Gå til innhold

Skukkedals renna


Magnus Bakken

Anbefalte innlegg

Nå synes jeg dette har sklidd ut litt, litt lite penger nå så hvis du har lyst så glemmer vi alternativene ovenfor og sender meg pm. Denne ble tatt på tørt (mus) , litt stripende , men alikavel ;)

Elva heter Rævsprekken og befinner seg ikke så lang unna den som sender penger, minstebud på ca 10 laken :D

 

 

[attachimg=1]

Hmmm . . . Ut i fra måten elva renner på vil jeg tro dette bildet er fra Skrævsylta, hvor man sjelden får ørret mindre enn den der  :-X

 

Lars

 

ligger ikke så langt fra lårdalen og vel...den elva renner vel ut av stakkjønnet... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Like morsomt hver gang noen spør om dette, alle som vet hvor det er må bare komme innpå og fortelle at det vil de slettes ikke si til en kjeft. Er det så om å gjøre å holde det hemmelig, så er det vel bare å la være å svare da vel...

 

Så langt i tråden er det seks sider hvor folk har lagt inn svar om at de slettes ikke vil røpe hverken denne eller andre gode elver som de også vet om...

 

Mulig jeg er grinete, men jeg er litt lei av det. Er det hemmelig så kan jeg ikke for mitt bare liv fatte at det skal bli seks sider i en tråd som denne, med mindre man vil fortelle at; joda jeg veit det, men jeg sier det ihvertfall ikke...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg dette har sklidd ut litt, litt lite penger nå så hvis du har lyst så glemmer vi alternativene ovenfor og sender meg pm. Denne ble tatt på tørt (mus) , litt stripende , men alikavel ;)

Elva heter Rævsprekken og befinner seg ikke så lang unna den som sender penger, minstebud på ca 10 laken :D

 

 

[attachimg=1]

Sykt Robban, skulle likt å vite hvor den der rævsprekken din er ;D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like morsomt hver gang noen spør om dette, alle som vet hvor det er må bare komme innpå og fortelle at det vil de slettes ikke si til en kjeft. Er det så om å gjøre å holde det hemmelig, så er det vel bare å la være å svare da vel...

 

Så langt i tråden er det seks sider hvor folk har lagt inn svar om at de slettes ikke vil røpe hverken denne eller andre gode elver som de også vet om...

 

Mulig jeg er grinete, men jeg er litt lei av det. Er det hemmelig så kan jeg ikke for mitt bare liv fatte at det skal bli seks sider i en tråd som denne, med mindre man vil fortelle at; joda jeg veit det, men jeg sier det ihvertfall ikke...

 

Det er pga av slike innlegg det blir gøy  ;D.

De som er fly forbanna for at ingen vil si det.

 

Men som det ble sagt før så tror jeg det er mye feilinfo ute og går. Pluss at det ikke er like mange som vet hvor i elva fisket er best.

Min favorittelv er mye bedre enn Skrukkedalsrenna. Den sier jeg heller ikke hvor er hen  8).

 

Det er alltid gøy å vite noe ikke så mange andre vet. Spesielt hvis det er noe de gjerne skulle vite. Men ikke like gøy hvis ingen andre vet at jeg vet  :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg dette har sklidd ut litt, litt lite penger nå så hvis du har lyst så glemmer vi alternativene ovenfor og sender meg pm. Denne ble tatt på tørt (mus) , litt stripende , men alikavel ;)

Elva heter Rævsprekken og befinner seg ikke så lang unna den som sender penger, minstebud på ca 10 laken :D

 

 

[attachimg=1]

 

Hmmmmmmmmm............... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Moen

Mulig jeg er grinete, men jeg er litt lei av det. Er det hemmelig så kan jeg ikke for mitt bare liv fatte at det skal bli seks sider i en tråd som denne, med mindre man vil fortelle at; joda jeg veit det, men jeg sier det ihvertfall ikke...

 

 

 

Men läser 6 sidor gör du  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

Nå synes jeg dette har sklidd ut litt, litt lite penger nå så hvis du har lyst så glemmer vi alternativene ovenfor og sender meg pm. Denne ble tatt på tørt (mus) , litt stripende , men alikavel ;)

Elva heter Rævsprekken og befinner seg ikke så lang unna den som sender penger, minstebud på ca 10 laken :D

 

 

[attachimg=1]

 

Vannvittig flott fisk, men hva er det med den ansikts sladdinga. skylder du "fiske mafian" penger, eller "glemt" fiskekort  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til orientering så veit jeg faktisk hvor akkurat skrukka er, synes ikke det gjør noen forskjell... Blir dumt allikavæl...

