Gå til innhold

Ny vadebukse, men hvilken!


Tor Arne

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny vadebukse, men er i tvil på hva slags merke jeg skal kjøpe!

Jeg tror det enten blir Simms G3 Guide:

http://www.villmarksbutikken.net/produkter/fiske/flue/vadebekledning/Simms+G3+Guide.b7zFA-xfZ0B-hTN9OCT-tRJ6lVBt6705hRHY5o.ips,

 

eller Scierra CC6:

http://www.villmarksbutikken.net/produkter/fiske/flue/vadebekledning/Scierra+CC6+vadepakke.b7zFA-xfZ0B-hTN9OCT-tRJ6lVBt6705hRHYYY.ips

 

Jeg har forhørt meg endel, og Simms buksa er alle storfornøyd med,og servicen er knallgod, mens Scierra buksa er det noen som har hatt endel tull med! Og der har jeg erfart at servicen ikke er fullt så god! Jeg har ei Scierra CC3 bukse (Liv-vader)jeg bruker nå, og er fornøyd med den. Men fisker endel på plasser hvor det blir endel vading, og da blir dem litt korte:)

 

Simms buksa koster 4 lapper, mens Scierra bukse,jakke og sko koster 5...

Noen her inne som har noen erfaringer eller tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Moen

Jag använder Scierra vadarna och dom funkar bra tycker jag,

läcker inte i glidelåsen det som är lite negativt är passformen på vadarna.

Du har ju Cloudveil du kan kika på också.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i så tilfelle ville jeg også ha vurdert denne som en "pakke" med Vision Extreme Zip (kanon bra vadere) og Vison Gillie jakke (veldig bra!) og scierra vadesko (kjenner ikke til disse) til 2699,- (veil 7997,-) http://skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=50466

 

Alt. kun vadere hvis du ikke trenger det andre for 1399,-  http://skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=44369

 

Dette er bra og utrolig holdbare vadere - puster vel ikke like bra som G3 - men er holdbare son fy - flere her på forumet som også har positive erfaringer med disse!!!

 

Ikke meningen å dra dette ut til en laaang tråd om forskjellige merker da du har valgt deg ut to allerede - men ville bare skyte inn da dette er sykt billig og bra!  :)

 

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i så tilfelle ville jeg også ha vurdert denne som en "pakke" med Vision Extreme Zip (kanon bra vadere) og Vison Gillie jakke (veldig bra!) og scierra vadesko (kjenner ikke til disse) til 2699,- (veil 7997,-) http://skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=50466

 

Alt. kun vadere hvis du ikke trenger det andre for 1399,-  http://skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=44369

 

Dette er bra og utrolig holdbare vadere - puster vel ikke like bra som G3 - men er holdbare son fy - flere her på forumet som også har positive erfaringer med disse!!!

 

Ikke meningen å dra dette ut til en laaang tråd om forskjellige merker da du har valgt deg ut to allerede - men ville bare skyte inn da dette er sykt billig og bra!  :)

 

 

 

Frode

 

Det går bra.. Samma hva som står på merkelappen, bare utstyret er bra! Det så greit ut detta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Simms guide vadere, gammel modell, som jeg er veldig fornøyd med. Kjøpte i fjor G3 Guidevadere, den nye modellen, og er ikke like fornøyd med dem. De har en fantastisk passform, og passer den ulenkelige kroppen min veldig bra. Det jeg derimot ikke liker er at de har flyttet sømmen midt foran. Det er gjort med en god tanke bak, men når vaderne passer, så kan den sømmen bli liggende noe stramt over kneet når man sitter, og det er ikke behagelig. I bruk er det ikke noe problem, men når man sitter og speider etter vak med bøyde knær er det altså ikke noe greit !

 

Forøvrig har de forrige Simms-vaderne mine vært tette i snart ni år, og de er helt greie fortsatt, så kvalitet og slitestyrke er det ikke noe å si på iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Vision Extreme vadere er ok, men i forhold til Simma (og tildels Patagonia og noen andre) så kommer de til kort mhp pustegeneskaper. Jeg bruker selv Vision Extreme Zip, Simms Guide (2008) og Orvis Guide, og det er sykt stor forskjell på hvor godt de puster. Vision: terningkast 2, Simms:6.

 

Mhp slitestyrke er jeg spent på Simms, siden jeg tidligere har sagt mindre pene ting om dette merket. Så langt virker de bra, men siden jeg begynte å bruke de nylig er det tidlig å si noe.

