Gå til innhold

kurs i kurvekast?


Sven Kalmar

Anbefalte innlegg

Jeg ville ikke kuppe denne tråden, det var ikke intensjonen. Dra på Kurs til Kalmar! Han er flink på dette. Spør du om å få komme til meg, så vil jeg nekte deg, og redirigere deg til Kalmar.

 

Kurver kan utføres på mange vis, som dere vel etterhvert forstår. Ulike vridninger, slag, med håndledd og/eller underarm, mer markante brekker, eller noe mindre kurvet. Alle har vi på en måte vår greie.

 

Det som ofte går igjen i forholdt til positivt og negativ, er bruk av enten for MYE tilsatt kraft, eller for LITE tilsatt kraft. Det bruker jeg akkurat på denne visningen også, men i tillegg til å sette inn for LITE tilsatt kraft, så benytter jeg et horisontalskyv av stanga inn foran kroppen, før jeg legger den pent ned. Dette gjør jeg for å beholde kurven i lina under lengre luftferder spesielt. Desto lengre du skal kaste, desto lenger blir horisontalskyvet inn foran kroppen. Pass på å ikke vær for hard i det skyvet. Det kommer i realiteten aldri noen fremstopp, stanga bare runder der foran direkte inn i skyv sideveis. Feeling. Behold høyden, før du komme rolig ned som du er vant til fra et presentasjonskast.

 

For kurven den andre veien, er kraften normal eller litt større en normal, og hånd-, arm-, og stangbevegelser er mye mer "crispy". Hvor "crispy", og hvor tidlig bevegelsen settes inn, avhenger av hvor langt jeg skal kaste, og hvor langt ut på lina jeg ønsker brekken.

 

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hei Sven!  :)

 

Jeg hiver meg på anbefalingen til Jan her: Dra på kurs med Sven!!

Det er ikke ofte jeg lar meg imponere når det gjelder kasting lenger, men kurvekastene til Sven får meg alltid til å heve øyenbrynene.  :o

 

Sett opp tid og sted Sven, så er jeg sikker på at folk kommer. Start med Holmendammen eller no slikt, så drar du på turné etterpå  ;).

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hheeheh takk, tmags..har du gjenopstått? kult. joa, men jeg orker ikke dra på turne aleine mer..skal jeg drive kurs må vi være to...men det kan jo være kult. ikke superlukurativt, men man treffer kule folk og kommer litt rundt..im here.

 

Tre fluer i en smekk;

 

1 dag

 

2 instruktører

 

Kurvekast

Snakerolls

Lengdekasting

 

Sted Vestby

 

Du tar kurvene

Jeg tar rollene

Begge tar lengde

 

Pris 700

 

Minimum deltakere 7

 

Lørdag 19. september?

 

Ok?

 

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,

 

da skal vi se hva vi får til. Ringer deg på søndag, Sven.

 

Har allerede fått noen interessenter her. Kommer tilbake til dere når ting er mer avklart.

 

Her vil ting skje forholdsvis raskt.

 

Selv om jeg ovenfor har forespeilet tre emner, så kan vi nærmest ta alt mulig. Vi har en hel dag på oss. Ingen oppgave for stor, ingen for liten. Jeg er sikker på at jeg snakker på Svens vegne i den sammenheng også. Her får dere ikke instruktører som ber dere "kaste frem-og-tilbake". Etter en dag her vil dere være støle i huene deres i ett år fremover.

 

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan og Sven :-)

"Handlingens menn"!

Godt jobbet :D

 

Synd det aldri er slike aktiviteter her oppe, med fokus på enhånds :-/

Siste gang var det Staffan. Han fikk aldri deltageravgiftene av "arrangøren".....

 

 

 

??? Hvor useriøse går det an å bli. Fy skam på arrangøren!

 

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan og Sven :-)

"Handlingens menn"!

Godt jobbet :D

 

Synd det aldri er slike aktiviteter her oppe, med fokus på enhånds :-/

Siste gang var det Staffan. Han fikk aldri deltageravgiftene av "arrangøren".....

 

 

 

??? Hvor useriøse går det an å bli. Fy skam på arrangøren!

Jan.

 

Sport 1 Hammerfest..

Mulig de er blitt mere seriøse.

 

Takke meg til små, frittstående spesialforretninger  ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det her er 2 sesonger siden........skulle ha kurs i nesten en uke med forskjellig aktivitet og fikk betalt under halvparten av det jeg skulle ha da det ikke var påmeldt så mange som det ble sagt.......og husk, reiseutgifter på 2200.- hver vei så blir det litt! Barduopplegget neste år kan bli bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det her er 2 sesonger siden........skulle ha kurs i nesten en uke med forskjellig aktivitet og fikk betalt under halvparten av det jeg skulle ha da det ikke var påmeldt så mange som det ble sagt.......og husk, reiseutgifter på 2200.- hver vei så blir det litt! Barduopplegget neste år kan bli bra!

Skrev dere ikke kontrakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, folkens,

 

Sven ville gjerne vente en stund med et slikt kurssamarbeid. Men vi kom opp med noen gode ideer som kanskje kan se dagens lys ved en mer passende anledning.

 

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, jeg tror det kunne vært en god ide. jeg kjenner ikke jan m. men han er sikkert en bra mann. jeg har vært busy med å spille inn en skive med sverreknudsen(the aller værste) og mesteparten av min kreative energi går i retning av musikk, bølgelek ruller med kajakk. men....å ha noen kurs på områder hvor jeg har spisskompetense hadde sikkert vært bra..kurvekast, langline teknikker. presentasjoner forskjellige kastestiler..jeg kommer gjerne nordover igjne..stavanger og trondheim og kristiansand...trur det er veldig positivt for miljøet/kastenivået at folk fra forskjellige "skoler" sirkulerer litt....grønberg til oslo jeg til sørlandet. etc.....har jobba knallhardt med trommeteknikk og har en litt sliten høyrearm men håper den blir bedre..

ps.. sjekk denne videoen. kult hvis noen gidder å lage en link....jeg er for dum.. ???

"violent storm-force11 SMOKING WATER" fint kastevær hehe...men båt kan han kjøre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...