 

Du vet hvor det er hen du og ja...måtte bare si det du og ;D

 

sleng på att du ikke vil si hvor det er hen og nå så ;)

 

den tråden her ble på så mange sider fordi vi driver seriøs butikk her...  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Aldri har så mange visst noe som nesten ingen andre vet...

 

Verdens beste reklame for et vann eller en elv; Stemple "classified" over navnet. Året etter er beste idé å åpne pølsebu ved den største parkeringsplassen.

 

Oops, det var sant... Jeg vet jeg også, men jeg sier selvsagt ingenting. Bortsett fra at de helt sikkert ligger på Åremål. Eller hva det var...

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Aldri har så mange visst noe som nesten ingen andre vet...

 

Verdens beste reklame for et vann eller en elv; Stemple "classified" på over navnet. Året etter er beste idé å åpne pølsebu ved den største parkeringsplassen.

 

Oops, det var sant... Jeg vet jeg også, men jeg sier selvsagt ingenting. Bortsett fra at de helt sikkert ligger på Åremål. Eller hva det var...

:rolleyes:

Jeg for min del har aldri vært der, men jeg liker å vite om slike hemmelige plasser alikevell. Det gjør så forferdelig godt å vite en ting som ikke alle andre vet. men akuratt denne elva her vet jo halve norge om da:) Kjekt for Bodøværingene som bor så nært...Eller var det østlendingene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm . . . Kom akkurat på at jeg kanskje, muligens, vet om ei elv som nesten INGEN andre kjenner til, jeg også.

Husker ikke hva den het, men det var både raske og stille partier, og enkelte steder gjorde elva en sving eller to.

Kan ha vært skrukkedalsrenna, men tror denne kanskje er ENDA mer hemmelig.

Har ikke sett noen filmstjerner der så langt . . .  ;D

 

Lars

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg slippe atombomba; jeg har for lengst fortalt trådstarter på PM hvor elvene fra TF er.

 

Dette er langt fra noen statshemmelighet lenger, og jeg ser det kun som positivt at man har muligheten til å gi noen tips til en ung fluefisker. Selv om det å kalle dette tips nok er litt overdrevet, da det finnes bedre elver i dette landet.

 

Hemmelige steder er jo den store gullkalven innen fluefiskemiljøet; vi lever og ånder for den hemmelige elva. Den største gleden ligger selvfølgelig i å holde det hemmelig virker det som, ikke å fiske selve elva.

 

For min egen del kjører jeg kun et par grunnprinsipper, og et av dem er at jeg aldri sprer videre elver som blir fortalt meg av fiskekompiser, og som de ønsker at skal være hemmelige. Jeg pleier heller ikke flagge alle mine favorittelver åpent på forum, men kommer gjerne med tips i forbindelse med en sak som denne.

 

Min utopi er at det skal være mer åpenhet, slik at fiskere spres rundt i det enorme landet vårt. Nå er det gjerne sånn at mengden konsentreres rundt profilerte elver som Hemsila, Tya&Nea og Rena f.eks. Vi må huske på at fisking generelt taper terreng blant unge i dagens samfunn, og for at bevaring av elvene skal komme på dagsordenen, er vi avhengig av interessegrupper som fluefiskere som kan støtte opp kampen vokser seg større. Da er det siste vi trenger et miljø preget av eremitter, som holder så hardt på hemmeligheter rundt fiskesteder og fluevalg at man skulle tro det var langt viktigere ting det var snakk om.

 

Mitt hovedtips er nok å gå inn på www.ngu.no, bla fra et geologisk kart, og gjøre sine egne undersøkelser. Hvis noen har spørsmål angående å bruke geologiske kart, kan de bare spørre  :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg slippe atombomba; jeg har for lengst fortalt trådstarter på PM hvor elvene fra TF er.

 

Dette er langt fra noen statshemmelighet lenger, og jeg ser det kun som positivt at man har muligheten til å gi noen tips til en ung fluefisker. Selv om det å kalle dette tips nok er litt overdrevet, da det finnes bedre elver i dette landet.

 

Hemmelige steder er jo den store gullkalven innen fluefiskemiljøet; vi lever og ånder for den hemmelige elva. Den største gleden ligger selvfølgelig i å holde det hemmelig virker det som, ikke å fiske selve elva.

