Gå til innhold

Fiske i Valdres


Jørgen

Anbefalte innlegg

Heisann...ser det er en del som har erfaringer fra Tesleia her...Er veldig lite kjent oppover i Valdres jeg når det gjelder fiskemuligheter...Så jeg håper noen vil gi meg litt informasjon om fiskemulighetene der oppe og hva slags fluer som blir brukt..

 

mvh Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo bli der det er fisk da laugh.png' alt=':lol:'> Kommer til å bo i Nord-Aurdal....og fisket litt i fjorden nedefor der i fjor sommer...men jeg vet egentlig ikke så mye mer om fisket der oppe...la merke til at det stod noen fluefiskere i elven nede ved bagn...men trenger litt info om fiske der oppe, fiskekort og hva som fisker osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så veldig stor erfaring i fra Nord-Aurdal men har fisket mye i Vestre Slidre. og plasser jeg kan ambefale er ferisfjorden (pjåten) og i innløpet til Slidre fjorden (fra fossen ved Ryfoss og nedover). Du får egentlig ikke gjort så veldig mye feil uanset hvor du fisker hen så lenge du ikke står å kaster i de store insjøene, bra med fisk her også men vanskelig med flue så hold deg til elvene rundt om kring. Mener å huske at Hermansen har en del erfaring i fra Nord-Aurdal så kanskje han har en del å føye til?

Når det gjelder fiske kort så har det nå kommet ett felles kort for hele Valdres som gjelder for en hel del vann så hør på Intersport på Fagernes om de kan fortelle deg mer om dette kortet (har ikke fått rota meg til å kjøpe det enda...)

 

Hvis du ikke har lest dette emnet enda så står det litt mer her: http://runesfluefiske.com/forum/viewtopic.php?t=305

 

Når det gjelder fluer så kommer jo det ann på hva som klekker ;) Nå er det forøvrig bare noen dager til Vulgataen tar av her oppe :D

Hvis det var noe mer du lurte på så er det bare å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha...Da har jeg litt og jobbe med vettu :) Blir vel antagelig en dagstur til Hemesdal også tenker jeg, etter å ha lest litt på forumet her :shock: Her nede i Grenland er det ikke alt for vanlig med fisker oppimot kiloen...Gleder meg noe sinnsykt til jeg skal oppover, men det er desverre en måned tid til...

Jepp, lest linken din...Må skaffe meg et kart å kartlegge litt nå...Er det andre som har noe å skyte inn, så bring it on :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og hvis du skal en dagstur over til Gol så må du kjøre over Golsfjellet og vil da ha Tisleia på din høyre side over - over store deler hvertfall. Støtter meg til Rønsingen om at Tisleia kan være tingen på denne tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok mer en en dagstur den veien tenker jeg :D Var en tur den veien i fjor også, egentlig uten å vite hvor jeg var henn, fikk bare beskjed å kjøre jeg...Men la jo merke til en elv da, tydligvis Tisleia, men siden jeg akkurat hadde kjøpt meg fluestang igjen, etter noen års pause blei den liggende hjemme, ja jeg vet...idiot...Så i år måtte jeg fått tak i litt info, sånn at jeg er forberedt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..hehe...ja da er ikke Tisleia dum å prøve. Har hatt mange fine fiskestunder i akkurat den elva. Og hvis du orker å gå litt vekk ifra folk og fe, så tenker jeg du vil oppdage mange fine høler og stille stryk som du kan prøve å lure "sværingen" til hogg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...