Gå til innhold

Turforslag til to ørret nybegynnere


Lunaldo

Anbefalte innlegg

Heisann alle fluevenner :D

Jeg og en kamerat skal en tur å fiske ørret. jeg har fisket laks i noen år, men etter en gjennomgang med meg selv har jeg funnet ut at jeg skal gå inn for ørretfiske. etter å ha saumfart forumet for turforslag har vi ikke funnet ut hvor vi skal dra på tur. vi har 4 dager til rådighet. vi to kommer fra sarpsborg og vil gjerne dra ett stykke (finnmark er for langt i år) vi vil gjerne fiske i elv og med tørt. håper vi kan få noen forslag til turer. og kanskje litt info om plassene :P.

Håper dere alle for en god fiskesommer :D

Mvh Sven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ønsker en flott tur /fjelltur så kjør bil til Elgå og ta båten Femund II.  Til Haugen eller Røa. Røa kan fiskes fra brygga og helt til Svenske grensen. Alt til Haugen og gå inn til Oasen. Her får du oversikt over fantastiske vann og elv som har ørreter på over 3 kg. :):D

3 kg ørret er det også i Røa både nedenfor Roasten og på oversiden, Grislehåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rena kansje?

Ikke hvis de er nybegynnere (slik jeg leser det). Det vil ta motet fra dem  :)

Tror jeg ville ha satset på Glomma. Harr i hopetal og det er god trening for en nybegynner med 1-hånds. En og anne ørret er mulig å oppdrive også. Hele strekket fra koppang til tolga.  Søk på finn.no/kart (flyfoto) og du finner hopetall med stille og gode strekker i Glomma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...