 

For min egen del kjører jeg kun et par grunnprinsipper, og et av dem er at jeg aldri sprer videre elver som blir fortalt meg av fiskekompiser, og som de ønsker at skal være hemmelige. Jeg pleier heller ikke flagge alle mine favorittelver åpent på forum, men kommer gjerne med tips i forbindelse med en sak som denne.

 

Min utopi er at det skal være mer åpenhet, slik at fiskere spres rundt i det enorme landet vårt. Nå er det gjerne sånn at mengden konsentreres rundt profilerte elver som Hemsila, Tya&Nea og Rena f.eks. Vi må huske på at fisking generelt taper terreng blant unge i dagens samfunn, og for at bevaring av elvene skal komme på dagsordenen, er vi avhengig av interessegrupper som fluefiskere som kan støtte opp kampen vokser seg større. Da er det siste vi trenger et miljø preget av eremitter, som holder så hardt på hemmeligheter rundt fiskesteder og fluevalg at man skulle tro det var langt viktigere ting det var snakk om.

 

Mitt hovedtips er nok å gå inn på www.ngu.no, bla fra et geologisk kart, og gjøre sine egne undersøkelser. Hvis noen har spørsmål angående å bruke geologiske kart, kan de bare spørre  :).

 

Siden det er så åpent, kan vi ikke bare slenge frem alt slik at det blir like kjukt med folk over alt? Super ide AR.., og i tillegg så skal jo alle nybegynnerne selvfølgelig ha det beste rett opp i fanget for det er jo slik det er i samfunnet idag. Ingenting skal være litt utilgjenelig, iform av kanskje et langsiktig mål. Nei kjør på, kjøp inn alt og løp rett ut i elva. Så kan vi andre som har slitt litt med å finne frem, bare ergre oss over at det nå står så kjukt med bil langs skrukka at det ikke er mulig å parkere. Jeg håper virkelig at det blir verre enn ifjor, for da skal iallefall jeg finne meg et annet sted å fiske  >:(  >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Siden det er så åpent, kan vi ikke bare slenge frem alt slik at det blir like kjukt med folk over alt? Super ide AR.., og i tillegg så skal jo alle nybegynnerne selvfølgelig ha det beste rett opp i fanget for det er jo slik det er i samfunnet idag.

 

Som Claus er inne på, du har sikkert større problemer å bekymre deg på. Du kan jo starte med å løse et større problem: å forstå det folk skriver, og ikke konstruere "supre" ideer som de skal ha sagt. Ting skrevet i affekt blir sjeldent veldig konstruktivt.

 

Uansett håper jeg resten kan lese innlegget som det det er, og ikke gå rundt og bekymre seg unødig for at noen sprer alle elvene "deres" til hele verden slik at det blir tjukt med folk over aaaaaaalt i de til sommeren!

Jeg skrev en PM til en ung tenåring som sikkert brenner for hobbyen sin, og plutselig skal man henges ut. Man kan begynne å lure. :)

 

Vi har alle begynt et sted, og hatt noen som gir oss noen tips. Hvilke elver som er i TF er vel neppe noen hemmelighet i dette miljøet lenger. At du har gravd fram skrukka helt på egen hånd er jeg vel også litt tvilende til, men hvis du har det, flott jobb, det tar tid å finne elver helt for seg selv, men det er verdt strevet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ber AR dra til "helvette", tenk over hvilke elver dere har blitt tipsa om, som dere aldri ville funnet aleine. Jeg vil tippe brorparten av eldre fluefiskere har fått informasjon om gode elver ifra andre, IKKE funnet de sjøl

 

"Hemmelighetskremmeriet" gjør jo at folk absolutt MÅ finne og fiske i den elva, slik som skrukka. Den bare MÅ fiskes i, og det bare på grunn av at folk vil at den skal være hemmelig, og erte de som ikke vet med sin viten.

 

 

Ganske egoistisk spør du meg. Ingen har krav på ei elv, den skal deles. Hadde alle vist om alle elvene, ville det ikke blitt noe fiskepress i noen av de, men folka ville blitt strødd utover alle "godplassene", og de er det f... meg mange av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er helt enig med mangnus her,et veldig godt poeng.

er ikke farlig å dele med plassene  de jeg har gitt til folk som jeg kjener sånn halveis,har blitt godt tatt vare på.

og du for som regel noe tilbake,slik at du gir bort en plass og du får en ny plass å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Siden det er så åpent, kan vi ikke bare slenge frem alt slik at det blir like kjukt med folk over alt? Super ide AR.., og i tillegg så skal jo alle nybegynnerne selvfølgelig ha det beste rett opp i fanget for det er jo slik det er i samfunnet idag.

