Gå til innhold

Operasjon CDC - et vinterprosjekt....


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

  • Svar 194
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Her er kaffe mikser/knuser med rester av CDC under bindestikka.

[attachimg=1][attachimg=2][attachimg=3]

 

Trygve ;)

 

Lurt det der. Å sette kaffekverna der klar til mottak. Har hatt ei kvern lenge men aldri brukt den til noe. Skal jeg jammen meg sette den ved stikka så jeg kan "mate" den etterhvert. For til nå har jeg ikke akkurat giddet å tatt vare på restene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordic Out. sin CDC dub, og et par farger av den dubbingen jeg "rotet" sammen i vinter som for det meste består av produkter fra møbelindustrien

Ok :)

Her er kaffe mikser/knuser med rester av CDC under bindestikka.

[attachimg=1][attachimg=2][attachimg=3]

 

Trygve ;)

Den der så snasen ut, Trygve :D Hvor mye må man punge ut for en slik sak?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaktlisens.....hagle....patroner.....tid

 

Broren min tenker jeg ikke er vond og be...han tok jegerprøva ifjor og kjøpt hagle og hele pakka så han er nok klar ;)hehe

 

Ja det var dette med treff da ;)

Eller få,n til å skyte en hare,blir fantastisk dubbing i mange sjateringer,kan bruke både maske(m/øre) og pelsen ellers....eh,helst ikke vinterpels. ;)

Ellers så kverner jeg alt,bortsett fra Fly-rite,men ser ut som det må prøves og.

Korte sekvenser,sjekker farge og konsistens,tilsetter det jeg syns trengs,for å få den fargen og konsistensen jeg vil,og lykkes bra innimellom. ;)

Favoritt-dubbingen er en blanding av oppossum,haremaske,litt antron og cdc-rester,gir veldig bra dubbing til bla vespertina-nymfer(lang sesong),men det er vel ikke noe for Terje og Lasse. ;D

Har forøvrig den først avbildete kverna,og den har funka så langt.Fordelen med toppladet kvern,lett å holde ren og full kontroll mens kverna går.Det finnes sånne med skuff i bunnen der gruffen kommer ut ferdig,en kompis kjøpte en sånn(dyr var,n og),tok ikke så lang tid før kverna var full av dubbing som ikke ville gå igjennom,tror han har makan til min nå,den flotte brant vist eller no sånt.... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Terje Refsahl

Første forsøk med den elektriske kaffekverna.

Det ser ut som den ikke helt fikser å kappe opp de tjukkeste cdc fjærstammene, slik at cdc fibrene blir sittende på fjærstammen.

De minste går mye greiere. Jeg bruker lite om gangen og lar kverna gå en stund.

Kan se ut som om det lurt å rive av cdc fjæra fra stammen når man har relativt store fjær med tjukke stammer.

Fargene blandet seg iallefall veldig bra så dette skal jeg nok finne mer ut av etterhvert :D

 

Gode råd mottas selvfølgelig med takk.

 

Terje!

post-0-13949867396983_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Kverna er ikke en kutter men til å mikse/blande med. Kutt opp passende biter uten fjærstamme  med saks  og bland dem med kaffekverna.

Trygve ;)

 

Det har du rett i Trygve men bladene er skarpe nok på høy omdreining til å kutte små fjærstammer.

Jeg så at noen av dem ble kutta i fillebiter :D

 

Men det er klart at denne er ment til å blande og ikke å kutte.

 

Terje!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hva med å bruke en stavmixer?Da vil det blandes og kuttes i samme slengen...Kanskje det funker ;)...

 

Sto å tenkte akkurat det samme på Elkjøp i dag. Holdt på å ta med meg en stavmixer i samme slengen.

Det kan tenkes jeg kjøper en sånn en Rune :D

 

Lasse:

Kjørte kverna forholdsvis lenge men cdc er veldig lett og kastes oppover mot topplokket når kverna kjøres, men jeg

la merke til at det ble hjalp å kjøre kverna ei god stund :)

Me fær sjå ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det blir spennende å følge med på prosjektet deres Terje og Lasse ;).

 

Takker for det Rune :D

Vi er nå igang med å få tak på fargestoff til å farge cdc. Oppskriften har vi liggende :D

 

Blanda forresten litt cdc sammen med Staffans polyamid dubbing i dag.

Kaffekverna gikk på full purke og blanda sammen sakene akkruat som jeg hadde håpa :D Det funka som bare pokker :D

 

Terje!

post-0-13949867412222_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Gratulerer med kvern. :)

Ser jo flott ut,særlig den siste der,men er nok enig med Staffan i å bruke saksa litt før blanding.

 

Takker for det.

Jeg river nå rett og slett av cdc fibre fra fjæra og legger dem i kaffekverna. Blander dette med polyamiddubbing som jeg bare tar ut av posen og legger oppi

i små posjoner. Det blander seg helt suverent og blir akkurat sånn jeg håpa :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...