Gå til innhold

Farging av hår


stemelli

Anbefalte innlegg

Farging av hår kan være litt tricky, men som en begynnelse er det viktig å vaske hårene svært godt slik at de er fettfrie. Det finnes egne midler for slikt. Så kan du forsøke fargepulver fra Veniard, hårfargemiddel eller tekstilfargemiddel. Uansett metode krever det litt eksperimentering med løsninger og eksponeringstid før du kommer frem til et greit resultat. Har med stort hell farget en del tørrfluenakker med farger som frisøren bruker, men det funket dårlig på bucktail...

Skal forsøke med et annet middel senere, så da kan jeg evt komme tilbake til resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke svært innviklet men krever en del forberedelser.

 

Veniards farger fungerer utmerket.

 

Det som er viktig som Rams nevnte her, er at du vasker skinnet godt, bruk Zalo det fungerer bra.

 

Skal du ha rene farger får du best resultat utfra et helt hvitt materiale, men dette krever som regel at du bleiker materialet, det er vel dette som er mest tricky.

Du må også ha noe som setter fargen skikkelig, salt el, jeg har brukt 45% Edikk (den blanke) det fungerer bra.

 

Lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

 

Takker for svar . Ja nå er det bare å prøve igjen . Har gjordt en del forsøk før , men ikke fått det til  >:(

Det eneste jeg har fått farget er fingrene  >:( og der satt fargen godt .

 

Bruker dere eddik etterpå at skinnet er farget ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Man bør bruke edikk i fargebadet for at fargen skal sitte, i steden for salt etc.

 

En ting farging av hjortehår krever litt ekstra farge, pga hårene trekker til seg utrolig mye fuktighet.

Skal du farge svart kan det hende det må ligge klitt ekstra i fargebadet, minimum 2 timer.

 

Regner med at det er en spesiell farge du er ute etter siden du gjør deg brydderiet med å farge selv, det finnes mye bra og billig når det gjelder hjortehår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...