Gå til innhold

Hvem fører Action Optics i Oslo-området?


Anbefalte innlegg

Gero og Bjørnar i lillestrøm selger åsså Action Optics.

En liten fugl kvitret i mitt øre at Costa del Mar var overlegent Action's, han kjørte regelrett over sinne gamle briller når han fikk costa i hus. Dette var en heltidsguide fra florida, som lever av fiske,  jeg er fornøyd med mine(action), beste ever , men, skader ikke å prøve Lars Erik sitt forslag. Er vist helt råått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjorde at valget falt på Costa del Mar?

 

Har lyst på fotokromatiske glass - ser ikke ut som Costa del Mar har dette, men det er godt mulig jeg tar feil...

 

jeg vet ærlig talt ikke - de bare passet meg bedre... Pluss at den fargen jeg fikk anbefalt av forhandleren, en slags rosa-farge, er utrolig effektiv som all-round farge. Har samme erfaring som Martin J. Hagen, også på Bornholm - falt likevel på costa del Mar.

 

Fotokromatiske briller tør jeg ikke bruke siden læreren min på ungdomsskolen hadde dem og det srer bare jækla corny ut.  ;D

 

Spøk til side - prøv deg frem og hør på dine egne øyne. Men for guds skyld -  ta med brillene på testrunde utenfor butikken før du kjøper dem. Å kjøpe fiskebriller innendørs er som å kjøpe en stang uten å prøvekaste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk hels sykt hvor godt costa fungerer.! Men de jeg prøvde kosta kun 2600,- :rolleyes: ::)

 

Men er selv på jakt etter et pr costa(hva det vil) ;D ;D

Venter på tlf from the us,ow a Har en kompis som er der nede nå.!

 

Hva mener du med at de fungerer sykt godt? Er ikke polaroid polaroid?(?) 2600,-?  :o

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Det er faktisk hels sykt hvor godt costa fungerer.! Men de jeg prøvde kosta kun 2600,- :rolleyes: ::)

 

Men er selv på jakt etter et pr costa(hva det vil) ;D ;D

Venter på tlf from the us,ow a Har en kompis som er der nede nå.!

 

Hva mener du med at de fungerer sykt godt? Er ikke polaroid polaroid?(?) 2600,-?  :o

 

 

 

Nei... :) Det er mye rart i fluefiskeverdenen, men med Action Optics som jeg kjenner best får man det man betaler for. De dyreste modellene er overlegen de billigste, selv om de igjen er overlegne mange andre i samme prisklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk hels sykt hvor godt costa fungerer.! Men de jeg prøvde kosta kun 2600,- :rolleyes: ::)

 

Men er selv på jakt etter et pr costa(hva det vil) ;D ;D

Venter på tlf from the us,ow a Har en kompis som er der nede nå.!

 

Hva mener du med at de fungerer sykt godt? Er ikke polaroid polaroid?(?) 2600,-?  :o

 

 

 

Nei... :) Det er mye rart i fluefiskeverdenen, men med Action Optics som jeg kjenner best får man det man betaler for. De dyreste modellene er overlegen de billigste, selv om de igjen er overlegne mange andre i samme prisklasse.

 

Ja ok, men er det på samme linje som en hdmi kabel f eks. Den er digital liksom, og digitalt er digitalt( 0101110110101) og det har ingenting å si om kabelen koster 20 kr eller 2000,- (med mindre signalet skal fraktes laaangt) Folk tenker likevel at det dyreste er det beste(som oftest..) ;) Skjønner du tankegangen min?

 

Så, hva gjør disse brillene overlegne sett bort fra komfor, design og styrke i "ramma" ???

 

Ser man lenger ut i elva liksom?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fotokromatiske briller tør jeg ikke bruke siden læreren min på ungdomsskolen hadde dem og det srer bare jækla corny ut.  ;D

 

 

Det kan da ikke være så ille som helsetrøye og tresko som jeg husker var populært blant mine mannlige ungdomsskolelærere ;D

 

Over til briller: Takk for svar - tror rett og slett jeg får ta meg en bytur og prøve briller. Tipper både Costa og Action Optics leverer bra kvalitet i forhold til mye av det jeg har brukt til nå. Har et par gule "Fishermans Eyewear" eller noe i den duren som er så forvrengte i optikken at jeg blir svimmel de gangene jeg prøver å ha de på. Lurer på om jeg var sveiseblind da jeg kjøpte de. Har også hatt Fenwick med ustkiftbare glass (les; plast), noe som hørtes ut som en god idé i kjøpsøyeblikket, men når et av glassene faller ut og du står med monokkel i elva ser det ikke like lurt ut lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

polaroid er ikkje bare polaroid! Stor forskjell på oakley sine 1000,- og 2000,- briller. 8)

 

Jeg hadde tidligere et par Oakley polabriller til rundt 2000,-. Jeg synes det var stor forbedring da jeg mistet disse og matte kjoepe meg et par Costa del Mar Hammerhead copper (og det var ikke de dyreste glassene til 2600,-, men de litt rimeligere til 1600,-).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Nordisk i dag og tok en kikk på utvalget deres av Costa del Mar. Gadd ikke en gang å prøve, da jeg så raskt at ingen av de brillene de hadde inne var aktuelle å svi av 1500-2000 kroner på. Spiller ingen rolle om glassene er bra om man må ta av seg brillene bare man møter folk i elva  :D ...så ille var de kanskje ikke, men ikke imponert av designet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk hels sykt hvor godt costa fungerer.! Men de jeg prøvde kosta kun 2600,- :rolleyes: ::)

 

Men er selv på jakt etter et pr costa(hva det vil) ;D ;D

Venter på tlf from the us,ow a Har en kompis som er der nede nå.!

