Gå til innhold

Vurderer tur til Rena/Glomma imorgen


André H

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har klart å overtale en kompis til å teste fluefiske og nå har han kjøpt stang, vadere etc. Tenkte å ta han med til Glomma eller Rena imorgen, kanskje han klarer å lure en harr eller to. :)

 

Alternativ 1:

Har fisket en del i Glomma litt ovenfor Rena og fått bra med harr tidligere. Der har det vært greit å vade ut for å slippe å tenke på baksleng etc. Hvordan er forholdene der nå? Vannstand etc?

 

Alternativ 2:

Rena elva. Spørsmålet er hvor det er best med tanke på litt vading og baksleng samtidig som det er muligeter for enn harr eller to? Ørret også hadde jo ikke vært å forakte...

 

Forslag mottas med takk! :)

 

mvh

 

André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

i så henseende er renaelva et problen, det som er gleden med rena er at de fine ørretene sår stort sett nær land. jeg ville spurt terje om det var mulighet til å overnatte i telt på kvarnen, for å fiske i glomma.......det kunne hende at det gikk ann å lære noe! ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nord i landet er nordnorge

 

ok, då förstår jag.

 

men är det bra förhållanden i nord om dagen då ???

 

lais älven ( som ligger rätt så mycket nord i sverige ) har stigit ca 1.20m över normalt den senaste tiden, inte bra alltså.

 

men det kanske är bättre förhållanden på den norska sidan ??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

dette er off.....jeg er så heldig at jeg kjenner en av de store grunneierene i kirkeselva og får lov til å fiske hvor jeg vil der oppe, y-en er brikbar den.....har ikke vært der iår,år pm annet kan vårflommen ødelegge litt, men det vet du sikkert......oppover en tur neste helg tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

troms lengre nord enn kiruna har bra vannstand nu ;)

 

ok troms säger du, lite långt o ta sig bara  :rolleyes:

 

blir nog en tur till rena älven imorgon istället.

 

har haft bra fiske på högvatten där förut. ( bättre högt än lågt vatten ).

 

/thomas

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp tilbake fra Rena nå. Mye vann ja, men også brukbart fiske, ihvertfall de dagene som ikke regner bort. Kvelds/natt fiske samt tidlig morgen har vært det beste de siste dagene og forholdene er vel ikke de beste for en som er helt ny med fluestanga akkurat nå.

Satte selv ny pers på onsdags kveld med en ørret på 2050 gram, som tok på en svømmepuppe imitasjon ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Nettopp tilbake fra Rena nå. Mye vann ja, men også brukbart fiske, ihvertfall de dagene som ikke regner bort. Kvelds/natt fiske samt tidlig morgen har vært det beste de siste dagene og forholdene er vel ikke de beste for en som er helt ny med fluestanga akkurat nå.

Satte selv ny pers på onsdags kveld med en ørret på 2050 gram, som tok på en svømmepuppe imitasjon ;D

 

Grattis med flott fisk Andrè :) Takk for kjapp sms :D

 

Hørte også at Terje fikk to stk på 1,7 her en dag. Bra fiske der borte nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp tilbake fra Rena nå. Mye vann ja, men også brukbart fiske, ihvertfall de dagene som ikke regner bort. Kvelds/natt fiske samt tidlig morgen har vært det beste de siste dagene og forholdene er vel ikke de beste for en som er helt ny med fluestanga akkurat nå.

Satte selv ny pers på onsdags kveld med en ørret på 2050 gram, som tok på en svømmepuppe imitasjon ;D

 

Grattis med flott fisk Andrè :) Takk for kjapp sms :D

 

Hørte også at Terje fikk to stk på 1,7 her en dag. Bra fiske der borte nå ;)

 

Er du full?? Det var Oddbjørn som fikk fisk ikke André.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden tråden omhandler Rena så blir det vel ikke altfor mye offtopic og spamme denne tråden også med et bilde  ;D

 

[attachimg=1]

 

Skulle gjerne hatt bilde av den kameraten tok på 1550, men da hadde dessverre ingen av oss kamera for hånden. Men maken til feit ørret har jeg aldri sett.

post-155-13949866532224_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden tråden omhandler Rena så blir det vel ikke altfor mye offtopic og spamme denne tråden også med et bilde  ;D

 

[attachimg=1]

 

Skulle gjerne hatt bilde av den kameraten tok på 1550, men da hadde dessverre ingen av oss kamera for hånden. Men maken til feit ørret har jeg aldri sett.

 

Fy f... for en nydelig fisk! Gratulerer så mye Oddbjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden tråden omhandler Rena så blir det vel ikke altfor mye offtopic og spamme denne tråden også med et bilde  ;D

 

[attachimg=1]

 

Skulle gjerne hatt bilde av den kameraten tok på 1550, men da hadde dessverre ingen av oss kamera for hånden. Men maken til feit ørret har jeg aldri sett.

 

Litt av en fisk, gratulerer så mye.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Nettopp tilbake fra Rena nå. Mye vann ja, men også brukbart fiske, ihvertfall de dagene som ikke regner bort. Kvelds/natt fiske samt tidlig morgen har vært det beste de siste dagene og forholdene er vel ikke de beste for en som er helt ny med fluestanga akkurat nå.

Satte selv ny pers på onsdags kveld med en ørret på 2050 gram, som tok på en svømmepuppe imitasjon ;D

 

Grattis med flott fisk Andrè :) Takk for kjapp sms :D

 

Hørte også at Terje fikk to stk på 1,7 her en dag. Bra fiske der borte nå ;)

 

Er du full?? Det var Oddbjørn som fikk fisk ikke André.

 

 

SELF var det det!!! Ja, er full til alle tider:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...