Gå til innhold

Rens lakknåla med 3M pusseklut.


Anbefalte innlegg

Hei ,v ed epoxyjobber og annet klin , blir lakknåla full av søl , Kabbe benytter filmboks med stålull , jeg hadde ikke stålull for hånden men fyllte enn filmboks med biter fra en 3M pusseklut type brun ( alle kan sikkert brukes,....stikk nåla nedi boksen noen ganger , og rein som gull.....

slike pussekluter finnes på biltema for 20kr eller noe deromkring. , dette funker glimrende , jeg tror( uten at jeg har prøvd stålull) at pusseklutene funker minst like bra , tette fibere , og ved å vinkle nåla ned i hullet( som du stikker i bunn av boksen for å slippe at lokket faller av ved bruk) , får du nye fibere å trenge inn igjennom , dermed renses nåla hver gang , nålene kan jo stå i boksen når de ikke benyttes også.

en klut holder til 4-5 bokser , det vil si at å lage seg dette er omtrent no-cost.

Mvh Espen

post-4693-13949882060741_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med en lighter og brenne lakkrestene av......1 lighter holder til ca 1200 rengjøringer.......koster mellom 10 - 15 kr

Ja det funker det også.....men jeg røker ikke , og har ikke alltid tennern for hånda....

Men slipepapir og kluter har jeg alltid , med noen rustene biler i stallen... :D :D

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjær av overskydende epoxy med foldekniven og brenn resten bort med en lighter.. Hvorfor skal man gjøre det så vanskelig? :rolleyes:

Jeg skraper av med en gammel saks, alt blir borte.. Trenger ikke lighter :)

Enda bedre!  ;)

Ser vel kanskje at lighteren kunne gjort jobben noe kjappere innimellom, men trenger ikke enda mer av giftige avgasser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen ikke syntes tipset er av interesse , og liker å spikke og brenne nåla , så får enhver enkelt gjøre som en vil for min del , bare syntes dette funket veldig bra ( og har skrapt og brent i 10 år selv) , så tenkte å dele med andre , hvis noen syntes at dette er å gjøre det vanskelig , så er det vel bare å fortsette med det gamle da.

Staffan , du har selvsagt rett i at lighter er uunnværlig til fluebinding , til brennejobber med rekeøyne,vinger osv....

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen ikke syntes tipset er av interesse , og liker å spikke og brenne nåla , så får enhver enkelt gjøre som en vil for min del , bare syntes dette funket veldig bra ( og har skrapt og brent i 10 år selv) , så tenkte å dele med andre , hvis noen syntes at dette er å gjøre det vanskelig , så er det vel bare å fortsette med det gamle da.

Staffan , du har selvsagt rett i at lighter er uunnværlig til fluebinding , til brennejobber med rekeøyne,vinger osv....

Mvh Espen

Synes tipset absolutt var bra, skal testes ut  :)

Må bare få tak i en filmboks først  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...