Gå til innhold

Knarrrrr lyden forsvant.


oddiken

Anbefalte innlegg

Har en Scierra XDA 7-9 som mast knar lyden på utras, åpnet den for å se men ble ikke noe klokere.

Fant en liten fjær som så ut som den var knekt.

Bremse og alt annet virker som det skal.

 

Noen som har reparert noe lignende? eller har råd så er jeg veldig glad for det. Har skrud litt på tidligere sneller og føler jeg har litt kontrol på de fleste prinsip i snellene, men nå datt jeg ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Scierra XDA 7-9 som mast knar lyden på utras, åpnet den for å se men ble ikke noe klokere.

Fant en liten fjær som så ut som den var knekt.

Bremse og alt annet virker som det skal.

 

Noen som har reparert noe lignende? eller har råd så er jeg veldig glad for det. Har skrud litt på tidligere sneller og føler jeg har litt kontrol på de fleste prinsip i snellene, men nå datt jeg ut :)

 

Kontakt butikken hvis garanti og reklamasjonsfristen ikke er nådd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Har hatt akkurat det samme problemet på den samme snella. Det er en svakhet som dessverre finnes på denne modellen. Det er visstnok(iflg. forhandler) oftere at den knekker om man sveiver med venstrehånd, noe jeg gjør. Jeg fikk en to tre slike ekstra fjær som jeg brukte opp på ganske kort tid og ble etterhvert vant til snella uten lyd. Et annet problem med snella er at den trenger mye og ofte smøring. Bremsen røyk på snella mi etter et års bruk, selv om jeg smørte den i ny og ne som jeg er vant til. Fikk imidlertid en ny XDP på reklamasjon som er en fornyet utgave av XDA.

Dette kan jo høres ut som ei møkkasnelle, men det er igrunn ikke det. Bremsen er jevn og god selv uten knarr og snella tåler mye juling. Husk bare å smøre den godt ettter hver fisketur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Scierra XDA 7-9 som mast knar lyden på utras, åpnet den for å se men ble ikke noe klokere.

Fant en liten fjær som så ut som den var knekt.

Bremse og alt annet virker som det skal.

 

Noen som har reparert noe lignende? eller har råd så er jeg veldig glad for det. Har skrud litt på tidligere sneller og føler jeg har litt kontrol på de fleste prinsip i snellene, men nå datt jeg ut :)

 

Kontakt butikken hvis garanti og reklamasjonsfristen ikke er nådd ;)

Den er nok innenfor reklamasjonsfristen, men kjøpt på netbutikk og gud vett hvor kviteringen er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne snella er det vel den lille fjære som lager lyd.

Har akkurat maken og den knakk med meg også. Laget meg en ny en, var ikke noe problem.

Den skal ligge mot det sorte hjulet med "tenner" på.

 

 

Jan

Takk, liker å få ordnet sånne småting selv. Får prøve å få det til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Har hatt akkurat det samme problemet på den samme snella. Det er en svakhet som dessverre finnes på denne modellen. Det er visstnok(iflg. forhandler) oftere at den knekker om man sveiver med venstrehånd, noe jeg gjør. Jeg fikk en to tre slike ekstra fjær som jeg brukte opp på ganske kort tid og ble etterhvert vant til snella uten lyd. Et annet problem med snella er at den trenger mye og ofte smøring. Bremsen røyk på snella mi etter et års bruk, selv om jeg smørte den i ny og ne som jeg er vant til. Fikk imidlertid en ny XDP på reklamasjon som er en fornyet utgave av XDA.

Dette kan jo høres ut som ei møkkasnelle, men det er igrunn ikke det. Bremsen er jevn og god selv uten knarr og snella tåler mye juling. Husk bare å smøre den godt ettter hver fisketur.

Snella virker helt ok den til sitt bruk, får smøre den litt oftere en de andre då ;). Får se om Bergen Aktiv har en fjær eller to på lur. De har hatt en del med Scierra i butikken sin, Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...