Gå til innhold

Lær Henning å ta bilder av fluer tråden


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

Gjest nicolaj brekke

Litt for mye innelys dette. Du får en gulaktig tone i bildene. Prøv å still på kameraet ditt slik at det er innstilt på innelys. Eller vent til du får skikkelig dagslys. Eller selvfølgelig gå til innkjøp av noen fusjonslamper i solklassen ;) Jeg regner med at du bruker stativ. Hvis ikke så bruk dette. Jeg er på ingen måte ekspert på dette området, men det skal ikke så mye til å ta ganske greie bilder.

 

N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

der er den! dersom skriver ut denne forløpningen kan du plassere den bak dersom du har en lys flue plasser den mot det mørke i forløpninga. mørke i den lyse delen! det blir veeeldig bra![attachimg=#]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Sneis

Ok folkens......Da har jeg tatt første bildet.....Hva gjør jeg ut fra dette?

 

:D;D

 

Bytt ut bindestikka med noe mindre og noe som ikke reflekterer lys like godt

 

Detta er gøy Henning, kommer garantert til å bli drita bra bilder av detta  :D

(gleder meg til jeg blir ferdig med fluerbinderboden min jeg nå, har også lyst til å knyte litt og ta bilder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir meg for kvelden nå. Er så jækla mørkt. Men jeg tror det skal bli greit resultat med tanke på hva utstyr jeg har når det blir dagslys.

 

der er den! dersom skriver ut denne forløpningen kan du plassere den bak dersom du har en lys flue plasser den mot det mørke i forløpninga. mørke i den lyse delen! det blir veeeldig bra![attachimg=#]

Takker for den Staffan, skal printe den ut på jobb i morgen og ta en test. :D

 

Ok folkens......Da har jeg tatt første bildet.....Hva gjør jeg ut fra dette?

 

:D;D

 

Bytt ut bindestikka med noe mindre og noe som ikke reflekterer lys like godt

 

Detta er gøy Henning, kommer garantert til å bli drita bra bilder av detta  :D

(gleder meg til jeg blir ferdig med fluerbinderboden min jeg nå, har også lyst til å knyte litt og ta bilder)

 

Ikke kødd med den nye bindestikke mi...Den ville være med :)

 

haha, jeg kan knapt bruke et kamera. så jeg skal lese aktivt på denne tråden når det kommer tips og hint og alt det der :D :D

Det er dette som er så drittbra med denne siden. Det er folk her inne som kan litt av alt. Noen er gode på det ene, og andre på den andre :D (tøff setning) og noen er jo faen meg gode på alt (som har med fluefiske å gjøre ja )

 

åiåiåi!

here vart no bra det herran!

 

får se hva jeg kan få trylla frem med min lille mobil...

 

Synest det var bra bilde du la ut i inspirasjonstråden jeg...Med tanke på at det var med mobilen.

 

Ok folkens......Da har jeg tatt første bildet.....Hva gjør jeg ut fra dette?

 

:D;D

 

Du er flink Henning...Stå på og ikke møst motet.......Pluss at du er kjekk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ok folkens......Da har jeg tatt første bildet.....Hva gjør jeg ut fra dette?

 

:D;D

Du er flink Henning...Stå på og ikke møst motet.......Pluss at du er kjekk :D

 

Takk Du er kjekk du og :D

 

Ok folkens......Da har jeg tatt første bildet.....Hva gjør jeg ut fra dette?

 

:D;D

 

Ett skritt i riktig retning, Henning.

Fortsett å eksprimenter. :)

 

Terje!

Tror dette kan bli bra med litt dagslys . Sitter å venter på at det skal lysne nå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Sett opp forløpniningpapiret slik at det får en større eller mindre bue. reguler stikka / en peang etter hvor du vil eksponere flua mot bakgrunnen, dersom stikka eller peangen er blank, tusj den med svart tusj slik at den ikke stjeler oppmerksomheten fra flua!

 

Dette blir bra henning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Dette ligger vist ikke for meg....Heller så er det utstyret som svikter.

 

Dette er forsøk nr 2000 :D

 

Henning, dette er da et langt steg i riktig retning. :)

Ser en klar utvikling her. :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte det samme helt til han jækla bakslengen kom å fiksa i fotoprogram :D

 

Sett opp forløpniningpapiret slik at det får en større eller mindre bue. reguler stikka / en peang etter hvor du vil eksponere flua mot bakgrunnen, dersom stikka eller peangen er blank, tusj den med svart tusj slik at den ikke stjeler oppmerksomheten fra flua!

 

Dette blir bra henning!

 

Døøhh..Skal si :D..Glemte self å skrive ut den saken idag, men skal huske på det i morgen. Takker for tipsene som kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...