 

Som Claus er inne på, du har sikkert større problemer å bekymre deg på. Du kan jo starte med å løse et større problem: å forstå det folk skriver, og ikke konstruere "supre" ideer som de skal ha sagt. Ting skrevet i affekt blir sjeldent veldig konstruktivt.

 

Uansett håper jeg resten kan lese innlegget som det det er, og ikke gå rundt og bekymre seg unødig for at noen sprer alle elvene "deres" til hele verden slik at det blir tjukt med folk over aaaaaaalt i de til sommeren!

Jeg skrev en PM til en ung tenåring som sikkert brenner for hobbyen sin, og plutselig skal man henges ut. Man kan begynne å lure. :)

 

Vi har alle begynt et sted, og hatt noen som gir oss noen tips. Hvilke elver som er i TF er vel neppe noen hemmelighet i dette miljøet lenger. At du har gravd fram skrukka helt på egen hånd er jeg vel også litt tvilende til, men hvis du har det, flott jobb, det tar tid å finne elver helt for seg selv, men det er verdt strevet.

 

 

Eeehhh....

Ikke lek forskrekket over et innlegg med motbør over dette, er du snill.

I og med at du hele tiden, over 6-7 sider her, og sikkert tidligere, har sett flerpartens mening.

Skjønner egentlig lysten til å hjelpe en ung fluefisker. Har selv "gitt bort" noen greie tips om vann og elver pr. PM.

Men ikke F. om jeg gidder å gi bort mer info om allerede overbelastede elver som den nevnte.

Har du ikke lest hva folket her, og på andre sider skriver?

La meg ta min egen tlnærming og erfaring rundt elva;

Denne ble jeg tipset om av en godt voksen kamerat. Før filmen. Stakk en tur innom, for å oppleve vakker elv, med muligheter for flott fiske.

Og det fikk jeg.

Så kommer filmen, og jungeltrommene begynner å lyde. Gjetningene flommer over på nettstedene, noen har greid å tyde landskapet, og PM`r, og mailer begynner å gå mellom forumbrukere;

"Jeg veit hvor den er! Ikke si det til noen! Bortsett fra til Arne og Per, da, kanskje."

Som igjen forteller det videre til "Kun Ole og Are".

Are blir forøvrig relativt påseilet langs ei annen elv utpå høsten, og bare MÅ imponere med hva han vet. Og, dessuten, har han allerede etter kaffedoktor nr. 3, blitt "fantastischk glad i alle", og stoler blindt på at dette blir blandt de kun elleve som sitter rundt grillen... Etc, etc.

Gang dette med X antall "hemmelige meldinger"...

Noe sånt må jo ha skjedd. For da jeg dro innom etter at filmen hadde satt seg godt, så var synet:

Schwære telt, biler parkert overalt, og ihuga menn i vadere som vaka overalt. Det var sojte meg ikke plass til det lille tomannsteltet et eneste sted.

 

Så når folk flest forteller deg at elva allerede er nærmest ødelagt, så må du nok ta det som god fisk(heyhey!), og stole på at flertallets tilnærming kanskje er mer "riktig" enn din.

Om den er helt ødelagt skal ikke jeg uttale meg om, for jeg har holdt meg unna. Og ikke sender jeg folk dit fordi den har mistet "det magiske for meg" dit heller.

 

-Sorry til karen som spurte om rådet. Skjønner deg godt. Men men.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

har krav på ei elv, den skal deles.

 

Har sagt mitt om det meste her jeg, men akkurat det der er slik:

 

Den som ikke har vil dele alt og den som har vil ha det for seg selv.

 

Begge kan forstås og det fornuftige ligger et sted midt i mellom... Dersom alle deler det som den ene har blir det enda vanskeligere å få dele noe etterpå. Og dersom ingen får dele er det bare et spørsmål om tid før det ganske enkelt blir tatt. Hvis de som ikke har bare vil ha litt og ikke alt og den som har vil dele mesteparten, men ikke alt så blir alle fornøyd. Problemet er altså at begge vil ha alt + litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er, som en nevnte tidligere her, stas å vite om gode ørretelver som ikke "alle" andre frekventerer.

