Gå til innhold

"Win/PC" vs Apple; hva mener du? (NB: Les tråden før du stemmer)


Gjest Ulv

Hva er din erfaring?  

330 stemmer

  1. 1. Hva er din erfaring?

    • Jeg bruker Windows-PC og er fornøyd
      145
    • Jeg bruker Windows-PC og er misfornøyd
      41
    • Jeg bruker Apple og er fornøyd
      108
    • Jeg bruker Apple og er misfornøyd
      14
    • Jeg bruker GNU/Linux og er fornøyd
      34
    • Jeg bruker GNU/Linux og er misfornøyd
      2
    • Jeg bruker andre system
      7
    • Ingen formening
      6


Anbefalte innlegg

Den evige diskusjonen som kan ødelegge uskyldige tråder for fritt utspill her.

 

NB: Prøv å vær ærlige når dere stemmer! For å være misfornøyd med det ene eller det andre systemet så må du har prøvd begge deler :)

Jeg har lagt inn tre stemmer per mann siden noen av oss kjører flere OS.

 

 

Jeg er en flitting windows og linux-bruker og synes begge delene fungerer flott, og jeg ser ingen grunn til å bruke OS X atm.

Jeg føler jeg kan gjøre like mye om ikke mer med en windows-basert pc. :)

 

Ekstremt mye spill og programvare tilgjengelig samt jeg kan bytte ut hva jeg vil i pc`n uten noe pes. Jeg liker å kunne velge mellom stilrene kabinetter som Lian-Li og velge i f.eks utallige skjermkort og hardisker.

Jeg føler meg mye mer fri når jeg bruker en "pc" enn når jeg bruker en Mac.

 

(for the record så har jeg vokst opp med Macintosh.. den første var vel en LC3 med 25 MHz cpu ;D)

 

edit: Fortell hva du bruker maskinen din til, hvorfor byttet du og begrunn gjerne erfaringer/argumenter..

"Windows suger og Apple er best" vice-versa sier oss svært lite ;)

 

edit2: Jeg er verken misfornøyd eller fornøyd med Apple så jeg lar en stemme bli igjen, de som er i samme situasjon som meg bør la den stemmen ligge så det blir så korrekt som mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,2k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Bryr meg egentlig null og nix om hva dataduppedingsen min heter, bare jeg med høyst begrensede dataduppedittkunskaper klarer å bruke den til ivertfall det mest nødvendige for meg og mitt bruk.

Lurer dog på en ting av både nylig og litt eldre erfaringer.....er du sponsa på noe vis?  :D

 

Sponset?

Nei, det eneste jeg er sponset med er en relativt lubben og attraktiv kropp ;)

 

Jeg prøver bare å få div meninger ut her fremfor å skli ut i andre tråder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg egentlig null og nix om hva dataduppedingsen min heter, bare jeg med høyst begrensede dataduppedittkunskaper klarer å bruke den til ivertfall det mest nødvendige for meg og mitt bruk.

Lurer dog på en ting av både nylig og litt eldre erfaringer.....er du sponsa på noe vis?  :D

Helt enig. Jeg bruker det jeg får på jobb ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er et parameter som blir feil her claus.....det vil bli flere fornøyde pc brukere da de er i stort flertall

Vi tar selvfølgelig hensyn til markedsandel.. så rent statestikkmessig så tror jeg apple står høyere her enn gjennomsnittet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er et parameter som blir feil her claus.....det vil bli flere fornøyde pc brukere da de er i stort flertall

Nå er ikke pollen som er hovedpoenget.. Hva mener du staffan? Hvorfor stemte du det du stemte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid brukt pc å vært fornøyd med det. men jeg bruker pc`n til så lite så jeg føler ikke jeg har noe grunnlag til å komme med noe mening i slike diskusjoner. Men jeg har prøvd mac for å sjekke hvorfor alle skrøyt sånn av det men jeg ble ikke frelst på noen måte. Å når gammlingen som er Senior Systemrådgiver i Itum sier at jeg ikke har bruk for det så blir det sånn..  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Har Mac og kommer alltid til å ha Mac  :D Pc verdenen er sikkert helt OK men for mine behov i forhold til bilder, bildepresentasjoner etc er Mac kongen etter mitt syn.

