Gå til innhold

Billige nakker


GnomiS

Anbefalte innlegg

Når man er 16 år og nybegynner innen fluebinding så blir det litt dyrt med 400 kroner for en nakke. Kjøpte et nybegynner sett, men det var lite materiale egnet til tørrfluge hackle. Noen som har noen billige og gode allternative løsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei GnomiS,

Whiting er begyndt at sælge halve nakker, der ud over laver de også det der hedder Whiting 100's, det er en lille pakke med fjer til ca 100 fluer.

Jeg ved ikke hvor du kan få Whiting i Norge men det beude være til at få hos den seriøse fluepusher.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte sånne Mini-packs hos Dag Midtgård i Oslo for et par år siden. Vet ikke om han har dem fortsatt, men det går jo an å høre.

 

Ellers vil jeg anbefale deg å ta en titt på disse: http://www.lakelandflytying.com/acatalog/Whiting_Half_and_Quarter_Silver_Grade_Saddles.html

 

Her finner du 1/4 saddles av meget bra kvalitet. Prisen blir enda lavere enn 15 pund, i og med at de trekker engelsk moms ved forsendelse utenfor EU. Porto er bare halvannet pund eller så, så bestiller du en kvart sadel om gangen holder du deg under 200 kr og slipper dermed norsk moms og gebyr. Har handlet fra disse folka et par ganger, og det fungerer helt utmerket.

 

Mvh

RuneW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...