Gå til innhold

Juleklekkingen!


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

I går så jeg dem for første gang! De pleier å tyvstarte litt hvert år for å rekke det de skal

gjennomføre. Nissemann og nissedamen var ute med Rudolf for å teste formen før det nært forestående. Jeg knep dem på fersken kl. 02.30 i natt, da var de fullt i gang med å produsere

hjelpere. Du visste vel at ikke nissen rekker alle på juleaften? Det er fakta, det oppdaget jeg for mange år siden. I stedet parer de seg og legger egg i pipa vår slik at de rekker over alle

husene på jorden. Avkommene som kalles Ephemera Santa Claus er noen dyktige hjelpere.

Faktisk så flinke at ungene mine blir selektive på dem lenge før de legger seg som spent

spinner under juletreet. Som dun så har E. St. Claus den karakteristiske rød/hvite julefargen.

Når den bytter ham til spinner forvandler den seg til akkurat det som barna ønsker seg.

Men i år skal det bli andre pakker!! Under ser du min imitasjon av Ephemera Santa Claus som

jeg skal lure de selektive ungene med slik at jeg får akkurat det jeg ønsker meg.

Men fortvil ikke jeg skal file ned mothaken og sette begge tilbake i legokulpen etter at jeg

har fått viljen min. Lurer på om jeg skal bruke 4’er eller 5’er stanga? Største er på snart 20 kilo.

 

Rune

 

 

santa2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tanken var litt festlig selv også...

Ang. taktikk så har jeg valgt meg ut ei 8'er stang med skyteklump og

0,50 fortom. Har tenkt å servere flua stripende mellom spiderman, actionman og hulken! Håper at det skal friste nok, men du vet...

De er utrolig vanskelige når de har bestemt seg :D

 

Kamoflasje er viktig, jeg har tenkt å postere fra siden på spisestuen og

legge et kurvekast ut på leketeppet.

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Jeg synes tanken var litt festlig selv også...

Ang. taktikk så har jeg valgt meg ut ei 8'er stang med skyteklump og

0,50 fortom. Har tenkt å servere flua stripende mellom spiderman, actionman og hulken! Håper at det skal friste nok, men du vet...

De er utrolig vanskelige når de har bestemt seg :D

 

Kamoflasje er viktig, jeg har tenkt å postere fra siden på spisestuen og

legge et kurvekast ut på leketeppet.

 

Rune

 

Håper ikke din kone leser dette, da blir du sikkert lagt inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...