Gå til innhold

Flueringen 2009


Magnus Bakken

Anbefalte innlegg

Ja, nå synes jeg det er litt for lenge siden sist fluering, og siden de fleste elver er steng, så er det vel ikke så mye å ta til seg enn og binde noen fluer til neste sesong...

Jeg tenkte da at hver deltager bandt ei nymfe, og ei tørrflue, ettersom hva deltagerne synes.

Du er velkommen uansett alder og ferdighetsnivå.....

 

 

Fluebinder                                    Flue                                                                               Status

                                           

1: Magnus Bakken             -   Hårflue + vårfluenymfe                                                                         -  Ferdig

2: Fettf!nna                     -   50/50 + Anonym                                                                                     -  Mottatt

3: Claus                          -   Bubble Caddis  + flash nymfe                                                                     -  Mottatt

4: Bjorni                          -   Caddis + micronymfe                                                                                -  Mottatt

5: Lasse18                       -  Døgnflue og klekker                                                                                      -  Mottatt

6: Gisle                           -   Biots tungsten døgnfluenymfe + GislessuperspesialvårfluemedhjortehårogCDC      -  Mottatt

7: Snorre leret Pettersen    -   Auruvilli  (CDC fjær til kropp                                                                                                - Mottatt

8: Lars Mathisen               -  "Lars' Bibio" + "Hot Head PT"                                                                        -Mottatt

   

 

Det er ønskelig med flere deltagere, og lista vil bli utvidet med et forhåpentlighvis økende deltagelse

 

 

 

, og med x antall fluer, sender du også med din egen adresse på PM. Send fluene helst i en tom krokboks..... Fristen for sende inn fluene er den 21!

 

 

mvh

Magnus Bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 237
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Men er det greit at jeg kun binder nymfe eller tørt?

 

Det er som sagt opp til deltagerne og bestemme. Jeg kommer sannsynlighvis til og binde både vått og tørt, og det hadde vært fint hvis alle gjorde det, men det er opp til enhver og bestemme, og du er like velkommen i ringen for det  ;D

 

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, har vært med på 2 runder nå hvor jeg ikke har mottatt fluer tilbake  :( :(. Det er synd. Men, dere er jo så ivrige og bør ha igjen for initiativet dere viser og jeg regner med at dere følger opp. Binder opp noen små caddiser etter mønsteret jeg la ut her om dagen. Nymfa blir vel ei micronymfe.

 

:)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, har vært med på 2 runder nå hvor jeg ikke har mottatt fluer tilbake  :( :(. Det er synd. Men, dere er jo så ivrige og bør ha igjen for initiativet dere viser og jeg regner med at dere følger opp. Binder opp noen små caddiser etter mønsteret jeg la ut her om dagen. Nymfa blir vel ei micronymfe.

 

:)

bjorni

 

Jeg kan personlig garrantere at du får fluene tilbake, enten du vil eller ikke. For ryktet som "hykler" vil jeg ikke ha på meg  ;D

 

mvh

Magnus Bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, stoler på deg Magnus.  :D :D

 

Tap av egne fluer er ikke så ille, men gleder meg jo litt til å se hva andre binder. Det er inspirasjon og læring i det. Det er jo litt synd for forumet slike hendelser. Men, det kan være så mange ulike grunner til at slikt skjer, noen kan være veldig personlige.  Ikke alltid like lett å forklare det på et forum som dette.

 

Bjørni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en ring der det garranteres returfluer, så er det denne  ;) 

 

Men skal vi ha en liten konk der vi kårer "Ringens flue", eller "Ringenes flue" ?! ;D

En konkuranse der vi kårer den flua vi synes var penest, eller best teknisk. Her er reglene for en slik konkuranse:

 

- Det er ikke lov til og stemme på sin egen flue

-Send pm når du har bestemt deg for hvilken flue du synes var penest, eller best teknisk, og så "henger" jeg ut vinnerflua og binderen  til "Ringens beste binder" på mitt første innlegg

 

Er det noen regler jeg har glemt, skrik ut  ;D

 

mvh

Magnus Bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...