 

Hva mener du med at de fungerer sykt godt? Er ikke polaroid polaroid?(?) 2600,-?  :o

 

 

 

Nei... :) Det er mye rart i fluefiskeverdenen, men med Action Optics som jeg kjenner best får man det man betaler for. De dyreste modellene er overlegen de billigste, selv om de igjen er overlegne mange andre i samme prisklasse.

 

Ja ok, men er det på samme linje som en hdmi kabel f eks. Den er digital liksom, og digitalt er digitalt( 0101110110101) og det har ingenting å si om kabelen koster 20 kr eller 2000,- (med mindre signalet skal fraktes laaangt) Folk tenker likevel at det dyreste er det beste(som oftest..) ;) Skjønner du tankegangen min?

 

Så, hva gjør disse brillene overlegne sett bort fra komfor, design og styrke i "ramma" ???

 

Ser man lenger ut i elva liksom?

 

 

 

 

 

Sammelignet costa mot ao og ett pr andre briller som koster langt mindre 400.-1000.-

Men costan ble liksom hakket vassere. da ikke ut fra pris men rett og slett hvor langt jeg så ut i elva. Prøvd med sol i rygg/ansikt Morgen tåke/Overskyet. Men smaken er som baken(Litt rund)

 

De jeg prøvde hadde en Blå/Lilla skjær i seg. Pr nr 2 Også costa. Sot/grå

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var fisk du skulle sjå med dei ???, eller!! :D

 

Joda, men når innfatningen rundt glasset er en halv tomme tjukk så blir jeg ikke imponert (ok..overdriver litt igjen). Det gjør jo ikke noe om brillene kan brukes utenom fisking også. Spesielt briller som er dyrere enn både Oakley og Ray Ban jeg har fra før synes jeg man kan forvente et noenlunde oppegående design i tillegg til noe bruksegenskaper. Design spiller for øvrig en rolle ved innkjøp av mye av mitt utstyr, og jeg tror ikke jeg er alene. En veldesignet snelle velges foran en hvor design har spilt annenfiolin. Forfengelig? Ja, sikkert, men sånn er det bare...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var fisk du skulle sjå med dei ???, eller!! :D

 

Joda, men når innfatningen rundt glasset er en halv tomme tjukk så blir jeg ikke imponert (ok..overdriver litt igjen). Det gjør jo ikke noe om brillene kan brukes utenom fisking også. Spesielt briller som er dyrere enn både Oakley og Ray Ban jeg har fra før synes jeg man kan forvente et noenlunde oppegående design i tillegg til noe bruksegenskaper. Design spiller for øvrig en rolle ved innkjøp av mye av mitt utstyr, og jeg tror ikke jeg er alene. En veldesignet snelle velges foran en hvor design har spilt annenfiolin. Forfengelig? Ja, sikkert, men sånn er det bare...

 

 

 

Det er helt latterlig at designet ikke er på plass da de koster 2600,- !!! Du er absolutt ikke alene om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig usikker på vilke briller dere har sett på.!

 

De jeg har prøvd er dønn like de gamle oakley brillene.! Smale rette stenger med minimalt av ramme. Er vel kanskje 1 cm på det bredeste.!

 

Sjekk utvalget på denne side www.basspro.com.

 

Og Demir det med 2,600,- er ment veldig sarkastisk ok. Men det er det det koster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var fisk du skulle sjå med dei ???, eller!! :D

 

Joda, men når innfatningen rundt glasset er en halv tomme tjukk så blir jeg ikke imponert (ok..overdriver litt igjen). Det gjør jo ikke noe om brillene kan brukes utenom fisking også. Spesielt briller som er dyrere enn både Oakley og Ray Ban jeg har fra før synes jeg man kan forvente et noenlunde oppegående design i tillegg til noe bruksegenskaper. Design spiller for øvrig en rolle ved innkjøp av mye av mitt utstyr, og jeg tror ikke jeg er alene. En veldesignet snelle velges foran en hvor design har spilt annenfiolin. Forfengelig? Ja, sikkert, men sånn er det bare...

 

 

 

Er ikke disse deilige, da ?  ;D  ;D  :o

 

[attachimg=1]

 

Action Optics Nolte  :-*  ;D

 

Lars

post-448-13949866610012_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...