Gå til innhold

SJØØRRETFISKE VEFSNFJORDEN


pistus

Anbefalte innlegg

Hei,jeg lurer på om det er noen her som fisker sø fra land i området rundt Mosjøen? Fisker fast i Vefsna men det er greit å ha noen gode sø-muligheter i sjøen også,ihvertfall første Juni-fisket.Erfaringsmessig er det ikke veldig mye fisk i elva på den tida,greit å ha noen alternativer da! Klarer allikevel ikke å vente med å dra nordover i slutten av Mai,selv om elva gir mye mer fisk mnd senere.mvh PISTUS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

heisann.

jeg fisker en del i vefsnfjorden frem til fisket i elvene åpner. begynner rundt påsketider å fisker frem til juni:D

er mange fine plasser å fiske. jeg er mest på en plass som heter orsdalen, men fiske derifra å helt inn til mosjøen er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

i dette området har du storvokst sjøørret, fiska en gang i områdene rundt drevja...sier oj....her var det endel stor ørret, fikk fisk på ca to kilo, men hadde storinger etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for respons,Orsdalen er det høyre siden utover V EFSNFJORDEN?Drevja har jeg fiska på lite vann,men det ligger noen j.....fine plasser på begge sider av utløpet har jeg sett.Hvordan er det på svabergene fra Fustautløpet og vestover? Pistus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

har ikke fiska så mye der i området. men alle brakkvannsområder ut gjennom fjorden er vel bra i disse tider ;D

orsdalen e på høyre siden ja. tre meter å gå ifra veien å ned te vannet;D;D;D hvis været blir litt bedre enn i dag så skal jeg dra ut dit i morgen å se etter fisk;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi var uti fjorden i går å fiska. en kompis av meg fikk en liten sø etter bare noen få kast. men med sterk motvind å litt snødrev så ble vi ikke så lenge der :-\. så ikke noen fisk bortsett fra den ene vi fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E de langt fra halsøy å ut tel orsdalen? E d bra feske i områdan rundt holandsvika, ser ut tel å va ein fin marbakke dr... Når åpner fiske i væfsna?

 

e vel 10-15min å kjør utover dit. e ikke så langt utom holandsvika. e nok fint å fiske di fleste plasser rundt der. ha sett folk ute på moloen der åg!! tror det skal være gode muligheter hele veien inn til mosjøen å få fisk ;D dæ e vel utvia fiske i år også så da åpner det vel 1.juni i vefsna, fusta og drevja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye stor og flott laks ble tatt i fjor ja,beste sesongen siden gyroen slo til!!!Fisk i alle årsklasser,til og med endel smolt,passer vel dårlig for de som mener all laks tatt i Vefsna er enten hybrider/oppdrett/feilvandrere..... >:(Antakelsesvis er stammen blitt delvis resistent,(men det kan man jo prøve å fortelle til NINA-forskerene).....Jævlig trist å i mine øyne ødelegge Norges hvis ikke Europas,kanskje verdens beste sø-elv(kanskje bortsett fra Rio Grande,når det gjelder snittstr.)Laksen fins overalt"men sø forsvinner hurtig fra elv etter elv nedover...Men,men,snaue 2 mnd til åpninga!!!!gleder meg som en unge(som vanlig)hadde greit sø-fiske første uka ifjor,når man først fant mønsteret/plassene,(som er noe annet enn senere i sesongen)endel støinger opptil 3,5kg ble satt ut,men også endel lusete fin og feit sø i topp kondisjon.Skitt fiskesommer,mvh Pistus i østfold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye stor og flott laks ble tatt i fjor ja,beste sesongen siden gyroen slo til!!!Fisk i alle årsklasser,til og med endel smolt,passer vel dårlig for de som mener all laks tatt i Vefsna er enten hybrider/oppdrett/feilvandrere..... >:(Antakelsesvis er stammen blitt delvis resistent,(men det kan man jo prøve å fortelle til NINA-forskerene).....Jævlig trist å i mine øyne ødelegge Norges hvis ikke Europas,kanskje verdens beste sø-elv(kanskje bortsett fra Rio Grande,når det gjelder snittstr.)Laksen fins overalt"men sø forsvinner hurtig fra elv etter elv nedover...Men,men,snaue 2 mnd til åpninga!!!!gleder meg som en unge(som vanlig)hadde greit sø-fiske første uka ifjor,når man først fant mønsteret/plassene,(som er noe annet enn senere i sesongen)endel støinger opptil 3,5kg ble satt ut,men også endel lusete fin og feit sø i topp kondisjon.Skitt fiskesommer,mvh Pistus i østfold :)

Hvor pleier du å fiske da? Har du noen fine vald å anbefale,tenkte jeg skulle prøve meg på vefsna i år.. jeg fisker mest i røssåga (korgen) vært der?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i Røssåga i fjor på anbefaling av Stener Skogmo(kasteguru),men vi hadde uflaks med vannføringa.Så jo at det var et eventyrlih åpningsfiske der,åpner det 1 juni der også? Isåfall tar jeg en tur over/under fjellet i åpningsuka)Når det gjelder plasser,tenker du på åpninga?Hvis du gjør;brekket ovenfor Mattilsynet,begge sider,sto endel laks i hølen ned mot brua ved benk ved steinmuren.Neste plass er 200 meter nedenfor "badeplassen"på venstre side oppover elva,(blindvei som stopper i det du krysser nsb-linja v/gårdsbruk,fra badeplassen og oppover 2 km finner du mange råe strekker hvor sø blir med floa opp.Generelt hold deg til nedre strekket kort;grense sjø-Stjernebekken.Det var noen få plasser i en elv som har hundrevis av hotspots...Pistus :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar... røssåga åpner 1.juli, tror d blir mye stor laks der i år men det er satt begrensning på 2 laks i sesongen pr fisker (kun hannfisk) og 130 laks i hele elva så etter det blir elva stengt... Er det hydro ved øya som selger fiskekor til vefsna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har fiska oppover Austervefsna et par mil,mye utilgjengelige plasser med canyonfølelse",hatt best ørretfiske ca en mil ovenfor Laksforsen,mange perler og ingen folk...snittet på ørreten lå for meg på 400g,men det går noen alvorlige sugger der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Om en mnd står jeg i Holandsvika,skal opp første uka i Juni,tradisjonen tro.Håper på moderat vannstand i Vefsna,og vakende sø ved flomålet..skal prøve meg på bamsene i sjøen i perioder mellom slagene' i elva! Pistus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...