Gå til innhold

jonnyols

Members
  • Innlegg

    1
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutral

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.fishyweb.net
  1. jonnyols

    Vadebukse

    Du har vel kanskje handlet allerede, men som flere har sagt her så får man et man betaler for. For litt over 3 år siden kjøpte jeg vadebukse hos Midtgård fluefiske av merket Tailwater. Fersk fluefisker som jeg var den gangen, var jeg veldig fornøyd med å ha handlet mitt første par med lettvektsvadere. Gleden ble kortvarig, store lekasjer etter kort tids bruk. Jeg klaget til butikken og byttet i løpet av 1 1/2 år vadebuksene hele 5 ganger med samme resultat. Da forlangte jeg pengene mine tilbake. Det ville ikke Midtgård fluefiske godta under påskudd av at vaderene var kjøpt hos Oslo fluefiskesenter. Jeg gikk til Forbrukerrådet med saken og etter hyppig brevveksling (det ble en god bunke etter hvert) gikk saken til Forbrukertvistutvalget. Der fikk jeg medhold (de påpekte at Midtgård Fluefiske var eneimportør av disse vaderene til Norge og derfor hadde et ansvar) og etter ytterligere skittkasting og trusseler om rettssak fikk jeg etter hvert mine 2000 kroner. På bakgrunn av historien over vil jeg derfor anbefale deg å vudere produsent nøye og handel i en seriøs forretning med god kundebehandling. Jarle og Bjørnar på Lillestrøm for eksempel har jeg aldri hørt et vondt ord om!! Selv har jeg nå kjøpt meg Simms vadere og er meget fornøyd så langt. De koster noe mer, men jeg ville heller ventet en sesong og spart til et par skikkelige vadere enn å måtte slite med problemer slik jeg gjorde etter affæren med Midtgård Fluefiske i Oslo. Forøvrig vil jeg oppfordre alle til å ta seg bryet med å klage på produkter de ikke er fornøyd med. Mange leverandører er seriøse og bytter med glede utstyr som ikke holder mål, men desverre finnes det råttene epler i kurven. Ved å klage og fortelle sin historie til andre vil man på sikt bli kvitt disse. Jeg kranglet altså i 2 år for å få igjen mine 2000,-. Forhandlere som behandler kundene sine slik vil forhåpentligvis forstå at de taper mangedobbelt denne summen for hver misfornøyde kunde som forteller sin historie i forum som dette. Dersom noen skulle ha behov for tips i forbindelse med klage på produkter må de gjerne sende meg en mail. Jeg er ikke proff, men jeg har klaget og brukt Forbrukerrådet noen ganger for å få gjennomslag for mine klager og gir gjerne tips basert på egne erfaringer. Jeg vil også oppfordre ALLE til å fortelle om sine klager til andre. :twisted: Lykke til!!
×
×
  • Opprett ny...