Gå til innhold

Scott A2 stang


Ols1

Anbefalte innlegg

Har en Scott A2, 9-WF5 stang som jeg kom over på et tilbud i sommer. På denne har jeg en Vision GT45 med Airflo Ridgeline WF5 snøre. Prøver å finne litt info ang Scott stanga, sliter litt med det, slik som aksjon og hvilket snøre den anbefales brukt med. Noen som har litt informasjon\ kunnskap om denne stang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en 9 1/2 ` kl. 7 av Bjørnar i fjor. Til den og elv fungerer Guideline Pounch bra. Prøvde stanga i sjøen med et RIO Outbound Hoover S1. Her var min gamle 9` LOOP BlueLine bedre (for meg)

Om du fisker for det meste i vann (holder 12 til 15 meter snøre i luften) eller elv, avgjør hvilket snøre du bør benytte.

Tror "billig" snøre til Guideline, Force, gir bra opplevelser i de fleste situasjoner. Vet SA trout er bra til mange stenger :)

Har et Airflo Ridg. i kl. 5. Synes det virker lett. Må ha mye snøre ute og stor hastighet på min Scott SES stang

(8 1/2 `). På den er SA Trout snøre bedre til alround fiske.

Håper du får flere svar ang. din stang. Når først noen kommer med innlegg, følger gjerne flere etter :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Jeg også har eid en A2 9' #6, veldig god stang og utrolig mye for pengene. Scott sa at aksjonen var medium/rask, noe som forsåvidt stemmer, men den er også litt dyp. Er du ikke helt komfortabel med kastinga, kan du prøve et SA Air Cel i 5 på stanga. Billig og meget bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Air Cel tung for klassen sin? Nettopp fått et selv til min A3 klasse 4, men ikke prøvd det enda.. Er samme stang bare i nye farger har jeg hørt. Har selv blitt gode venner med Cortland 444 Classic DT. Herlig line:) hadde A2 for noen år siden før den knakk i en bildør. Den likte jeg godt med Gpx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Er Air Cel tung for klassen sin? Nettopp fått et selv til min A3 klasse 4, men ikke prøvd det enda.. Er samme stang bare i nye farger har jeg hørt. Har selv blitt gode venner med Cortland 444 Classic DT. Herlig line:) hadde A2 for noen år siden før den knakk i en bildør. Den likte jeg godt med Gpx.

Jeg innbiller meg at Aircel er normalvektet. Det føles iallefall sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine svar her, takker for det. Lurer bare på en ting: Mack 10, du skrive at du likte stanga godt med Gpx- skjønner det er snøre men er det et merke? Har fått en tanke i hodet om at Guidline Highwater WF5 kan være veldig bra på denne stang, men litt dyrt snøre syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...