Jeg har selv hatt PC men finner Mac bedre egnet til mitt behov.

Pr dags dato har jeg ikke sett en skjerm på en bærbar pc som kan måle seg med den skjermen jeg har på min Macbook pro og når man tar mye macrobilder og andre bilder er en knallgod skjerm avgjørende for at man skal få mest mulig ut av bildebehandlingen. Der er Mac helt konge når det gjelder bærbart iallefall.

 

Jeg ser ikke noe poeng i å bidra en diskusjon på hva som best, for her er det til syvende å sist et spørsmål om smak og behag og hvilke behov man har.

Man kan helt sikker gjøre mye av det samme på Mac og på PC, forskjellen er måten det gjøres på :D

 

Terje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

claus jeg gjør en annen jobb, der er det noen sjemaer som skal fylles ut etter hver gang, de ligger på en pc......og under arbeidssituasjon har jeg anledning til å bruke den maskinen. jeg har hengt med i apleverden siden 1985.......var i pc cerdenen i ett år etter at det var lynnedslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Mac og kommer alltid til å ha Mac  :D Pc verdenen er sikkert helt OK men for mine behov i forhold til bilder, bildepresentasjoner etc er Mac kongen etter mitt syn.

Jeg har selv hatt PC men finner Mac bedre egnet til mitt behov.

Pr dags dato har jeg ikke sett en skjerm på en bærbar pc som kan måle seg med den skjermen jeg har på min Macbook pro og når man tar mye macrobilder og andre bilder er en knallgod skjerm avgjørende for at man skal få mest mulig ut av bildebehandlingen. Der er Mac helt konge når det gjelder bærbart iallefall.

 

Jeg ser ikke noe poeng i å bidra en diskusjon på hva som best, for her er det til syvende å sist et spørsmål om smak og behag og hvilke behov man har.

Man kan helt sikker gjøre mye av det samme på Mac og på PC, forskjellen er måten det gjøres på :D

 

Terje!

 

 

Så med andre ord så var var det skjermen det kom an på?

Hva mener du med forskjellen det gjøres på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

claus.....du har brukt apple......hvor lenge siden er det du var fast bruker?

Har vel aldri vært "fast" bruker. Det ble til at jeg tjuvlånte pappas maskiner.. rett før min første win-maskin brukte jeg pappas Powerbook G3 og Power Mac G4.. :)

Hvordan det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Har Mac og kommer alltid til å ha Mac  :D Pc verdenen er sikkert helt OK men for mine behov i forhold til bilder, bildepresentasjoner etc er Mac kongen etter mitt syn.

Jeg har selv hatt PC men finner Mac bedre egnet til mitt behov.

Pr dags dato har jeg ikke sett en skjerm på en bærbar pc som kan måle seg med den skjermen jeg har på min Macbook pro og når man tar mye macrobilder og andre bilder er en knallgod skjerm avgjørende for at man skal få mest mulig ut av bildebehandlingen. Der er Mac helt konge når det gjelder bærbart iallefall.

 

Jeg ser ikke noe poeng i å bidra en diskusjon på hva som best, for her er det til syvende å sist et spørsmål om smak og behag og hvilke behov man har.

Man kan helt sikker gjøre mye av det samme på Mac og på PC, forskjellen er måten det gjøres på :D

 

Terje!

 

 

Så med andre ord så var var det skjermen det kom an på?

Hva mener du med forskjellen det gjøres på? :)

 

Skjermen utgjorde en liten del når valget skulle tas, programmene til presentasjoner etc hadde veldig mye å si når valget skulle tas. Når det gjelder "måten det gjøres på" så mente jeg at Mac for meg ganske enkelt oppleves så mye enklere i forhold til ulike operasjoner man må gjøre.

