Gå til innhold

Trenger råd om fluesnører


Per Edvin

Anbefalte innlegg

Hei alle brukere av forumet. Jeg skal skifte ut snørene på stengene mine' date='og lurer på om det er noen som har noe anbefale :?: Jeg har Scott SES 3 til 6. På forhånd tusen takk. Ønsker alle et riktig godt nytt fuefiskeår. Hilsen Per Edvin :D[/quote']

 

Det mest almindlige i dag er nok WF #5 til den stang. eller Long belly.

og det siger jeg selvom jeg bruger DT & TT. for jeg syndes WF lander for hårdt på vandet ved tørfluefiskeri. og så er det en gammel vane.

 

Godt nytår, Fra Loke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd SA XXD? Kjøpte en slik i fjor, og den kaster bra. Og den er presis på korte såvel som lange kast. Strekker veldig pent gjør den også. Men selvfølgelig avhenger strekken litt av hvilken fortom du bruker. (Foretrekker selv Umpqua Stealth eller Spring Creek Taper til denne linen.) Snøret (#5) brukes på en Orvis TL 905 tipflex9.5.

 

Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svarene sålangt. Har noen erfaring med SA ultra 4 :?: Har hørt mye bra om Rio snører' date=' de kommer med et nytt snøre i år, husker ikke va det skal hete.[/quote']

 

Jeg har erfaring med SA ultra 3, det er fantastisk line, tror ikke man laver en ny line, der er dårligere, nen bedre.

 

Loke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...