Lars Mathisen Posted September 10, 2009 Report Posted September 10, 2009 Navn: Flue: ruffen: Montana (variant) Gisle: Matuka bjorni: Muddler Minnow (variant) Demir: Red Tag, Wet (variant) Raymond: Dynamite (variant) Petter Gustavsson: Giant Streaking Caddis Lars Mathisen: Holo Sq. Zonker [attach=1] Hook: Streamer/ Lure 2XL Tread: Black Tail: Black Marabou and Crystal Mirrorflash, Pearl Abdomen: Black chenille, small Thorax: Yellow chenille, medium Thoraxcover: Black chenille, small Legs: Black rubberlegs, x-small Eyes: Red chaineyes, small [attach=2] Hook: Streamer 3XL Tread: Black Rib: Oval gold tinsel, medium Body: Flat mylar tinsel, gold Wing: A pair hen hackles, speckled brown Collar hackle: Hen hackle, speckled brown [attach=3] Hook: Straight eye streamer (Daiichi 1750) Tread: Black, strong Tail: Turkey tail, mottled Rib: Oval gold tinsel, medium Body: Holographic gold mylar tinsel Wing: Silvertip squirrel Wing'n Flash, rainbow Turkey tail, mottled Collar: Deerhair Head: Deerhair, spun [attach=4] Hook: Nymph/ Lure 2XL Tread: Grey Tail: Fluofibre, red Rib: Clear mono, 0,20mm Body: Ice Dub, peacock Wing: Rabbit zonker, light brown (zonker style) Collar: Cdc, khaki [attach=5] Hook: Streamer 3XL Tread: Black Tail: Floss silk, fluo lime Rib: Oval silver tinsel, medium Body: Flat silver mylar tinsel Wing: Synth. hair, black Holographic silver flash Marabou, black [attach=6] Hook: Wet/ dry size #8 Tread: Strong, matching colour Tag: Poly dubbing, chartreuse (flyrite #16) Body: Poly dubbing, light tan (flyrite #19) Wing: Crystal Flash, gold Deer hair, natural Head: Deer hair, natural and hot orange [attach=7] Hook: Nymph/ Lure 2XL size #8 (Ashima F-30) Tread: Strong, white Tail: Crystal flash, silver Rib: Copper soft wire, medium Body: Ultra holographic flash dubbing, peacock Wing: Squirrel zonker strip, natural grey Throat (gills): Rabbit fur, red Head: Pearl Firestar dubbing, yellow holographic eyes covered with Devcon epoxy
snorre Leret pettersen Posted September 10, 2009 Report Posted September 10, 2009 Velkommen tilbake, Lars Mange fine fluer her! Ruff, hvor kjøper du de røde øynene hen?
Ruffen Posted September 10, 2009 Report Posted September 10, 2009 Her var mye snacks Gleder meg til å prøve de. Vi går jo mot en periode som det er aktuelt. Snorre: De henger på merkelapper på tøy fra Wow Du kan jo bare ta og dyppe ei vanelig kulelenke i rød lakk.
