Gå til innhold

Hva er mest spennende???


Gjest Lars M

Anbefalte innlegg

Hvilket fiske gir deg den heftigste opplevelsen?

For min del blir jeg nesten nervevrak ved sjørøyefiske i sjøen, når flere røyer gjør utfall mot flua samtidig... De aksellererer og ploger noe hinsides, og du vet aldri om de vil ta.

En stor ørret som stiger sakte og kontrollert mot den lille fjærmyggklekkeren kan også gi traumer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har ett par anledninger som gir meg nesten hjerteinnfarkt og jeg får noen usannsynlige rare reflekser .

 

Har ett kalkvann der jeg har båt . i juni når fisken går innpå grunna for å spise kan den komme i stimer . Ganske stor fisk . Fra 0,5 og opp til kiloen. Ligger da helt i ro med båten og legger ut flua og venter. Da er det som du sier Lars M , de stiger mot flua. Det kan være 4-5- 6 stk samtidig som setter fart og skal ta byttet. Tempen stiger og til tider skjer det noe med armen . Den bare rykker til  >:( helt uten grunn )og all fisk er borte .

Har også fisket med mus . En erfaring fra fjelltjønner er at fisken går etter inn mot land før den tar ... og det er på samme viset da også .... Fisken blir oppservert bare ett par meter fra land iferd med å ta musa... da skjer det ... ett rykk og musa er på land ... uten fisk.. Puls på 150 og irritert på meg selv .

Nei skulle nok ha hatt med seg noen isposer og helt i blodet  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørreten

Artig Tråd:)

Jeg synes det er veldig spennende fiske når isen går, og ørreten går på grunna og cruiser etter fjærmygg. Man kan observere en vakende fisk 100 meter unna, og se den vake seg gradvis mot der du står. Da gjelder det å finne ut hvor man skal legge ut flua slik at fisken ser den.... og forhåpentligvis ta den en gang i blant. :) Ellers så er jeg blitt veldig glad i sightfishing med nymfer i små elver, et veldig spennende og lærerrikt fiske, selv om de fleste fiskene blir skremt, og piler avgårde uten nymfa mi i munn ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett kalkvann der jeg har båt . i juni når fisken går innpå grunna for å spise kan den komme i stimer . Ganske stor fisk . Fra 0,5 og opp til kiloen. Ligger da helt i ro med båten og legger ut flua og venter. Da er det som du sier Lars M , de stiger mot flua. Det kan være 4-5- 6 stk samtidig som setter fart og skal ta byttet.

 

Stemelli, prøv å få tatt noen bilder neste gang á, om det går da.

Det hørtes helt rått ut...!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man endelig kommer frem til fiskevannet etter to - tre timers gange, er det mest spennende å se i sekken om man har glemt noe...... ;D ;D

HVOR MYE man har glemt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett kalkvann der jeg har båt . i juni når fisken går innpå grunna for å spise kan den komme i stimer . Ganske stor fisk . Fra 0,5 og opp til kiloen. Ligger da helt i ro med båten og legger ut flua og venter. Da er det som du sier Lars M , de stiger mot flua. Det kan være 4-5- 6 stk samtidig som setter fart og skal ta byttet.

 

Stemlli, prøv å få tatt noen bilder neste gang á, om det går da.

Det hørtes helt rått ut...!!!

 

Ikke helt enkelt med 200 i puls, begge hender og føtter iaktivitet pluss at det hele er over på sekunder .

 

Hadde med fotograf ( min datter ) og hun to noen etter alt det som er beskrevet .

post-404-13949848199346_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...