Gå til innhold

Kunne tenke å prøve en lett switchstang til Ørret


Børge

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd noen av disse letteste switchstengene? Tenker på TFO 11" #4, Sage Z-axis #4 og Orvis Access #5. Har fått med meg at disse amerikanske stengene er oppgitt etter tohåndsliner og er dermed 2-3 lineklasser tyngre enn oppgitt. Er de europeiske merkene oppgitt etter to-håndsvekter, slik som Guideline LPXe switch 6/7.

Noen som har noen gode tips til alternative stenger? dette er en prøve, så kjøper ikke Sage One eller lignende før jeg vet om det blir brukt.

Tenkte en slik kan være kjekk å ha å speye en streamer mend til høsten når det blir mørkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har prøvd noen av disse letteste switchstengene? Tenker på TFO 11" #4, Sage Z-axis #4 og Orvis Access #5. Har fått med meg at disse amerikanske stengene er oppgitt etter tohåndsliner og er dermed 2-3 lineklasser tyngre enn oppgitt. Er de europeiske merkene oppgitt etter to-håndsvekter, slik som Guideline LPXe switch 6/7.

Noen som har noen gode tips til alternative stenger? dette er en prøve, så kjøper ikke Sage One eller lignende før jeg vet om det blir brukt.

Tenkte en slik kan være kjekk å ha å speye en streamer mend til høsten når det blir mørkt...

Er ikke det stenger en begynner å bruke da alder = rusten arm inntreffer?

(PS! er ikke ment som fleip. Har gitt bort stenger eks. SAGE RPL+ #8 som jeg hadde glede av for 10 - 15 år siden, men ikke "orker" å bruke mer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel forholdsvis usakelig. Poenget er å kunne speykaste langt med letthet der det ikke er plass til bakkast. Jeg fisker hele dager med enhånds 12'er så jeg er nok ikke helt klar for grava ennå selv om jeg har bikket 30...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke usaklig, men siden det ikke var svar på ditt spørsmål var det "feilplassert"

Leste et innlegg fra Bomann Larsen for noen år siden, da han forlot enhåndstanga og begynte med switch. Var det som surret rundt i hodet fredag kl. 1435 (1/2 time før helga)

Om enhåndsstanga til ørret ønskes å byttes ut til mer effektivt fiske er ok for meg. Har faktisk tenkt på tenkare stang der baksleng i små elver er umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...