekken var det bra.

 

 

Var det noe størrelse på de gjeddene du fikk der da ruffen?

Neida 1-2kg tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

traff noen sist jeg var ute og fisket, kom inn på gjedde fiske, og han kunne fortelle om flere fisker i fjor på mellom 3-5 kg.

disse var tatt i grotjønn, han anbefalte området nedenfor bekken fra kjerrane.

 

Var dette på flue?

dette var vist begge deler, men hovedsakelig sluk tror jeg, det var det han fisket mest med.

ellers har jeg hørt at det er tatt en del fisk i ei annen tjønn, tjønna ligger ved sagmyra, veien ut til søgne fra voie.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

traff noen sist jeg var ute og fisket, kom inn på gjedde fiske, og han kunne fortelle om flere fisker i fjor på mellom 3-5 kg.

disse var tatt i grotjønn, han anbefalte området nedenfor bekken fra kjerrane.

 

Var dette på flue?

dette var vist begge deler, men hovedsakelig sluk tror jeg, det var det han fisket mest med.

ellers har jeg hørt at det er tatt en del fisk i ei annen tjønn, tjønna ligger ved sagmyra, veien ut til søgne fra voie.

 

 

 

Vet du om det var en av disse?

 

http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D6441250.47024%26lon%3D437958.55211%26zoom%3D16%26layers%3DB0000%26id%3Da_2072139%26offset%3D0%26tab%3Daddress

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er jo gjedde i Grotjønn. 20 min å gå fra deg :)

 

Har vært der, men det er aldri noe fisk å få der. :-[

Nå er det vel 15 år siden jeg fiska der sist :rolleyes: Var ikke så vanskelig å få gjedde der da. I utløpet av bekken var det bra.

 

 

Var det noe størrelse på de gjeddene du fikk der da ruffen?

 

På Sørlandet begynner det nok å bli litt seint uansett for de helt store gjeddene på flue. Regner med at de har trukket seg tilbake i dypet der nede... Men man vet jo aldri  :)

 

Aldri noe problem å fiske gjedde om sommeren. Da fisker du med eks. synk 3, lang fortom og en foamflue som står i vannet under inntrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
×
×
  • Opprett ny...