Gå til innhold

Randselva


Gjest PG

Anbefalte innlegg

Nede i 108 nå!  :)

 

 

Yes! Det nærmer seg! mye vårfluer i går kveld, men for mye vann fortsatt :'(

 

Jag hoppas det går nedåt men vattnet så jag kan ta mej en tur snart.

 

Jeg er helt enig.. ser ikke lyst ut :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Pål Andersen

Svinger fra dag til dag ser jeg. Bare å håpe på 3-4 dager med finvær.  :)

Men hvilke døgnfluer finnes i Randselva, og hvilke er det mulighet for fra nå og utover? Eller er det toget gått?

Burde vel vært mulighet for 2. generasjons Baetis eller Centroptilum?

 

Vårfluer (store) som ofte gjelder på høsten. De større gutta er nok MYE mer opptatt av småfisk og kreps etc. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ørret på over 9 kg tatt der nå

 

Å himmel & hav.. Farsken ikke rart man blir nervøs av tanken på og fiske der. Skal sør-over og stifte bekjentskap med nye folk og ny elv.

Snakker vi femmer fiske her eller?? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Nøkken er inne på det,her snakker vi om linebrudd,bøyde og brukne kroker(stenger har jeg ikke hørt noe om,men det finnes sikkert ;D ),så ikke på denne tiden! ;)

Men om sommeren burde det gå med vanlig utstyr,spør hva Petter bruker,selv ville jeg prøvd meg med det før de store gutta ankommer i et antall som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Nøkken er inne på det,her snakker vi om linebrudd,bøyde og brukne kroker(stenger har jeg ikke hørt noe om,men det finnes sikkert ;D ),så ikke på denne tiden! ;)

Men om sommeren burde det gå med vanlig utstyr,spør hva Petter bruker,selv ville jeg prøvd meg med det før de store gutta ankommer i et antall som teller.

 

La tørrflueutstyret ligge igjen hjemme. Jeg fisker med en 10' #7 med 200m backing, og dette er i det letteste graden av hva man burde bruke. Dette er SPREK fisk! Fortomsspiss såbruker jeg 0,27-0,33. disse gutta har skarpe tenner!

 

Av fluer så bruker jeg for det meste tubefluer dresset som streamere!

 

Velkommen til Randselva;)

 

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Da regner jeg med at det blir både #5 og #8 som blir brukt.. Liker og leke med døden...

 

Lykke til med #5 og 100m3 med vann i elva. Du får skrike hvis du kommer løpende nedover elva...  ;D

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Da regner jeg med at det blir både #5 og #8 som blir brukt.. Liker og leke med døden...

 

Lykke til med #5 og 100m3 med vann i elva. Du får skrike hvis du kommer løpende nedover elva...  ;D

 

 

 

 

Det er svært få som løper mens de drukner  ;)

 

Gratulerer med storfisk, Bjørn! Jeg tar en tur når elva har satt seg litt.

 

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...