Gå til innhold

Hjelp til valg av C&F-bokser


sverreef

Anbefalte innlegg

Vurderer å investere i nye bokser fra C&F, men er veldig usikker på hva jeg skal velge i jungelen av modeller.

 

I utgangspunktet har jeg ikke lyst på en boks som er større enn C&Fs medium, siden jeg ofte har flueboksen i bukselomma når jeg fisker uten vadere. Er likevel litt bekymret for at medium kanskje kan bli litt kort til de største deceiverne til sjøørret, havabbor, etc., så jeg lurer på om det er noen som har erfaring med C&F i størrelse medium til dette bruket - gjerne med bilder, slik at jeg kan se med egne øyner hva jeg eventuelt får plass til.

 

Videre er jeg også interessert i å høre om det er noen negative sider ved å velge bokser med Fly Filing System, eller om utskiftbare foamplater er udelt positivt? Tror nemlig et par bokser i medium og et utvalg forskjellige foamplater ville gitt meg bra dekning til det meste av fisket mitt både i ferskvann og saltvann...

 

Eller bør jeg droppe C&F og heller sette pengene på en billigere løsning? Har en SA System X-boks som i og for seg er grei og kunne vært et alternativ, men av en eller annen grunn ser det ikke ut til at de nye slitfoaminnleggene deres er tilgjengelige i løsvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig traff vel egentlig ikke svaret ditt i det hele tatt, Jan ;D men jeg har på ingen måte hastverk med å bestemme meg, så jeg kan ta tiden til hjelp og forhåpentligvis dukker det opp flere svar etter hvert. I mellomtiden blir jeg sikrere og sikrere på at medium systembokser vil være det rette valget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lyst å svare her,men skal dy meg ;)

 

Hehe, det Nico prøver å si er at flue.no selger en del bokser som er av samme system som C&F, bare betydelig mye billigere.

 

Niccos motiv var ikke akkurat veldig godt skjult der, nei :) Jeg er selvsagt klar over Lamarboksene, og har også sett på dem, men forutsatt at det ikke dukker opp noe negativt om C&Fs systembokser, tror jeg utskiftbare foamplater vil tilby meg en bedre totalpakke til tross for prisdifferansen. Så vidt jeg kan bedømme, ser Lamar også ut til å mangle et fullverdig alternativ til C&Fs CF-/FSA-2500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på digresjonsbølgen jeg og..

Er meget godt fornøyd med lamar-boksene mine. Sist jeg handlet fra flue.no tok jeg med en Lamar Twindip flybox, og ble veldig positivt overrasket. Den boksen koster jo nå 75 kroner... noe som er latterlig.. egentlig  ;D

 

Neste gang jeg skal handle meg noe fra flue.no så tar jeg med en Lamar WP flybox, garantert.

 

Blir slettes ikke noe godt svar til trådstarter.., men det er iallefall et alternativ som gir veldig mye for pengene. Tho... forstår det slik at det ekke penga det står på ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på digresjonsbølgen jeg og..

Er meget godt fornøyd med lamar-boksene mine. Sist jeg handlet fra flue.no tok jeg med en Lamar Twindip flybox, og ble veldig positivt overrasket. Den boksen koster jo nå 75 kroner... noe som er latterlig.. egentlig  ;D

 

Neste gang jeg skal handle meg noe fra flue.no så tar jeg med en Lamar WP flybox, garantert.

 

Blir slettes ikke noe godt svar til trådstarter.., men det er iallefall et alternativ som gir veldig mye for pengene. Tho... forstår det slik at det ekke penga det står på ;D

Må bare si at det er Twindip`n jeg har.Ser bra ut den WP`n også ja :)!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...