Gå til innhold

russera kommer


iverjon

Anbefalte innlegg

Hvilke av elvene var du i? Den viktigste side elven vi har her i Tana er Masjokka. Den kan huse laks mot 20kg. I akkurat den elva har folk hvert meget flinke og sleppe ut ho laksen i di siste årene. Det har gitt resultater ser det ut som..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv utflytta tana væring hadde planer om å komme oppover i år men en baby kom i vegen ;D...

Prata med en del folk der oppe i fjord, da var det et ok år for laksen, men hva blir tatt hvert år i sjøen der oppe?!? Og hva med all tjuvfiskinga som skjer etter det ble mer regulert garnfiske, alle sier det blir bare mer tjuv fisking. Synd det skal bli sånn der oppe, hører rykter om veldig dårlige tidener.....  Og den jævla  kobba er vel bare å skyte nedpå grønes :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv utflytta tana væring hadde planer om å komme oppover i år men en baby kom i vegen ;D...

Prata med en del folk der oppe i fjord, da var det et ok år for laksen, men hva blir tatt hvert år i sjøen der oppe?!? Og hva med all tjuvfiskinga som skjer etter det ble mer regulert garnfiske, alle sier det blir bare mer tjuv fisking. Synd det skal bli sånn der oppe, hører rykter om veldig dårlige tidener.....  Og den jævla  kobba er vel bare å skyte nedpå grønes :o

 

Dæven, da e vi jo 3 Tana væringer her som jeg vet om:D Hvor hører du til i den lille kommunen våres??

Ja fjoråret va det meget bra, men den beste laksen var nesten ikke i elva engang(3-8kg). Kunn laksjokka kilosfisk og fisk over 10kg.

Er det så mye tjuvfisking i Tana elva eller i side elvene??

Alle som jobber i oppsynet har jeg god bekjentskap til, alle sir at dem ikke har oppdaga mye... Noe er det sellfølgelig..

Når det gjeller kobba så fikk dem skyte 6 dyr i år.. Men etter det jeg hører er momsen også skutt og vell så det.:)

 

 

Oppdrettsrømt laks har ingen konkuranseevne i elvene..Og oppdrettsnæringen vil ikke forsvinne så lenge ola nordmann kjøper røkelaks og filèt i butikken.. Det viktigste er som jeg har sagt tidligere, menneskene må handle mer konsekvent i elvene..jamfør Tobbe sitt siste innleg.g.

 

Nei her plages vi ikke med rømt oppdrettslaks. Har selv ikke klart og lure noen på kroken ennå, men har kunn hørt om noen få tilfeller. Helt enig med deg Demir, folk må behandle fiskeelvene som om det var deres egen unge..

Men desverre er det jo en mentalitet noen har: MYE VIL HA MER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv utflytta tana væring hadde planer om å komme oppover i år men en baby kom i vegen ;D...

Prata med en del folk der oppe i fjord, da var det et ok år for laksen, men hva blir tatt hvert år i sjøen der oppe?!? Og hva med all tjuvfiskinga som skjer etter det ble mer regulert garnfiske, alle sier det blir bare mer tjuv fisking. Synd det skal bli sånn der oppe, hører rykter om veldig dårlige tidener.....  Og den jævla  kobba er vel bare å skyte nedpå grønes :o

 

Dæven, da e vi jo 3 Tana væringer her som jeg vet om:D Hvor hører du til i den lille kommunen våres??

Ja fjoråret va det meget bra, men den beste laksen var nesten ikke i elva engang(3-8kg). Kunn laksjokka kilosfisk og fisk over 10kg.

Er det så mye tjuvfisking i Tana elva eller i side elvene??

Alle som jobber i oppsynet har jeg god bekjentskap til, alle sir at dem ikke har oppdaga mye... Noe er det sellfølgelig..

Når det gjeller kobba så fikk dem skyte 6 dyr i år.. Men etter det jeg hører er momsen også skutt og vell så det.:)

 

 

Oppdrettsrømt laks har ingen konkuranseevne i elvene..Og oppdrettsnæringen vil ikke forsvinne så lenge ola nordmann kjøper røkelaks og filèt i butikken.. Det viktigste er som jeg har sagt tidligere, menneskene må handle mer konsekvent i elvene..jamfør Tobbe sitt siste innleg.g.

 

Nei her plages vi ikke med rømt oppdrettslaks. Har selv ikke klart og lure noen på kroken ennå, men har kunn hørt om noen få tilfeller. Helt enig med deg Demir, folk må behandle fiskeelvene som om det var deres egen unge..

Men desverre er det jo en mentalitet noen har: MYE VIL HA MER!!

Kjenner du han Truls ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

russerene importerte sjøl pukkellaksen helt høstrfra det store kontinente til vestrussland........mennesket har ikke ikke tukla så mye med naturen før som har i vært positivt.....det er det vi ikke vet nok om.......hvor vil den vandre.....hva vil den beite på......+ tusner av spørsmål vi ikke kjenner svaret på eller som vi vet vet hva vi skal spørre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror vi skal være meget glad for at mennesket av og til gjør noe for naturen, hadde jaggu ikke vært morsomt og være hverken ørret fisker eller laksefisker her i sør uten heftig kultivering, fra oss menesker!!

Spørsmålet gikk vel på utsetting av fremmede arter i naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...