Gå til innhold

SØ tips!?


Thomas a

Anbefalte innlegg

Hei!!

 

Skal prøve meg på SØfiske for første gang neste helg, vi drar en gjeng til Hvaler. Vi skal på hytte"fylle"tur, men for min del så blir det jomfrufiske etter SØ. Er usikker på hvordan det er på denne tiden av året?? Er det er bra fiske etter Sø nå på denne tiden av året feks?? Må også kjøpe inn noen SØ fluer, da jeg bare har ferskvanns fluer i boksene mine..Har lest en del i SØ tråden om denne type fiske(mange gode tips der)så takk for det :D...Fint om dere kunne hjelpe meg med eventuelt tid på døgnet og fluevalg...

 

På forhånd, takk

 

Ps!! fikk akkurat vite at vi skal på en øy som heter "Lauer"...noen som har noe erfaring fra den øya kanskje ??

 

Mvh Thomas a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg kan si er at jeg har hørt om lauer, og det er sikkert bra der. Alle øyer og skjær på hvaler duger..Du må bare finne fisken.

 

SØ fiske kan bedrives året rundt. Her er det ingen begrensninger. De trekker dypere ved ordentlig kald temperatur, da det er varmere enn høyere vannlag ;) Jeg ville fisket fra soloppgang til skumringpå kvelden.

 

Fluer : reker, tanglopper, deceivere, whollybuggers... i alle farger og fasonger  ;D

 

SØ er som regel ikke kresen når den er bitevillig. :)

 

Det var et par ting fra meg, håper noen andre kan tilføye litt mer detaljerte opplysninger!

 

Edit: Her har du en oversikt over dybdedata: http://kart2.kystverket.no/

 

Husk og velg dybdedata i venstre kolonne. DU finner lett veien ved å velge fylke og kommune!

 

Ser giftig ut der  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJERTELIG demko  :) 

Var akkurat innom villmarksbutikken.net/ Fikk meget god service fra en hyggelig kar der, han anbefalte noen nye reker de hadde fått i butikken. Rekene var lager av cdc... Fikk også noen stalltips uten tillegg i prisen :)

 

Tar gjerne imot noen flere tips, send gjerne en pm..

Lurte litt på om det er best SØfiske i klart vær eller i litt overskyet vær?? Hva om det regner feks..

 

Lurer også på om man bruker hand twist??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJERTELIG demko  :) 

Var akkurat innom villmarksbutikken.net/ Fikk meget god service fra en hyggelig kar der, han anbefalte noen nye reker de hadde fått i butikken. Rekene var lager av cdc... Fikk også noen stalltips uten tillegg i prisen :)

 

Tar gjerne imot noen flere tips, send gjerne en pm..

Lurte litt på om det er best SØfiske i klart vær eller i litt overskyet vær?? Hva om det regner feks..

 

Bare hyggelig Thomas! Regn er best, da det tillatter deg å "bråke" mer, og sjansen for å skremme fisken minskes betraktelig! Men hvor deilig det er, for nå være en annen sak  ;D Jeg fikk min første i solskinnet :) Så egentlig er det et fett, bare du finner den. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...