Gå til innhold

Harrfestivalen 4. og 5. september


Hunderørret

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Nei, ble ikke det helt store å rapportere. Vi bestemte oss for å fiske for oss selv uten påmelding i konkurannse. Mye vann i Glomma og så godt som null vakaktivitet i de områdene vi var. Har jo i ettertid fått med meg at det var godt fiske, både tørt og vått, men de stedene fant ikke vi. Det gjorde derimot Erik Eikre som vant med GOD margin hvis jeg ikke husker altfor dårlig.

 

Ble mye fluebinding og øldrikking på hytta gitt :) Ikke så værst det heller. Fablet vi om kongefiske, og store ørreter i Rena på søndagen. Desverre var vannstanden veldig ustabil denne dagen, og fisken var ikke noe lettere å ha med å gjøre der heller. Men, den lille turen innom Kvarven, få se litt av elva og å treffe alle de hyggelige folka der frister til gjentakelse. Og da blir jeg nok en stund. En gang i slutten av juni neste år :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ble ikke det helt store å rapportere. Vi bestemte oss for å fiske for oss selv uten påmelding i konkurannse. Mye vann i Glomma og så godt som null vakaktivitet i de områdene vi var. Har jo i ettertid fått med meg at det var godt fiske, både tørt og vått, men de stedene fant ikke vi. Det gjorde derimot Erik Eikre som vant med GOD margin hvis jeg ikke husker altfor dårlig.

 

Ble mye fluebinding og øldrikking på hytta gitt :) Ikke så værst det heller. Fablet vi om kongefiske, og store ørreter i Rena på søndagen. Desverre var vannstanden veldig ustabil denne dagen, og fisken var ikke noe lettere å ha med å gjøre der heller. Men, den lille turen innom Kvarven, få se litt av elva og å treffe alle de hyggelige folka der frister til gjentakelse. Og da blir jeg nok en stund. En gang i slutten av juni neste år :D :D

 

Ja da var det jo noen som hadde utbytte iallefall Hunderø... man skal kose seg på tur  :) Jeg var også i området den helga og Rena var vrient med vel mye vann og lite som skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

de som vinner der oppe fror jeg begynner med tjekkisk og avlutter mkonkutamsen med tjekkisk iallefall om konkuransen  holdet så høsten som dette ble holdt da insektflytet er lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Ikke nødvendigvis riktig. Var i Glomma høyere opp forrige helga og det var MASSIVE klekkinger. Steinflue og vårfluer ++ Så insektflytet er nok på topp. Er vel noen som er bedre til å lese elva/finne fisk etc. og ikke nødvendigvis bruker et "mønster" mht, teknikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis riktig. Var i Glomma høyere opp forrige helga og det var MASSIVE klekkinger. Steinflue og vårfluer ++ Så insektflytet er nok på topp. Er vel noen som er bedre til å lese elva/finne fisk etc. og ikke nødvendigvis bruker et "mønster" mht, teknikker

 

Det som jeg synes var vanskelig der vi var, strekket ved broa der, ved koppang caming...

 

klarte ikke lese elva i det hele tatt...lik strøm nedover hele... ???

 

lite klekkinger var det også , antageligvis pga vannstanden...

 

koppangøyene var vi også....men ikke der alle andre sto...ble bare tull hele greia egentlig... >:( når man ikke er kjent så er det håpløst...

 

dere konkfiskere...som mestrer teknikker og forhold...no problem da :) står respekt av og ta 40 fisk på 6timer var det vel... :)

 

Vi meldte oss ikke på konken ell vi...skjønta att dette var håpløst...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Erik fikk vel 46 (og flere ørreter). Under brua skulle det være mulig å få i bøtter og spann. . . .  Mye vann var det sikkert, men mestrer man forskjellige teknikker etc. er det mulig. Forstår det slik at de som fisket med annet enn flue (sluk, spinner, mark etc. ikke gjorde det bra de heller. Forstår det slik at man trenger LITT mer enn bare Red Tag og flytesnor til den "dumme" harren som er så lett å få???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik fikk vel 46 (og flere ørreter). Under brua skulle det være mulig å få i bøtter og spann. . . .   Mye vann var det sikkert, men mestrer man forskjellige teknikker etc. er det mulig. Forstår det slik at de som fisket med annet enn flue (sluk, spinner, mark etc. ikke gjorde det bra de heller. Forstår det slik at man trenger LITT mer enn bare Red Tag og flytesnor til den "dumme" harren som er så lett å få???

 

Det var i allefall fint med tjekkisk på dette partiet tenkte jeg på, fikk jo fisk der, selvfølgelig sto det mye harr der....men som du sier så er ikke redtag og flytesnor som er mest effektivt...tjekkisk er farlig effektivt....det er jo en grunn til att dere har lært dere dette... ;)

 

ja de i åpen klasse de hadde vel fått utrolig dårlig med fisk de også....for en gangs skyld tapte de, hørt att de har gjort det bra tidligere om åra :)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Oddbjørn  :)

Man kan jo mende med synk også. Først luftmending, og så gjerne også mende på vannoverflata før synkesnøret/ fortom "setter seg".

Nå er ikke synkeliner my kind of fun, altså, men i stille vann er det moro med int. liner.

 

Jojo, gjør jo dette mye på laksefiske (ikke for å gi deaddrift, men fiske fluen saktere), men før eller siden vil man få snøredrag i fluen når man ikke kan mende helt ut til fortommen. Begynner man å mate line vil man jo miste fullstendig kontroll over når fisken tar.

 

Forresten... Glemte å gratulere til Eirik! Ikke bare vinne, men slik total utklassing. Imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...