Gå til innhold

Fluefiske i høyfjellet


Daniel Løvheim

Anbefalte innlegg

I helgen som var, hadde jeg meg en tur på hytten. Som vanlig er fluestangen en fast følgesvenn. Det var kaldt da jeg ankom hytten Fredag kveld kl 22.45, bare 5 grader :-\. Den påfølgende dagen var det 15 grader midt på dagen, skyggesol og vindstille 8)! Ørreten vakte villig på fjærmygg, og dagen så egentlig ut til å bli ganske så fin. Jeg prøvde meg først med et par forskjellige myggimitasjoner uten hell, før jeg satt på cdc mygg str 18. Da smalt første på, sprek og leken fjellørret på 550gram. Den neste som lot seg lure var en enda spreke fjellørret på 700gram, og ny pers rekord på tørt ;D! Cdc myggen lurte to fisker til denne dagen, en på 500gram, og en siste på 450gram. Mistet et par fisker på rundt samme størrelsen, og en litt større :-\. Er ikke altid like lett å gjøre tillslag når man i tillegg mender som en galning.

Søndagen fikk jeg besøk av en fiskekompis, men forholdene var ikke så bra, det var kaldt og blåste friskt. I tillegg var temperaturen i elven gått ned en grad. Så ingen fangster å melle den dagen desverre, men shit happends :)!

Godt fornøyd må jeg si jeg er etter en nydelig helg i Nydelige Norge! Når jeg at på til fanger noen fine fjellørreter, er livet rett og slett bare herlig!

Bilder kommer ;)

Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...