Gå til innhold

Randselva


Gjest PG

Anbefalte innlegg

 

Da har det satt igang i Randselva 8)

 

En feit liten krabat heiv seg på flua i kveld. Fisken ble fotografert og satt forsiktig tilbake, oppfordrer alle som ikke er sultne til å gjøre det samme!  ;)

 

[attachthumb=1]

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

I mine øyne er det absolutt en høstelv. I fluboksen burde vårfluer i alle varianter være med samt imitasjon av voksen steinflue i gult gi god fangst.

 

Jeg fisker gjerne tørt på ettermiddagen og bytter til streamer i skummring (STOR gytevandrende ørret i elva).

 

Masse vaking i går kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er det absolutt en høstelv. I fluboksen burde vårfluer i alle varianter være med samt imitasjon av voksen steinflue i gult gi god fangst.

 

Jeg fisker gjerne tørt på ettermiddagen og bytter til streamer i skummring (STOR gytevandrende ørret i elva).

 

Masse vaking i går kveld!

Spennende :)

Når du sier vaking, er dette da fisk som tar insekter eller er det de store gytevandrerne som er oppe og "slår" i vannflata som en laks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

110m3 i elva nå så nå kommer det big browns! Vanskelig vannstand å fiske på, men med synkeline kommer man ned... For min del blir det fluebinding til elva har satt seg litt- :rolleyes:

 

Kommer noen artikler fortløpende angående fiskeplasser o.l. på randselva.com så følg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se at fluefiske får litt oppsving,tenker da på fiske med døgn/vårflue,siden det tunge flufisket har foregått noen år nå.

Ser at det er mye vann,men er det ikke da de store ofte viser seg,mener å huske det fra tidligere.

Skal østover i ferien,og kommer nok til å reise innom,om ikke annet,for å vise fram elva til en fiskekompis,og da hadde det bare vært artig om man kunne få se en storing,selv om jeg foretrekker litt mindre vann,skulle gjerne prøvd meg på litt vårfluefiske jeg og. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips, men om du drar rundt svingen nedenfor, ved jernbanebrua har du en av elvas fineste og beste tørrflueplasser.

 

Her har jeg tatt masse fin fisk!

 

Men ikke si det til noen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt mer i dag, det blir ikke målt i helger.

 

Det tar nok noen dager før den går ned, om en 4-10 dager med lite nedbør så går den nok ned skal du se.

 

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Moen

Nede i 108 nå!  :)

 

 

Yes! Det nærmer seg! mye vårfluer i går kveld, men for mye vann fortsatt :'(

 

Jag hoppas det går nedåt men vattnet så jag kan ta mej en tur snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...