Gå til innhold

Dagstur sekk


RonnyS

Anbefalte innlegg

Hei , har ikke denne sekken selv. Har 22literen jeg men den er mye mindre da.,,, ikke sikker på stangfeste ass... men ifølge målene der så skal den være 27tommer høy..  1 tomme = 2.54cm , så da har den en høyde på 68,5cm.. En 9 fots stang 4-delt er 270 cm / 4 = 67,5 cm..... da får du kanske tuben nedi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg foretrekker sekk på ca. 50 liter. En liten fullpakket sekk blir som en tønne på ryggen. Tar du av noen klær blir de og ev. vadeskoene hengene utenfor å slenge. Langt til fiskeplassen(e) sykle/gå i flere timer.

En dagstur kan være 15 timer +. Går du i jaktstøvler og skal ha de i sekken da vadere skal på, trenger genser, propan, kjele etc. så blir 40 liter for lite for meg.

Går du med vadere på, holder det med en sekk på 30 - 40 liter. Fiskeplass innenfor 1 times rolig gange!

PS! Har en ubrukt Simms 30 liter. Synes den har unødvendig mange polstrede innelommer! Formen gjør den også ganske trang å "grave" fram utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

U got my point Hansjr.. Trådstarter nevner at han skal ha med seg turting , vadebukse etc... og med vadebukse så følger det som regel med vadesko og ting tar plass.. bare vadeskoa og vaderene feks.. så en genser , mat .drikke  ja.. prøv å dytt det nedi en 30 liter lissom..  og i tillegg er den simms 50 literen vanntett !! ikke ulurt synes jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...