Gå til innhold

Hmmmm.....


Jørgen Korstad

Anbefalte innlegg

Var i en meget kjent elv i helga. På et område jeg sjelden traff folk for noen år siden, så jeg 12-13 fiskere på kort tid. og dette i en såbar strekning i ei sårbar elv! Det klekte bra, egentlig veldig bra med Rhodani, uten at det skapte det vanlige livet(les vaking) ute i elva. Så to små pinner som plaskevakte inne i ei bakevje på 2 timer. Thats it! Har brukt å sett bra med stor fisk oppe under disse klekkingene. Vannstanden var ypperlig, tempen grei, men fisken uteble. Dro derfra uten å fukte snøret!!

 

Håper det ikke er det store fiskepresset og hodeløs kakking av storfisk som er grunnen, men at de store står og napper nymfer uten å vise seg...

 

Har en ekkel følelse når det angår denne elva... Håper det ikke er for sent å redde den...

 

Hjertesukk fra en som liker seg godt i denne spesielle elva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Om det er den elva jeg tror det er, så er du ikke alene om å oppleve dette. Har hørt flere som sier at det aldri har vært så dårlig som nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ikke være så enkelt som at været og temperaturen er årsaken til laber aktivitet fra fisken (iallefall på overflaten - aner jo ikke hva som foregår under). Jeg har nettopp flyttet på meg, og bor nå kliss inntil Nidelva i Trondheim. Synes at det er akkurat det samme der, det skjer liksom ikke noe... Sånn har det "aldri vært før". Eller kanskje det har det?

Sjekk også bloggen på tya.no - de rapporterer også om lite fres i elva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si at det aldri har vært sånn. Så ofte er jeg ikke der, men jeg har aldri opplevd det slik, og forholdene var bortimot optimale... Slike forhold har gitt flere store steadye fisker før...

 

Håper du har rett, men utviklinga går nok uansett feil vei i denne elva... For mye folk, og lite restriksjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...