Gå til innhold

Nybegynner på tur


flage87

Anbefalte innlegg

Først kan eg fortelle litt en min tur til Voss og Eksingedalen, og deretter spørre om tips :P

 

Reiste opp til Voss på onsdag ettermiddag og fisket litt i Strandaelva som renner ned til Lønavatnet. Elven var grunn, fiske var lite og stemningen ble deretter. Møtte på en lokalfisker der oppe som heller ikke hadde fått noe. Ett par vak, noen napp, men ingen fisk.

 

Dermed var det bare til å legge seg til å sove i bilen(!)... Noe som ikkje anbefales uansett kor varmt det er ute.

 

Morgenen etter bar det opp i Ekso Villfisk. Utrolig fin tur og fine fiskemuligheter. Men det skulle gå samme sjebne som på Voss.  :( Eg ble anbefalt å prøve sone 1 og 2. Ettersom i sone 3 var det bare grønt og i sone 4 var båten opptatt. I sone 1 og 2 var det ikkje så mye som ett eneste vak. Eg vet ikke om det er for seint på året eller om det finnes andre grunner til det. Men eg flyttet meg opp i sone 4, og der ble det noen napp, men ingen fisk eg kunne dra opp på land.

 

Så no spør eg om det er noen som har noen tips til meg, sånn at eg i det hele tatt klarer å få fisk?

 

 

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er jo nybegynner, så uansett ka fisk eg får så blir eg fornøyd. Men noe må gjøres før stangen og utstyret ligger på bunnen av ett eller annet vann.

Takker for linken Syrstad ;) Kommer nok garantert til å teste ut butikken på Florvåg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...