Gå til innhold

Randselva


Knut S

Anbefalte innlegg

Mener å ha sett en tråd om denne elva her før, men fant ingen nå. Så da lager jeg en ny ;D

En bekjent har kjøpt seg Viul gård, og førstkommende lørdag skal brukes til å teste noen strekker i nærheten. Noen steder ser bra ut til tørrflue, mens store deler byr mest på blindfiske. Det virker forholdssvis dypt på mange av de strekkene som innbyr til blindfiske. Og er mitt spørsmål er da vedrørende linevalg. Synkeline? Eller (ben) hur?

Tips på fluer til Randselva mottas også med stor takk :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha sett en tråd om denne elva her før, men fant ingen nå. Så da lager jeg en ny ;D

En bekjent har kjøpt seg Viul gård, og førstkommende lørdag skal brukes til å teste noen strekker i nærheten. Noen steder ser bra ut til tørrflue, mens store deler byr mest på blindfiske. Det virker forholdssvis dypt på mange av de strekkene som innbyr til blindfiske. Og er mitt spørsmål er da vedrørende linevalg. Synkeline? Eller (ben) hur?

Tips på fluer til Randselva mottas også med stor takk :D :D

Mitt beste tips er å prøve i området nedenfor Kistefoss, det er en demning ved viul, og en ved Kstefoss, så sjansen for fast fisk er størst nedenfor disse. Elva er mye grunnere og flater ut en del i dette området, og du vil ikke ha behov for sykesnøre. På denne tiden av året ville jeg enten gått for en goldhead eller enda værre en streamer:) Elva huser noen store fisker men disse er stort sett fiskespisende, det er liten vakaktivitet før døgnfluene danser en gang ut i Juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...