Gå til innhold

Vade utstyr: hva bør jeg kjøpe og hvor?


Chrisander

Anbefalte innlegg

Her ett kupp : http://www.skittfiske.no/Avdelinger/Fiskebekledning/Vadebukser/Vision/Vision-Extreme-Zip-vadebukse--126072-p0000057431.aspx

Vision Extreme Zip til 999,-

Dette er gode kvalitetsvadere til en kjempefin pris! HAr denne selv og er strålende fornøyd. Buksa har også høstet meget god omtale av dette forumets brukere i tidligere tråder. Løp og kjøp! <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del fatter ikke at det selges midjevadere tiltenkt fiske i Norge. Snakk om å begrense seg sjøl...  ;)

Det er kanskje litt over ditt budsjett, men jeg ville sjekka om jeg fant noen tilbud på simms. Freestone og kanskje Headwaters er vel de buksene som ligger nærmest din makspris, og jeg veit at Freestone har kommet med ny modell for 2013, så kanskje du er heldig å finne fjoråret til en god penge? Vadebukser er dyrt, men her er det slik at man som regel får det man betaler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ett kupp : http://www.skittfiske.no/Avdelinger/Fiskebekledning/Vadebukser/Vision/Vision-Extreme-Zip-vadebukse--126072-p0000057431.aspx

Vision Extreme Zip til 999,-

Dette er gode kvalitetsvadere til en kjempefin pris! HAr denne selv og er strålende fornøyd. Buksa har også høstet meget god omtale av dette forumets brukere i tidligere tråder. Løp og kjøp! <<l

Er det like allright kvalitet på denna som av noen de eldre utgavene, så er detta et godt kjøp  <<l Hvis du er av den varmblodige typen, så må jeg bare advare deg om at denna buksa ikke puster all verden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var denne jeg raska med meg sist vi var innom skitt fiske. Ingen klager så langt, og jeg har brukt den greit i Glomma frem til vi ga oss med harrfisket. Grei passform også til den prisen. Sammenlignet med Guideline Explorer eller hva den heter er denne suveren på tross av lik pris. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bror min hadde ei sånn bukse i hele fem år, og han er ikke akkurat kjent for å vaske, impregnere og stryke buksa etter hver tur. Den blei vel skylt innvendig med elvevann et par ganger, men det var det  ;D Min ekstremzip holdt i tre år eller no, og da lakk den både i skrittet, sokken og knehasene. Minuset for min del var altså de dårlige pusteegenskapene og ikke minst den horrible passformen på sokken - noe dem sikkert har blitt bedre på med åra  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bror min hadde ei sånn bukse i hele fem år, og han er ikke akkurat kjent for å vaske, impregnere og stryke buksa etter hver tur. Den blei vel skylt innvendig med elvevann et par ganger, men det var det  ;D Min ekstremzip holdt i tre år eller no, og da lakk den både i skrittet, sokken og knehasene. Minuset for min del var altså de dårlige pusteegenskapene og ikke minst den horrible passformen på sokken - noe dem sikkert har blitt bedre på med åra  <<l

okey. :-) skal sjekke det ut. :-) tror jeg går for noe sånt det an å vade i vanlig sko??:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har brukt en del joggesko i kombinasjon med vadebukse. Du må bare belage deg på at dem kan være litt glatte på enkelte underlag, som feks på rundstein med algevekst  ;) En anne ting er at dem blir fort ødelagte, for sømmer og lim er som regel ikke skapt for lange dager under vann, så jeg vil anbefale deg å spare penger til sko spesielt tiltenkt vading  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...