Gå til innhold

Finnes det Fluefiske muligheter i spania, område Barcelona?


Bjørn_H

Anbefalte innlegg

Som tittelen tilsier, jeg skal til Barcelona i april og har et par dager tilgjengelig.  Kan jo alltids bruke de til vin og mat men det kan man liksom "gjøre når som helst" :P

Så derfor tenkte jeg å ta med fluestangen men jeg finner svært vanskelig å grave frem noe info om dette emnet.  Jeg er åpen for fiske i sjøen også (bare det blir m flue).

Har søkt litt rundt her på forument i gamle saker men ikke funnet noe spes.

Så enminete fluefiskere: Er det noen som kjenner til fluefiske muligheter i dette området?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Meg bekjent er det nok et lite stykke til noe særlig ørretfiske. Rio Gallego ved Jaca kan dog være verdt et besøk. Men har du ei fluestang i henda og tusler ned til brygga i Barcelona så skal du jaggu ha enorm selvkontroll for ikke å fiske. De loffspisende beistene som svømmer frem og tilbake der er mer fristende enn godt er. Bare husk at de kan være vanskelige å kroke og er sterkere man tror. Dessuten er de ikke akkurat små...  ;) Om det er lov å fiske på dem aner jeg ikke. Ksn ikke spansk og skjønner ingenting...

På den annen side; Naturen i og rundt fjellene på grensen mot Frankrike (f.eks. ved Jaca) er verdt et besøk. For min del er det en liten canyon der som står som mitt sterkeste naturinntrykk noensinne. Vakrere blit det ganske enkelt ikke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaca er jo et stykke det også, har bare et par dager til rådighet.  En jobbreise som får forsinket hjemreise  ;D

Mulig jeg sjekker tog el. for å ta turen nordvest oppover hvis det passer.  ta en liten "hike" om ikke noe annet, for som du sier så er det mye flott natur!  Men håpet på få til noe fiske.

Hvilken fisk er det som tråler havna, vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Kunnskap om fisk i havet er nok noe begrenset for oss fjellaper, men er det ikke en slags multe da tro?  ??? De er i alle fall av betydelig kondisjon og størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Jepp, slik ser det ut. Et par canyons ved Jaca er også slik at man kan bli religiøs. Det ene stedet så tenkte jeg en tanke jeg aldri har tenkt hverken før eller siden: "Dør jeg nå så er det greit." Så fint var det. Og et av de stedene hvor størrelse har mindre enn null å si.

Rio Aragon er også helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Var der under VM i Spania i 2003. Det var under prøvefisket sammen med "guide" at vi "fant" plassene. Guide var av det slappeste og minst interesserte slaget. Men stedene visste han i alle fall om. Noe fant vi også selv.

Ahhh... Rio Veral var det den het!  ppparty Ååå som jeg lengter tilbake dit!!!  ppplease

Fu kan lese mer her: http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=10540.msg127644#msg127644

Jeg har flere innlegg (også med noen bilder) og et par linker som du kan ha nytte av. Ikke rart jeg la det inn i den tråden når jeg tenker meg om. Det står fortsatt som verdens beste totale fiskeopplevelse for meg. Som sagt, ikke på grunn av størrelsen på fisken, men det helt utrolige totale inntrykket (også med lokal mat, vin og befolkning som var stikk motsatt av hva men tror om man bare leser sensasjonsaviser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bildene gjorde ikke suget mindre nei  :P

det ser ut for at jobb reisen kommer til å bli bra den...

når jeg ser bilder av slike elver og strekk så tar jeg liksom for gitt at det IKKE er fisk der.... for fint på en måte  :-\

men så feil tar en altså!

Det er fortsatt ikke mye info å finne utenom dyre guidede løsninger, men nå har jo du bekreftet fortreffeligheten der nede.  Så nå tar jeg det nesten på sparket der nede i worst case tilfelle:-)

Hvilket utstyr anbefaler du?  Hvilke fluer? stang, #4 eller #5?

Jeg er forøvrig på jakt etter en brukt #4 stang om noen har en for mye til en ok pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

De bildene gjorde ikke suget mindre nei  :P

det ser ut for at jobb reisen kommer til å bli bra den...

når jeg ser bilder av slike elver og strekk så tar jeg liksom for gitt at det IKKE er fisk der.... for fint på en måte  :-\

men så feil tar en altså!

Det er fortsatt ikke mye info å finne utenom dyre guidede løsninger, men nå har jo du bekreftet fortreffeligheten der nede.  Så nå tar jeg det nesten på sparket der nede i worst case tilfelle:-)

Hvilket utstyr anbefaler du?  Hvilke fluer? stang, #4 eller #5?

Jeg er forøvrig på jakt etter en brukt #4 stang om noen har en for mye til en ok pris.

Stay low! Sky fisk serru. Krystallklart vann har en tendens til å gi sky fisk og de som bor der er ikke noe unntak. De er faktisk enda litt skyere enn vanlig. Grunn: Fugler. Alt ovenfra er farlig.

Altså er #2 - #4 å foretrekke. #5 er nok i grenseland, men "man tager det man haver". Dersom det ikke er mindre vann enn vanlig så er #5 helt greit i Aragon. En 4'er kan altså brukes overalt der nede, bortsett fra på et fjellvann vi fisket der nede. Husker ikke navnet, men der var det sjukt. Stor og klin gæern fisk osv., men naturen rundt... Også jeg som trodde det var fint i Hydalen da gitt. Det var faktisk på nivå med Lago di Braies i Italia (det er bare å google, så skjønner dere fort hva jeg mener). Uansett - #5-7 i det vannet. Men husker ikke navnet lell. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...