Gå til innhold

Hvor mye skal man finne seg i????


fluedengern

Anbefalte innlegg

Han har kommet til en avtale med stangbyggeren, så det er vel ikke noe å mase om? Det stiller seg annerledes med han som skylder penger for snella. Kanskje vedkommende burde ta en rask telefon for å unngå elendighet?

 

Hans

 

kanskje verdt å vite da vettø ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være flere årsaker, synes det skal være rimelig klart at man har blitt lurt før man går ut med navn. Sett en tid med et ultimatum, gi beskjed om at du kommer til å henge han ut hvis ikke han betaler. Politianmeldelse er på sin plass hvis du har blitt lurt.

 

Ellers vil jeg si at jeg har stor takhøyde for de aller fleste her inne, litt skeptisk til helt ferske folk som skal selge ett eller annet litt dyrt. Men ellers både sender og betaler jeg på forskudd, oppkrav er kun god butikk for posten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

du kan nok ikke regne med å få en costum canestang uten å forhåndsbetale......det er en garanti for stangbyggeren at han ikke får en avbestilling......finnes det en kullfiberstanfg som koster mer enn 400.- å ferdigstille?

 

 

JA det finnes dyrere kullfiber :) Dessuten er kullfiber overlegent cane i de fleste tilfeller .. HELT uinteressant for diskusjonen. HVIS vedkommende cane-bygger er så lite seriøs, ville jeg ikke hatt stengene slengt etter meg i deler engang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på grensen til off topic, men siden temaet er berørt her:

Forskudd er ganske vanlig ved bestilling av custom stenger. Husk på at også stangbygger løper en viss risiko.

En kunde bestiller gjerne en stang med 1-2 års leveringstid. Det er da ganske trøblete for stangbyggeren om kunden plutselig trekker seg fra avtalen når stangen er ferdig. Noen vil ha eget navn, eller andre særpreg på stangen. Da er det ikke alltid like enkelt for stangbyggeren å få solgt stangen til andre.

Kjøp av slike stenger må derfor baseres på en viss grad av tillit mellom kunde/leverandør, og da er det vel rimelig at man også deler litt på risikoen?

Hva skjer om kunden trekker seg?, eller hva skjer om leverandør ikke holder sin del av avtalen?

Ved betaling av forskudd er det derfor, for begge parter, lurt å få en skriftlig avtale som regulerer slike ting.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkn opp folkens.. Admin kan stenge Ola Nordmann ute fra siden ved å slette bruker, banne ip og epost-adresse men hvor mange minutter bruker DU på å endre ip-adresse og lage en fake epost-konto?

 

Jeg tipper jeg klarer det på 10 minutter og jeg er ingen ekspert

 

Når det gjelder cane-saken så ville jeg blitt sjokkert om stangbyggeren ikke ba om et depositum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Litt på grensen til off topic, men siden temaet er berørt her:

Forskudd er ganske vanlig ved bestilling av custom stenger. Husk på at også stangbygger løper en viss risiko.

En kunde bestiller gjerne en stang med 1-2 års leveringstid. Det er da ganske trøblete for stangbyggeren om kunden plutselig trekker seg fra avtalen når stangen er ferdig. Noen vil ha eget navn, eller andre særpreg på stangen. Da er det ikke alltid like enkelt for stangbyggeren å få solgt stangen til andre.

Kjøp av slike stenger må derfor baseres på en viss grad av tillit mellom kunde/leverandør, og da er det vel rimelig at man også deler litt på risikoen?

Hva skjer om kunden trekker seg?, eller hva skjer om leverandør ikke holder sin del av avtalen?

Ved betaling av forskudd er det derfor, for begge parter, lurt å få en skriftlig avtale som regulerer slike ting.

 

 

 

 

En kjøper skal ALDRI behøve å løpe en risiko ved kjøp av et produkt. Dette er grunnleggende feil mht. forbrukerrettigheter. SELVFØLGELIG kan det forlanges forhåndsbetaling/depositum men da må forbruker kunne ha mulighet til å betale med KREDITTKORT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkn opp folkens.. Admin kan stenge Ola Nordmann ute fra siden ved å slette bruker, banne ip og epost-adresse men hvor mange minutter bruker DU på å endre ip-adresse og lage en fake epost-konto?

