Gå til innhold

Vertikalt gjørsfiske ! PS (ikke fluefiske)


Anbefalte innlegg

Ja. Da har jeg kastet meg på gjørs-bølgen. Eller, det vil si ifra 20 juli, da jeg får ei multiplikator snelle og stang til jøbburs, spesiallaget for dropshot og vertikaljigging. Og i den sammenheng så skulle jeg også hatt noen plasser og bruke dette utstyret på, og da selvsakt etter GJØRSEN.

 

Jeg har snakket litt med Jan Leirud, da jeg har kjøpt vertikaljigger for litt over 1000 kr på nettstedet hans. Han ga meg også noen plasser og prøve, men til flere jo bedre. Gjørsen er jo som kjent ganske konsentrert i Norge, da utsettingen av arten ikke har vært plagsomt suksessfull!.

Så jeg lurer på om det er noen her som har noen Hot-Spots å dele. Send gjerne via PM!!! ;D ;DJeg skal holde tett om eventuelle plasser jeg blir fortalt! Jeg følger fiskernes æreskodeksen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Og ikke bare er det liten skrift. Det finnes jo nesten ikke aktivitet på forumet :P :P

 

Det er helg Magnus...det er mange fiskere som er ute på ferie.....det vaker jo i elvene ennå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke bare er det liten skrift. Det finnes jo nesten ikke aktivitet på forumet :P :P

 

Det er helg Magnus...det er mange fiskere som er ute på ferie.....det vaker jo i elvene ennå!!

 

Ja, bare jeg kommer meg til toten, så skal nok fluestanga bli svingt i alle retninger, før det bærer rett til trøndelag noen dager seinere. Da blir det fluefiske etter 100 gr ørreter. Da dette er som en bardomselv så synest jeg ikke dette blir kjedelig. Det har en fin sjarm... Og kanskje jeg tar meg en tur innom en viss elv :rolleyes:

 

 

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vertikalt gjørsfiske !

 

Til alle dere som går Vertikalt etter Gjørs, Vær så snill og ikke kast fisken ut dersom du har nidratt denne opp fra dypt vann (5.M og nedover.!) Luftblæra på denne fisken er stor, den dør. Eller blir måkemat.! Ta den med hjem, fyll inn med kryddersmør rull den i folie og grill den. Nydelig mat.

 

Opplevde forrige sesong at dette ble veldig populært. Har gjort dette i snart 10 år selv. Men i fjor trengte jeg ikke fiske selv, plukket bare opp fisk 50-100 m nedenfor de som holdt på og fisket.!

 

Mvh Bent Nydahl

AJFF/FJFF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny lovgivning gir en lettere oppgave til vært enkelt fylke/kommune når det kommer til fredning.! Så den Rødlista er "nesten" og kalle for et utkast.! Og sånn ellers er vel ikke DN helt edru hva angår anslag på mengde fisk.! Jeg tror vedkommende har god utsikt til sjøen der han sitter :o

 

 

 

Jeg er litt usikker, men jeg tror jeg leste at gjoersen var plassert paa roedliste, sammen med blant annet aalen.

 

Er dette tilfelle?

 

Om saa er, er det da tillatt aa fiske gjoersen?

Evt. kun C&R?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...