Gå til innhold

Åsta


Hunderørret

Anbefalte innlegg

Hei

Første innlegg her så jeg håper på kyndige svar fra dere  :)

Har ikke fisket i Åsta på 18-20 år men i sommer skal jeg tilbake til gamle trakter. Disponerer ei hytte i nærheten av Åsta bru, det jeg lurer på er om det er "verdt" å dra dit eller om man bør søke seg til andre steder ?

Tim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Første innlegg her så jeg håper på kyndige svar fra dere  :)

Har ikke fisket i Åsta på 18-20 år men i sommer skal jeg tilbake til gamle trakter. Disponerer ei hytte i nærheten av Åsta bru, det jeg lurer på er om det er "verdt" å dra dit eller om man bør søke seg til andre steder ?

Tim

Jeg synes du skal ta deg en tur i Åsta jeg. Okei, det er langt mellom de større fiskene, men fy flate så fint det er der. Og når det er "gamle trakter" så unn deg en tur med nostalgisk preg. Bare kos deg langs elva med fluestanga. :) Det er fint det! Er du heldig så skal du se at det blir bra fiske av det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er forholdene der oppe nå, vurderer en tur i løpet av helga som kommer?

Med det været som er spådd denne uka tror jeg du kan råke på knall forhold. Da har vannet kommet ned på det optimale for Åsta og det bør klekke bra med døgnfluer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer det samme jeg også. Skal kjøre foreldrene mine til Koppang og vurderte fiske der. Men glomma er vel stor fortsatt da og så er det i tillegg spådd 10 m/s med vind fra nord  :o

Da håper jeg på å finne plasser litt mere i le for vinden i f.eks. Åsta  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Nielsen , det er mulig og komme inn til Åsta og Åstadalen fra Renasiden .Det er en vei som går ifra Rena og oppover langs Åsta opp til Vang grensa (bommvei). Men skal du lenger opp i Åsta og Åstadalen , hvor det er finere fiskemuligheter og også flere vann så er det bare en mulighet.Da må du kjøre riksvei 3 nordover forbi Rena og ta Birkebeinerveien innover.En flott vei som fører innover Åstadalen , hvor du kjører over Åsta . Den veien kan også kjøres ifra Rv 3 mellom Hamar og Elverum !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk : ) Tenkte jeg skulle prøve en tur i helgen kanskje, men har fått bare 2 fisk der i det siste, de veide kanskje 100 gram, så skal prøve de stedene du sier.

Men har du noen spesielle fluer og anbefale eller ? Gjerne om du finner bilde av de.

MvH Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer man østfra på rv 3 (ovenfor rena) så får man kjøpt kort på den butikken som ligger ved rv3 litt sør for der man tar av rv3 og kjører innover til Åstadalen (birkebeinerveien).Det er også kort og få kjøpt i bomkassa som er der hvor man kjører over Åsta også. Er litt usikker på hvordan det er ved de andre bomkassene .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Nielsen , det er mulig og komme inn til Åsta og Åstadalen fra Renasiden .Det er en vei som går ifra Rena og oppover langs Åsta opp til Vang grensa (bommvei). Men skal du lenger opp i Åsta og Åstadalen , hvor det er finere fiskemuligheter og også flere vann så er det bare en mulighet.Da må du kjøre riksvei 3 nordover forbi Rena og ta Birkebeinerveien innover.En flott vei som fører innover Åstadalen , hvor du kjører over Åsta . Den veien kan også kjøres ifra Rv 3 mellom Hamar og Elverum !

Thanks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en tur i øyerfjellet fra lørdag.

Hvordan er ståa på klekkinger der oppe nå?

tenkte å bruke en uke i området rundt Bøsætra (øverste brua), opp mot lyngsjøen osv.

Er det fisk (med brukbar størrelse) i småvanna mellom Lygna og Øveråsta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...