Gå til innhold

laks og sjøørret i møre og romsdal


Anbefalte innlegg

  • Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hvordan har fangstene egentlig vært i elvene i år?Jeg har fisket i Driva og Litldalselva iår,så der vet jeg hvordan det har vært...Sistnevnte ble ødelagt av at de har holdt på med reparasjoner av turbiner i hele sommer.Dette i kombinasjon med at Aursjøen har vært 6-7 meter(tror jeg det var!!!!)under normalen :o.Dvs veeeeldig lite vann og dårlig drag >:(.Kjørte 45 mil for å fiske siste helga før fredning,men vi kom bare til en sildrebekk...Kan ikke skjønne annet enn at dette kommer til å få konsekvenser for de neste årene...Virker som at dem ikke bryr seg så mye om denne lille skjønnheten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er ikke dumt å komme seg på et kastekurs.

 

Jeg har kastet med 2 hånds i mange år og syntes egentlig det gikk greit helt til i vår.

Naboen er instruktør og vi tok en tur opp i Malmedalen for å kaste litt.

 

Han brukte 10-15 minutter på noen gode tips å nå kaster jeg lengre og MYE mindre anstrengt.

 

Speykastene går så det griner!  ;)

 

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke dumt å komme seg på et kastekurs.

 

Jeg har kastet med 2 hånds i mange år og syntes egentlig det gikk greit helt til i vår.

Naboen er instruktør og vi tok en tur opp i Malmedalen for å kaste litt.

 

Han brukte 10-15 minutter på noen gode tips å nå kaster jeg lengre og MYE mindre anstrengt.

 

Speykastene går så det griner!  ;)

 

 

Jan

okei, så dok har noen instruktør på moldesia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Så en ganske bra sjøørret (eventuelt O-laks) på første juledag, men den mistet interessen for flua mi og forsvant da en lyr som var mer på hugget "sneik i køa". Ellers har jeg observert et par vak som kan ha vært sjøørret, men vanskelig å si sikkert uten å ha sett fisken eller fått med meg vakformen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en ganske bra sjøørret (eventuelt O-laks) på første juledag, men den mistet interessen for flua mi og forsvant da en lyr som var mer på hugget "sneik i køa". Ellers har jeg observert et par vak som kan ha vært sjøørret, men vanskelig å si sikkert uten å ha sett fisken eller fått med meg vakformen...

Spennende :)

Hvor bruker du å fiske da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en ganske bra sjøørret (eventuelt O-laks) på første juledag, men den mistet interessen for flua mi og forsvant da en lyr som var mer på hugget "sneik i køa". Ellers har jeg observert et par vak som kan ha vært sjøørret, men vanskelig å si sikkert uten å ha sett fisken eller fått med meg vakformen...

Spennende :)

Hvor bruker du å fiske da?

jepp :) høres spennende ut, må vel en tur å prøve snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

×
×
  • Opprett ny...