 

Jeg tipper jeg klarer det på 10 minutter og jeg er ingen ekspert

 

Når det gjelder cane-saken så ville jeg blitt sjokkert om stangbyggeren ikke ba om et depositum.

I forretningslivet er det ganske vanlig å be om referanser, både ved ansettelser og inngåelse av avtaler med nye leverandører. Dersom man ønsker å kjøpe noe her på forumet, kunne det kanskje være greit å spørre medlemmene om de har noen erfaringer med vedkommende tilbyder før man sender penger? Det kan jo hende at noen vil bli fornærmet, men det er jo ikke alle som kjenner hverandre her på forumet og de som har rent mel i posen, har vel ikke noe å frykte? Man kan jo be om eventuelle tilbakemeldinger på PM, slik at ikke noen blir hengt ut i full offentlighet, selv om de etter mitt syn har gjort seg fortjent til å bli satt i gapestokken. For de som driver med stangbygging kunne kanskje en egen konto for depositum, tilsvarende depositum på husleie, være aktuelt? Da vil kjøper betale forskuddet, men selger vil ikke disponere pengene før handelen er gjennomført.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bestilling av cane-stang fra en stangbygger så skiller jo dette seg litt fra å gå å handle i butikk.

Man bør kanskje regne med at forsinkelser kan dukke opp i slike tilfeller.

Selv syntes jeg ikke det er noe å gå av skaftet for, men man må da kunne forvente å få beskjed om hva som skjer når ting går på overtid.

Når man ikke får kontakt med stangbygger i det hele tatt, kan jeg godt forstå at man blir frustrert.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her har det skjedd litt siden jeg var inne sist. Greia er at jeg har handlet med vedkommende før uten problemer, og han fremstår også som en trivelig fyr. Jeg har sendt en pm til ham med beskjed om at han kan returnere snella hvis den er i samme tilstand som ved salg og hvis han er i en form for finansiell krise. Jeg syns jeg da har vært svært imøtekommende, og gjort det jeg kan.

 

Er på hytta, et steinkast unna den forliste tankeren på Bamblekysten forøvrig  :'( :'(, så det kan jo tenkes den er returnet, men jeg har ikke hørt fra ham.

 

Triste greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på grensen til off topic, men siden temaet er berørt her:

Forskudd er ganske vanlig ved bestilling av custom stenger. Husk på at også stangbygger løper en viss risiko.

En kunde bestiller gjerne en stang med 1-2 års leveringstid. Det er da ganske trøblete for stangbyggeren om kunden plutselig trekker seg fra avtalen når stangen er ferdig. Noen vil ha eget navn, eller andre særpreg på stangen. Da er det ikke alltid like enkelt for stangbyggeren å få solgt stangen til andre.

Kjøp av slike stenger må derfor baseres på en viss grad av tillit mellom kunde/leverandør, og da er det vel rimelig at man også deler litt på risikoen?

Hva skjer om kunden trekker seg?, eller hva skjer om leverandør ikke holder sin del av avtalen?

Ved betaling av forskudd er det derfor, for begge parter, lurt å få en skriftlig avtale som regulerer slike ting.

 

 

 

Har full forståelse for hvordan de tingene gjøres jeg.

Men i england og sikkert en del andre plasser er det vanlig med depositum når man bestiller en spesiell eller unik bil. Altså man betaler penger for å kunne stå på ventelisten, og dersom man har ombestemt seg innen produktet er kommet "så-så" langt i utviklingen, så ryker depositumet. Tror det bruker å tilsvare 1\3 av kjøpssum, kanskje opp mot halvparten. Iallefall nok til at dersom det trengs å gjøre noen endringer for å tilpasses markedet, så er det dekt av depositumet.

 

Kanskje litt mer kundevennlig løsning enn å ha 100% up front. Kunne feks. hatt en tidsgrense for når depositumet blir en del av kjøpesummen.. i forhold til når stanga skal ha begynt å ta form.. ellerno :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Vil bare legge til at Steimler ikke krever noen form for forhåndsbetaling, men kun oppgjør etter at stanga er mottat. I alle fall hos meg. Jeg ga han tilbudet om å betale når jeg bestilte stanga, dvs på forhånd, men han ville ikke ha før etter handel.

 

Litt of, men tenkte jeg ville si det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...