Jeg har fått en PC i den nye jobben og jeg er allerede frustrert over hvor mye mer komplisert alt blir :D

 

Dette er sikkert bare smak og behag og Claus, men for meg vil Mac stå for smarte og praktiske løsninger, nydelig design og en drøm å jobbe med ;D

Jeg mener Mac har lyktes i å lage en kjempefin kombinasjon mellom smarte og innovative løsninger samt utrolig flotte verktøy for bildepresentasjoner og annet innen multimedia. idvd og Keynote to program blant mange jeg synes er helt herlig å jobbe med hvor man lager delikate presentasjoner på dvd på svært kort tid. Det at de fulgte med Mac´n var absolutt en fordel :D

Sånne ting har jeg rett og slett utrolig sansen for og jeg legger heller ikke skjul på at design samt lekre og innovative løsninger appelerer til meg så til de grader :D

 

Terje!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

legger til hva det koster å kjøpe apples officepakke iworks........den koster under 1000.- og er fullt kopatibelt med officepakka til microsoft......dersom det er noen som vil glede seg over den så se instruksjonsfilmene https://swdlp.apple.com/cgi-bin/WebObjects/SoftwareDownloadApp.woa/377/wo/7QFvEW1yq1raARUTPFUrY0/2.5  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legger til hva det koster å kjøpe apples officepakke iworks........den koster under 1000.- og er fullt kopatibelt med officepakka til microsoft......dersom det er noen som vil glede seg over den så se instruksjonsfilmene https://swdlp.apple.com/cgi-bin/WebObjects/SoftwareDownloadApp.woa/377/wo/7QFvEW1yq1raARUTPFUrY0/2.5  

Jeg bruker OpenOffice så jeg slipper å tenkte på utgifter :)

 

Har Mac og kommer alltid til å ha Mac  :D Pc verdenen er sikkert helt OK men for mine behov i forhold til bilder, bildepresentasjoner etc er Mac kongen etter mitt syn.

Jeg har selv hatt PC men finner Mac bedre egnet til mitt behov.

Pr dags dato har jeg ikke sett en skjerm på en bærbar pc som kan måle seg med den skjermen jeg har på min Macbook pro og når man tar mye macrobilder og andre bilder er en knallgod skjerm avgjørende for at man skal få mest mulig ut av bildebehandlingen. Der er Mac helt konge når det gjelder bærbart iallefall.

 

Jeg ser ikke noe poeng i å bidra en diskusjon på hva som best, for her er det til syvende å sist et spørsmål om smak og behag og hvilke behov man har.

Man kan helt sikker gjøre mye av det samme på Mac og på PC, forskjellen er måten det gjøres på :D

 

Terje!

 

 

Så med andre ord så var var det skjermen det kom an på?

Hva mener du med forskjellen det gjøres på? :)

 

Skjermen utgjorde en liten del når valget skulle tas, programmene til presentasjoner etc hadde veldig mye å si når valget skulle tas. Når det gjelder "måten det gjøres på" så mente jeg at Mac for meg ganske enkelt oppleves så mye enklere i forhold til ulike operasjoner man må gjøre.

Jeg har fått en PC i den nye jobben og jeg er allerede frustrert over hvor mye mer komplisert alt blir :D

 

Dette er sikkert bare smak og behag og Claus, men for meg vil Mac stå for smarte og praktiske løsninger, nydelig design og en drøm å jobbe med ;D

Jeg mener Mac har lyktes i å lage en kjempefin kombinasjon mellom smarte og innovative løsninger samt utrolig flotte verktøy for bildepresentasjoner og annet innen multimedia. idvd og Keynote to program blant mange jeg synes er helt herlig å jobbe med hvor man lager delikate presentasjoner på dvd på svært kort tid. Det at de fulgte med Mac´n var absolutt en fordel :D

Sånne ting har jeg rett og slett utrolig sansen for og jeg legger heller ikke skjul på at design samt lekre og innovative løsninger appelerer til meg så til de grader :D

 

Terje!

 

 

Bra oppsummert. Må innrømme at jeg ikke har prøvd disse programmene som du snakker om. Etter å ha googlet de to så skjønner jeg at jeg ikke har hatt behov for de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken som helst windows/Dos platform, eller apple/Unix..hmm.. :) Vel, valget er såre enkelt for meg. Begrunnelse: Lekkert, stabilt, "min greie" og ikke minst, vanntett til tusen! Synes vel egentlig dissa mac vs pc diskusjonene er direkte tørre på et fluefiskeforum.. Men det er ikke noen tvil hva jeg vil holde meg til, Mac. Ha en god kveld folkens, skåål!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...