Gå til innhold

Montering av snører.


Jøran

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjøpt meg 8`er stang. Frequent Flyer 9`. Jeg har et Guideline snøre som heter #8/9 DH flyt/synk, ST Power Taper DH. Og 30 m Guideline Shooter, Ultra Float Shooting Line. Noen som kan forklare meg hvordan jeg monterer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har kjøpt meg 8`er stang. Frequent Flyer 9`. Jeg har et Guideline snøre som heter #8/9 DH flyt/synk, ST Power Taper DH. Og 30 m Guideline Shooter, Ultra Float Shooting Line. Noen som kan forklare meg hvordan jeg monterer dette?

 

DH, står ikke det for Double Handed? Altså snøre til 2-hånds stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har kjøpt meg 8`er stang. Frequent Flyer 9`. Jeg har et Guideline snøre som heter #8/9 DH flyt/synk, ST Power Taper DH. Og 30 m Guideline Shooter, Ultra Float Shooting Line. Noen som kan forklare meg hvordan jeg monterer dette?

 

DH, står ikke det for Double Handed? Altså snøre til 2-hånds stang.

 

Damn.. blir det helt feil å bruke DH på denne stanga da?,

 

Takk, Staffan  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har kjøpt meg 8`er stang. Frequent Flyer 9`. Jeg har et Guideline snøre som heter #8/9 DH flyt/synk, ST Power Taper DH. Og 30 m Guideline Shooter, Ultra Float Shooting Line. Noen som kan forklare meg hvordan jeg monterer dette?

 

DH, står ikke det for Double Handed? Altså snøre til 2-hånds stang.

 

Damn.. blir det helt feil å bruke DH på denne stanga da?,

 

Takk, Staffan  :)

 

Spørs om dette blir litt for tungt for stanga ja  :-\ Kan jo være du kan få bytta det, ellers så er det jo bare å prøve å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har kjøpt meg 8`er stang. Frequent Flyer 9`. Jeg har et Guideline snøre som heter #8/9 DH flyt/synk, ST Power Taper DH. Og 30 m Guideline Shooter, Ultra Float Shooting Line. Noen som kan forklare meg hvordan jeg monterer dette?

 

DH, står ikke det for Double Handed? Altså snøre til 2-hånds stang.

 

Damn.. blir det helt feil å bruke DH på denne stanga da?,

 

Takk, Staffan  :)

 

Spørs om dette blir litt for tungt for stanga ja  :-\ Kan jo være du kan få bytta det, ellers så er det jo bare å prøve å se

 

 

Trenger ikke bli for tungt. Kommer helt an på hvor kort du kapper klumpen. Bruker selv DH #9-10 på min enhånds klasse 8.

Denne er kappet til ca. 8,5 meter. Veier ca, 23 gram. Denne er til speykasting på trange steder. Men jeg vet ikke hvor lange klumper du foretrekker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Red Butt!

 

Jeg har nesten ikke kastet med skyteklump før. Ihvertfall ikke satt ett klumpsnøre  sammen.. Jeg kjøpte 8`er stanga fordi jeg fikk den billig og vil bruke den etter sjøørret og smålaks. Derfor har jeg ingen preferanser i det hele tatt. Jeg har liten erfaring med spey eller vannkast. Og hadde for det meste tenkt å kaste snøret over hodet  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du kapper klumpen på 9,5 meter, så blir den ca. 21 gram. Dette burde gå greit, selv om jeg ikke kjenner stangen din. Det er viktig at du prøver klumpen under praktisk fiske, før du evt. kapper litt til. Antar klumpen din veier ca. 3-4 gram pr. meter. Korte klumper er enklere å trekke opp av vannet, og enklere å fiske med. Spesielt siden dette er en flyt/synk klump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Jeg fester altså den tykkeste delen av snøret til skytelina og hver gang jeg skal klippe i den må jeg løsne den gamle knuten og kappe bakerst hele tiden? For det er den tynneste enden av snøret som skal henge ut fra stangtuppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Litt selvskryt.. Kastet 24 meter i motvind (lett bris)  8) Og jeg er ikke god til å kaste altså!

Kjempestolt. Følte jeg traff noe riktig i kastinga mi idag. Dobbelttrekket satt mye bedre.

Morro! Snart fyker det ut 30m også skal du se! Man må bare bli vandt til det å kaste med klump, er litt annerledes enn vanlig WF line gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...