 

Lykke til (Gierach;  "Death, Taxes and leaky waders"!  :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk også på hvor mye du svetter ;) Jeg svetter lite, og syns Vision buksene puster utmerket ;)

 

Sant. Jeg går mye på turerene, og vadebukse fungerer da mye som turbukse. På en tur nå nettopp gikk turkompis Magnus 2t hard gange med mange høydemeter i et par Simms for å spare vekt: Han hevdet at de funket like bra som bukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk også på hvor mye du svetter ;) Jeg svetter lite, og syns Vision buksene puster utmerket ;)

 

Sant. Jeg går mye på turerene, og vadebukse fungerer da mye som turbukse. På en tur nå nettopp gikk turkompis Magnus 2t hard gange med mange høydemeter i et par Simms for å spare vekt: Han hevdet at de funket like bra som bukser.

 

oi.  :o Den vaderen må koste skjorta :D Jeg har Tailwaters XT fra Orvis også(2007). men den står som reserve vader i skapet. Har du/noen erfaring med den? (Den koster også skjorta, men kjøpte den da jeg "dreit" penger) Skulle kjøpt Simms :P  ;D ;D

 

Edit;: Noen som vil bytte  ???;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg minimal tro på. Har et kartotek med forskjellige vadere fra Simms, og alle blir fuktige innvendig på varme dager, eller ved hard fysisk aktivitet.

Verst er de tykke utgavene (G3 og G4). Jeg ville aldri i livet byttet turbuksene med vadere. Funker jo selvsagt på kortere turer, eller når man går uten sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av sliterne er vel L2 Guide Fra simms. den virker nesten udødelig.!

 

Har også G3 Guide skikkelig misførnøyd.!

(Masse Lekkasjer Bak Knær/Lysk OG JEG VEIT AT DENNE G3`n HAR HATT MASSE PROBLEMER PÅ FØRSTE UTGAVEN >:( >:(>:()

 

Er veldig spent på de nye G4 Med Zipper som jeg kjøpte for 1 mnd siden.! har kun prøvd de i kaldt vann. Ingen lange gåturer enda. Men kjenner vel at de er i tykkeste laget.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt vadebuksene mine i flere dager i strekk i temperaturer fra 25-30 grader. Bruker kunn Brynje superundertøy. Det smarte med Patagonia vaderne er at men kan løse ut toppen av buksa fra selene og brette den ned til hoftene. Buksene er bunnsolide. Er virkelig ikke noe å dvele med.Spør Svein eller Runar hos Nordisk, de selger både Redington, Simms, Vision og de sverger til Patagonia.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.... vet ikke det. etter 3 sims guide på rad testa jeg Patagonia sin toppmodell for et noen år siden. Bukse nr. 1 tålte 14 dager på finnmarksvidda før det var slitasjehull, bytt disse i et par nye, de tålte 3 uker på New Zealand før det var synlig slittasje på sømmer. Bytta raskt tilbake til Sims Guide etter det....

Nå skal det sies at mine vadere uanset merke ikke lever mer en drøye 2 år uansett merke. så de får kjørt seg.....

 

Detaljen med selene på Patagoniaen likte jeg veldig godt. Når vet jeg at Patagonia har jobba hardt med forbedringer, så vi får håpe at de nye buksene varer litt lengre en de 2 jeg testa. :-\

 

Gisle

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

En av sliterne er vel L2 Guide Fra simms. den virker nesten udødelig.!

 

Har også G3 Guide skikkelig misførnøyd.!

(Masse Lekkasjer Bak Knær/Lysk OG JEG VEIT AT DENNE G3`n HAR HATT MASSE PROBLEMER PÅ FØRSTE UTGAVEN >:( >:(>:()

 

Er veldig spent på de nye G4 Med Zipper som jeg kjøpte for 1 mnd siden.! har kun prøvd de i kaldt vann. Ingen lange gåturer enda. Men kjenner vel at de er i tykkeste laget.!

 

G4en blir mykere og mykere etter hvert som du bruker den, så du trenger ikke bekymre deg for stiveste laget :) Satt med NETT samme følelsen da mine var nye, men nå etter to sesonger, er de FREMDELES helt konge på tetthet, om myke og deilige er de og. Var JÆVLIG varmt på dagene når vi var i Rena denne sesongen, og Jeg slet ikke no nevneverdig med tempraturen på bena fordi om de er litt tykke. Fisket også med noen tynnere SIMMS bukser. De er lettere, tynnere, men jeg vil ikke si at de gjorde de varme dagene verken bedre eller værre. Har aldri hatt trøbbel med noen av mine SIMMSbukser......Men så må jo for faen folk kunne gå på beina, bruke huet LITT da, slik at ei bukse varer med en to turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...