Gå til innhold
  • 0

Første flue på nesten 20 år


ruggen

Spørsmål

Hei

Som ny på forumet og nok en gang nybegynner som "fluebinder" fikk jeg lyst til å poste et bilde og kanskje få tilbakemeldinger. Jeg ser jo selv til og med flere forbedringspunkter. I tillegg hadde det vært fint om noen av dere har tips til steder på jæren eller i nærheten hvor man kan komme som nybegyner å få tips (feks kvelder med fluebinding).

Uansett, jeg rappet fluestanga til fatter`n når jeg var 12. Etter å ha fått den tilbake med et snøre som lignet piggtråd endte jeg på fluekastekurs og fluebinding kurs. Jeg drev med litt med fluebinding frem til jeg var omkring 15. Deretter har fluebindingen ligget brakk. Fluestanga ble sving til jeg omtrent 18-19 den har lugget brakk siden. Jeg har dog bedrevet mye fiske i alle år, men akkurat fluestanga har blitt liggende hjemme (har brukt flue og dupp). I fjor sommer fikk jeg det derimot for meg at jeg skulle ta frem stanga og anskaffe meg noen fluer for å teste dette ut igjen. Etter da å ha fått flere ørret på tørt var jeg nok en gang hektet. I kveld har jeg da koset meg med en aldri så liten cognac og snekret sammen min første flue på nesten 20 år, og det ble en europa 12. Etter å ha anskaffet meg fluebindingsutstyr kan jeg nesten ikke vente til å ut å svinge igjen:)

vel vel, det var det....

post-38650-13949894511648_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

×
×
  • Opprett ny...