Gå til innhold

Skukkedals renna


Magnus Bakken

Anbefalte innlegg

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

en liten morsom sak ang. Skrukka, jeg har 3 kompiser som alle "vet" hvor Skrukkedalsrenna ligger (hvilken elv det er).

Det artige er at alle er 100% sikre på at de har rett, men de nevner 3 forskjellige elver..

 

Tror nok det er mange der ute, som har "hørt" og er "sikre".. :rolleyes:

 

Ja, jeg er hvertfall sikker ...... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten morsom sak ang. Skrukka, jeg har 3 kompiser som alle "vet" hvor Skrukkedalsrenna ligger (hvilken elv det er).

Det artige er at alle er 100% sikre på at de har rett, men de nevner 3 forskjellige elver..

 

Tror nok det er mange der ute, som har "hørt" og er "sikre".. :rolleyes:

 

Ja, jeg er hvertfall sikker ...... ;)

Jeg også . . . Var der i fjor, og makan til skrukkete elv har jeg nok sett før, men det må være lenge siden  ;D

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

neh, rena er de ikke i...

 

Mulig jeg tar feil, men synes dette lignet veldig på Rena ovenfor Hengebrua, men har ikke fisket ved hengebrua i Rena mer enn et par ganger, så skråsikker er jeg langtifra. Vet imidlertid at der de får fisk i Flisa ikke er i Rena. Ikke det at det har så veldig stor betydning da...

 

Edit: prøvde å legge til et screenshot fra dvdspilleren, men det funket ikke så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... håper alle leter vidre etter skrukka, salta osv osv som lenthgutta fisker i, så får eg og andre beholde våre elver i fred :) Og ser eg Nilsen å co langs en av desse ikkje fullt så enormt hemmelige elvene eg fisker i, så blir eg faktisk lei meg... Er alltid ein avslørene detalj i desse filmene desverre..

Og når t3 kom, begynte eg nesten og grine... Hadde endelig funnet ei populær elv uten så altfor stort fiskepress. Så kom filmen.. Men skal opp nå i år også, så får vi se. Blir det køfiske og dyrere kort en i fjor, så tar vi bil, lavo og stenger fatt og stikker i en annen drømmeelv som ikkje er kommet på noen tørrfluefilmer enda :)

 

shit leite :) eg fisker imenst eg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten morsom sak ang. Skrukka, jeg har 3 kompiser som alle "vet" hvor Skrukkedalsrenna ligger (hvilken elv det er).

Det artige er at alle er 100% sikre på at de har rett, men de nevner 3 forskjellige elver..

 

Tror nok det er mange der ute, som har "hørt" og er "sikre".. :rolleyes:

 

"Skrukkedalsrenna" er vel to ulike elver så kan hende to av dem faktisk har rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Det ER faktisk to forskjellige elver når de er i "skrukkedalsrenna". Og da mener jeg ikke Slingredalsrenna, der det er køfiske hhvert år.

 

Her kommer forklaringen til de som ikke vet enda:

For de som gidder å sette på TFL1, og spoler frem til de er ferdige med stillevannshelvete og går i t shorter ned til ei elv. Dette er filmet fra ei anna elve en "skrukka". Alle scenene med samme "uniform " er fra denne elva. Dette er i furubergselva i kvinnherad kommune.

 

Når det regner, og gutta har på seg vadejakker osv...pluss et par scener til, fisker de i drammenselva. Dvs, skrukkedalsrenna er drammenselva....Eller var det Hemsil...nei, Rena, nei Atna, nei folla...nei faen...nå har jeg glemt det gitt. men det er ikke så nøye, mange elver er bedre og like bra.....En kilosfisk i V.....ehh..skrukkedalsrenna er fremdeles en diger fisk. lettere å få fisk på kiloen og opp i Rena feks....Og det er mange mange mange flere fisker på kiloen som vaker der hver dag også.

 

For de som vil vite hvor skrukka er, så kan jeg like godt lyge på Pm også....Mot en knallbetaling :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skrukkedalsrenna er jo 1 elv fra boka "Den samme elva" som Lars Lenth skrev før filmene... i filmene har jo Skrukka bare blitt ett begrep... eller? :rolleyes:

 

De driver iallefall hardt på for og ikke avsløre hvilke som er den rette skrukka ihvertfall...derfor masse filming av andre elver og og andre geografiske områder :)

 

den samme elva er den virkelige skrukka vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

 

Skrukkedalsrenna er jo 1 elv fra boka "Den samme elva" som Lars Lenth skrev før filmene... i filmene har jo Skrukka bare blitt ett begrep... eller? :rolleyes:

Den samme elva kom ut i 2007. Så den kom ut lenge etter at filmen kom ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skrukkedalsrenna er jo 1 elv fra boka "Den samme elva" som Lars Lenth skrev før filmene... i filmene har jo Skrukka bare blitt ett begrep... eller? :rolleyes:

Den samme elva kom ut i 2007. Så den kom ut lenge etter at filmen kom ut.

 

det har du pokker meg rett i, måtte dobbeltsjekke, men du har rett...

 

faen, og jeg som pleier å ha rett da... hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skrukkedalsrenna er jo 1 elv fra boka "Den samme elva" som Lars Lenth skrev før filmene... i filmene har jo Skrukka bare blitt ett begrep... eller? :rolleyes:

Den samme elva kom ut i 2007. Så den kom ut lenge etter at filmen kom ut.

 

det har du pokker meg rett i, måtte dobbeltsjekke, men du har rett...

 

faen, og jeg som pleier å ha rett da... hehe..

 

Begge kan ha rett her. Lenge siden jeg leste boken nå. Men turen Lenth skriver om hadde han vel i begynnelsen/midten på 90 tallet tror jeg? Dvs. at navnet "Skrukka" allerede kan ha blitt til da, og at dette navnet fortsatt ble brukt da filmer ble laget derfra senere..  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...