Det er tydeligvis også viktig å gjøre folk oppmerksomme på at de vet om slike "hemmlige perler" . Om dette er fordi det gir en viss status i miljøet vites ikke, men jeg mistenker det  ;D

Litt i overkant pinlig blir det når folk som selv setter inn store ressurser på å finne ut hvor det fiskes i div filmer, plutselig skal irritere seg over at andre også har funnet ut dette  :o

Jeg har lagt merke til at det er spesielt viktig for mange å få greie på hvor Lenth & Co fisker/filmer, og det føyer seg på en måte inn i rekken av pussige fenomener innen fluefiskemiljøet . . .

For min del er det en stor forskjell på å røpe gode steder for en mark/slukfisker, som kverker all fisk han får over 20cm, og det å røpe det til en fluefisker, som ikke fisker for å få mat.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stor forståelse for de som ikke vil dele sine drømmeplasser med alle her på nettet. Slik det har blitt i dagens samfunn løper så alt for mange i flokk, så også vi fluefiskere. Når da nyheter sprer seg fortere enn svartedauen via nett og mobiltelefon, og det blir allment kjent at her har vi ei god elv eller vann som er lett tilgjengelig, blir det nesten som å annonsere at her er det alenefest og alle fjortisene strømmer til og alt kommer helt ut av proposjoner og kontroll og en hyggelig fest blir fort til et mareritt. Jeg skjønner AR som gjerne vil være hyggelig mot en våre unge medlemmer, men opplysninger av slik art bør man kanskje gi til folk man kjenner godt, selv om det i akkurat dette tilfellet var en av landets best kjente hemmeligheter. Jeg deler i alle fall mine få hemmeligheter kun med fortrolige venner, så er det opp til andre å finne ut av tingene selv, så pass egoistiske tror jeg vi bør tillate oss å være, skal det bli noen idyller tilbake. Ellers så vet vel alle her på forumet vet jo at Skrukkedalsrenna ligger akkurat der skrukken treffer renna, så er det bare å leite, for så fort du finner skrukken, så peker den rett mot renna. ;D ;D

God sommer og skitt fiske.

Jens

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har krav på ei elv, den skal deles.

 

Har sagt mitt om det meste her jeg, men akkurat det der er slik:

 

Den som ikke har vil dele alt og den som har vil ha det for seg selv.

 

Begge kan forstås og det fornuftige ligger et sted midt i mellom... Dersom alle deler det som den ene har blir det enda vanskeligere å få dele noe etterpå. Og dersom ingen får dele er det bare et spørsmål om tid før det ganske enkelt blir tatt. Hvis de som ikke har bare vil ha litt og ikke alt og den som har vil dele mesteparten, men ikke alt så blir alle fornøyd. Problemet er altså at begge vil ha alt + litt til.

 

Igjen så er jeg enig med Erik Eikre. Legg merke til at nevnte at åpenhet i dette miljøet blir en utopi, det har jeg skjønt for lenge siden. Men litt mer tilgivende og givende over folk som kanskje bare fisker i sitt lokale vann tror jeg det er smart å være.

 

Dryflyfool: Jeg leker ikke forskrekket, måten svarene ble framlagt var jeg klar over, jeg har vært en del av forummiljøet innen fluefiske i ganske mange år og (det har du og). Så jeg hva som ventet meg var neppe noen overraskelse. Men jeg stopper over aldri å undres over hvordan mange fluefiskere reagerer, da jeg synes reaksjonen i mange tilfeller både er overdrevet og pussig i forhold til hva man møter i det daglige liv.

Du treffer spikeren med "Det er tydeligvis også viktig å gjøre folk oppmerksomme på at de vet om slike "hemmlige perler" . Om dette er fordi det gir en viss status i miljøet vites ikke, men jeg mistenker det". Det som er aller viktigst er å gjøre folk oppmerksomme på at man vet noe ingen andre, for så å si at man aldri kommer til å fortelle det uansett. Hvorfor si noe slikt? Hvem interesserer seg egentlig? Igjen, det bunner i denne merkelige gullkalven vi har valgt å danse rundt. Men nå er jo jeg og andre som fluefiskere ganske spesielle, og kanskje er det like greit. Jeg får fortsatt rare blikk fra folk som kommer på besøk og ser halvt parterte dyrekadavre og fuglefjær på kjøkkenbordet  ;D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...