iverjon Posted September 10, 2009 Report Posted September 10, 2009 Her var mye snacks Gleder meg til å prøve de. Vi går jo mot en periode som det er aktuelt. Snorre: De henger på merkelapper på tøy fra Wow Du kan jo bare ta og dyppe ei vanelig kulelenke i rød lakk. hehe flere med unger her
snorre Leret pettersen Posted September 10, 2009 Report Posted September 10, 2009 Her var mye snacks Gleder meg til å prøve de. Vi går jo mot en periode som det er aktuelt. Snorre: De henger på merkelapper på tøy fra Wow Du kan jo bare ta og dyppe ei vanelig kulelenke i rød lakk. Hmm, tror ikke jeg risikerer å bli sett på en wow-butikk bare for å få tak noen kuleøyne... Interessert i å bli dealeren min eller? ;D
Lars Mathisen Posted September 10, 2009 Author Report Posted September 10, 2009 Hmm, tror ikke jeg risikerer å bli sett på en wow-butikk bare for å få tak noen kuleøyne... Interessert i å bli dealeren min eller? ;D Da må du nok vente til du har jentunger i 6-15 års-alderen :-)
snorre Leret pettersen Posted September 10, 2009 Report Posted September 10, 2009 Haha, da blir det lenge å vente, for jeg er jo i femtenårsalderen selv ...om 10 dager
Demir Ligonja Posted September 11, 2009 Report Posted September 11, 2009 Den random flua er meg lol ;D Fett å ha deg tilbake Lars ' PS_ Jeg har flytta til Rena nu Edit: Jeg har også blitt 20 ganger flinkere til å binde fluer. Du er flink til å ta bilder si ;D
Lars Mathisen Posted September 11, 2009 Author Report Posted September 11, 2009 Den random flua er meg lol ;D Fett å ha deg tilbake Lars ' PS_ Jeg har flytta til Rena nu Edit: Jeg har også blitt 20 ganger flinkere til å binde fluer. Du er flink til å ta bilder si ;D Heisann! Blitt nabo med "Puristen"? :-) Artig å være på "G" igjen! Skal rette på navnet umiddelbart
Lars Mathisen Posted September 11, 2009 Author Report Posted September 11, 2009 Hyggelig om dere ring-deltagere kunne sendt meg materialliste for fluene, helst pr. PM. Da kunne jeg lagt til komplette mønsterbeskrivelser :-)
Lars Mathisen Posted September 11, 2009 Author Report Posted September 11, 2009 Legger fortløpende inn mønster i førsteinnlegget!
Lars Mathisen Posted September 12, 2009 Author Report Posted September 12, 2009 Mønster lagt til samtlige fluer! Dere får rette meg hvis jeg har bommet noe her...
Ruffen Posted September 12, 2009 Report Posted September 12, 2009 Tror nok jeg kan "skryte" av og ha sendt inn den styggeste flua i denne ringen Men samtidig så vet jeg at den ikke er den dårligste fiskeflua
Lars Mathisen Posted September 12, 2009 Author Report Posted September 12, 2009 Tror nok jeg kan "skryte" av og ha sendt inn den styggeste flua i denne ringen Men samtidig så vet jeg at den ikke er den dårligste fiskeflua Dette blir vel som å banne kjerka, men jeg er en ivrig fan av montana :-) Enkelheten selv, og kanskje en av verdens mest effektive nymfer ved siden av GRHE og PT!! Når alle odds butter imot vær- og temperaturmessig ved tidligfiske er som regel montana'n idiotsikker :-) Din flue er en dritkul variant :-) Rent bindeteknisk også bra! Synes alle dere har gjort knakende god jobb Var meget moro å få gjennomført en ring som ikke omhandler rene insektsimitasjoner. Forslag til ringer som kunne vært interessante: * Landinsekter * Spidere * Klassiske våtfluer * "Less is more" (fluer bundet av kun ett bindemateriale..). * Min favorittflue (uansett sjanger) osv.... Forøvrig tror jeg det hadde vært en idé om Rune & co hadde delt inn "FLUERINGEN" i to kategorier, hvor den ene hadde vært forbeholdt "swap"-resultatene. Dette for å i det hele tatt ha et nogenlunde system.
Ruffen Posted September 15, 2009 Report Posted September 15, 2009 Det dumpet en liten boks med fluer ned i pøstkassen min i dag Litt flere en jeg sendte da Her har Lars hatt på seg "spanderbuksene" Takk. Så frekke ut de "gummifluene". Jeg må si jeg er imponert over mange av fluene deres. Veldig fine!
Demir Ligonja Posted September 15, 2009 Report Posted September 15, 2009 Takk for bonusen Lars Likte den montana/gummibein saken meget godt jeg også. Fine fluer folkens
Gisle Helgesen Posted September 21, 2009 Report Posted September 21, 2009 Fikk rota meg en tur i postkasse forleden, og der lå en gjeng med flotte fluer som var vel verd og vente på. Takk for supre flue folkens. Gisle
bjorni Posted September 21, 2009 Report Posted September 21, 2009 Fikk rota meg en tur i postkasse forleden, og der lå en gjeng med flotte fluer som var vel verd og vente på. Takk for supre flue folkens. Gisle Slår følge med deg på denne Gisle. En pakke med masse inspirasjon! Angrer ikke et sekund på at jeg tok meg tid til å være med på den ringen. bjorni
Recommended Posts