Gå til innhold

Hvor stor blir gjedda egentlig i Finnmark?


Foamdaddy

Anbefalte innlegg

Bitt av gjeddebasillen som jeg er - så tenker jeg å fiske etter gjedde også på den årlige ørret-turen til Finnmark (skikkelig å banne i kjerka i følge mine fiskekompiser). Vi fisker i Øvre Anarjokka-området, og det er plenty gjedde der. Jeg har fått gjedde på opp mot 6 kg som bifangst på streamer - men lurer på hvor stor gjedda egentlig blir der oppe. Noen som vet? Og er det noen som vet når gjedda gyter i Finnmark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvor stor gjedda blir der oppe, men regner med at vist du har fått 6 kilos der, er det nok sikkert mulighet for betraktelig større fisk der. og tror nok gjedda gyter på samme tid over hele året, tror det er våren? men det er vell betraktelig senere en her i sør ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I boka "Standplass ved djuphølen" skriver Hans lidman i snutten "Skyggene i Valjokka" om fisk på 18+.

Han fikk jo ikke noen selv,så sannhetsgehalten kan ikke jeg gå god for,men snakket med Mikkel,før han desverre gikk bort, på Mollisjok,og fikk bekreftet at andre historier Lidman skrev derifra var sanne nok.Og hvorfor skulle ikke gjeddene bli like store der som her.Nok av mat. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I boka "Standplass ved djuphølen" skriver Hans lidman i snutten "Skyggene i Valjokka" om fisk på 18+.

Han fikk jo ikke noen selv,så sannhetsgehalten kan ikke jeg gå god for,men snakket med Mikkel,før han desverre gikk bort, på Mollisjok,og fikk bekreftet at andre historier Lidman skrev derifra var sanne nok.Og hvorfor skulle ikke gjeddene bli like store der som her.Nok av mat. ;)

 

Ikke bare gjedda som blir grisestor i Valjohka... Harr type X-Large for de som måtte ha interessen for de :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...